• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی شهرستان تهران استان تهران
  •  آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی شهرستان تهران استان تهران


آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی

نام مرکز دیدنی

Shekh Hadi Najam Abadi Tomb

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

استان

شهرستان

تهران

منطقه

منیریه و میدان حر و بریانک

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی بین هما و عسگر

آقا شیخ هادی نجم آبادی متولد 1250 هجری قمری در نجم آباد یا نظر آباد تهران است. وی از مجتهدین به نام در زمان ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار بود و شاگردان زیادی چون سید محمد طباطبایی، علی اکبر دهخدا، میرزا جهانگیرخان شیرازی و ملک و المتکلمین را تربیت کرد. گرچه ایشان هرگز به طور مستقیم در مبارزات مشروطه خواهی شرکت نداشت اما اکثر شاگردانش طرفدار نهضت مشروطه بودند. وی وقتی که سید جمال الدین اسد آبادی «انجمن پان اسلامی تهران» را تاسیس کرد به عنوان عضو فعال این انجمن، به صراحت برعلیه ناصرالدین شاه قاجار و فساد در دربارش صحبت می کرد. او با برپایی کلاس های قرآن مجید در منزل خود و تفسیر درست آیه های آن، مردم بی سواد کوچه و بازار را آگاه می کرد و آنها را از استفاده مغرضانه حکومت از دین و تفسیر آیه های قرآن بر طبق وهم شاه هوشیار می نمود. او اولین کسی بود که استعمال دخانیات را بعد از واگذاری امتیاز آن به کمپانی رژی انگلیسی حرام اعلام کرد. وی مانند بسیاری از روحانیون دیگر که با دستگاه فساد قاجار مخالف بودند توسط شیعه نماهای به ظاهر روحانی بابی قلمداد شد. با اینکه تنها کتابش به نام «تحریر العقلا» فصولی در رد بابیت دارد، اما این اتهام حربه ای بود تا زبان مخالفان استبداد را کوتاه کنند. وی نامه هایی از شاگردان سید جمال الدین اسد آبادی دریافت می کرد. این نامه ها از چنان حساسیتی برخوردار بودند که قاصد نامه در صورت لو رفتن کشته می شد. او حتی در تحصن های سید جمال الدین اسد آبادی در حرم شاه عبدالعظیم حسنی وی را ملاقات نموده است. ایشان همچنین به قاتل فراری ناصرالدین شاه، میرزا رضای کرمانی در خانه خود پناه داد و میرزا رضا وی را همفکر با خود خوانده است. او حتی بعد از اینکه میرزا رضا به دستور مظفرالدین شاه اعدام شد با حضور دو تن دیگر در منزلش برای وی مراسم چهلم برپا کرد. آقا شیخ هادی نجم آبادی در سال 1320 هجری قمری در منزل خود در خیابان شیخ هادی در حوالی میدان حسن آباد دیده از جهان فروبست و در همان منزل 500 متری اش به خاک سپرده شد که امروز با نام آرامگاه شیخ هادی نجم آبادی شناخته می شود.

ثبت ملی 
آرامگاه آقا شیخ هادی نجم الدین  در مورخه 27/10/1377به شماره  2240 به ثبت ملی رسید.

دسترسی به آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی
وسیله نقلیه شخصی: از خیابان امام خمینی وارد خیابان امام هادی شوید مستقیم برانید تا مقبره را ببینید.
اتوبوس: با خط 7 اتوبوس های بی آر تی می توانید در ایستگاه جامی پیاده شده مقبره آقا شیخ هادی در 200 متری شما قرار دارد. با اندکی پیاده روی به آن خواهید رسید.
دسترسی با مترو: با خط 2 مترو می توانید در ایستگاه حسن آباد پیاده شوید و 20 دقیقه ای را تا آرامگاه شیخ هادی پیاده روی فرمایید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی

تفریحات نزدیک به آرامگاه آقا شیخ هادی نجم آبادی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید