• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تنگه شیرز شهرستان لرستان استان کوهدشت
  •  تنگه شیرز شهرستان لرستان استان کوهدشت
  •  تنگه شیرز شهرستان لرستان استان کوهدشت
  •  تنگه شیرز شهرستان لرستان استان کوهدشت


تنگه شیرز

نام مرکز دیدنی

Shirez

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

کوهدشت

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

۵۰ کیلومتری شهر کوهدشت منقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام لرستان کنار رود سیمره

می توان از لرستان به عنوان سرزمین جاذبه های توریستی و طبیعتی دلنواز و فریبا نام برد، طبیعت و جاذبه هایی بهشت گونه که در میان آنها تنگه شیرز کمی متفاوت تر و البته دوست داشتنی تر می باشد. این تنگه در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار گرفته و مجموعه ای از دلنوازترین مناظر طبیعی و شگفتی های مسحور کننده را در دل خود جای داده. این دره دارای طول 5 کیلومتری می باشد و از میان آن رودخانه ای عبور می نماید که به رودخانه شیرز می پیوندد. این مکان با دیوارهای مرتفع 150 تا 200 متری احاطه گردیده، دیواره هایی که شیب آنها با ارتفاعی کمتر از 10 متر در نزدیکی روستای گدارگه شروع شده و در انتهای دره و پرتگاه هفت رک به اوج خود می رسد. ترکیب فوق العاده صخره های خشن با درختان ظریف و سرسبزی که در گوشه و کنار این دره روییده اند، خالق تصویری تماشایی و دلربا شده، تصویری فریبا که هوش را از سر هر بیننده ای می پراند. صخره ها و سنگ های این منطقه به دلیل قرار گرفتن تحت تاثیر فرآیند فرسایش از ظاهر و فرم خاصی برخوردارند. در برخی از نقاط این دره شاهد دیوارهای آهکی با سایه هایی سیاه رنگ خواهید بود، دیوارهایی چین خورده که در اثر بارندگی دچار فرسایش و ایجاد این رگه های جذاب شده اند. به هم پیوستن برخی از صخره های مرتفع دو طرف تنگه به یکدیگر باعث ایجاد مانعی مابین تنگه و آسمان شده اند. این تنگه رویایی در فاصله 55 کیلومتری شهر کوهدشت در استان لرستان، در بخش زردلان و منطقه اولادقبا قرار گرفته، طبیعت آن چنان دلربا و شگفت انگیز است که قدم گذاشتن به آن همانند ورود به بهشت می باشد، بهشتی دنیوی با فضایی پرآرامش و آب و هوا و طبیعتی مثال زدنی. از دیگر جاذبه های تنگه شیرز می توان به مناطق باستانی آن اشاره کرد، مناطقی کهن با قدمتی مربوط به عصر حجر که آثاری جذاب از زندگی غارنشینی را در دل خود جای داده. در این منطقه چشمه های کوچک و بزرگی به چشم می خورد که جوششان از دل تنگه ترسیم گر تصویری تماشایی شده، چشمه هایی دیدنی با آبی گوارا که طراوت و نشاط خاصی به این منطقه بخشیده اند. از زیباترین آنها می توان به چشمه شیرز اشاره کرد. صخره های این تنگه با سوراخ های کوچک و بزرگی بستری مناسب برای آشیانه کردن پرنده ها می باشند، آشیانه هایی امن و البته دوست داشتنی که به یکی از جاذبه های این منطقه تبدیل شده اند. در سفر رویایی تان به تنگه شیرز بازدید از غار 150 متری آن را به هیچ وجه از دست ندهید، این غار جذاب مسیر رودخانه ای را در دل خود دارد، عمق آب در این غار تا زانو می رسد، پس چنانچه مایل به دیدن داخل آن و استالاگیت های شگفت انگیزش هستید باید پی خیس شدن را به تنتان بمالید. مردم محلی این منطقه از این غار به عنوان پل خدا نام می برند. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به مناره سنگی اشاره کرد، ستونی واقع در میان دره که به دلیل فرآیندهای طبیعی نظیر باد و زلزله به وجود آمده، این ستون ها با ارتفاع 80 متری و قطر 10 متری یکی از جالب توجه ترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود. 

بهترین زمان بازدید: تنگه شیرز به دلیل قرار گرفتن در موقعیت کوهستانی از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردارست و شاهد بهار و تابستانی معتدل و پاییز و زمستانی سرد می باشد. از این رو بهترین زمان برای سفر به آن بهار و تابستان می باشد.


چگونگی دسترسی: دسترسی به تنگه شیرز از طریق کرمانشاه، ایلام و یا لرستان امکان پذیر خواهد بود. می توان از جاده اولادقبا به عنوان بهترین مسیر دسترسی به آن نام برد، مسیری که پس از عبور از جاده دو کیلومتری خاکی به پارکینگی واقع در مجاورت مجتمع شیلات منتهی می شود. 



نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تنگه شیرز

تفریحات نزدیک به تنگه شیرز

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید