• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مجسمه هرکول شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  مجسمه هرکول شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  مجسمه هرکول شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  مجسمه هرکول شهرستان کرمانشاه استان هرسین


مجسمه هرکول

نام مرکز دیدنی

Statue of Hercules

نوع مرکز دیدنی

مجسمه و بنای یادبود

شهرستان

هرسین

مدت زمان بازدید

کمتر از نیم ساعت

ساعت بازدید

روزها از ساعت 8:30 صبح الی 20:00, روزهای جمعه تعطیل می باشد

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

3،000 تومان ورودی مجموعه

آدرس

استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، شهر بیستون، مجموعه حفاظت شده بیستون

اگر به تاریخ و بازمانده های تاریخی علاقه مند هستید، بدون شک مجسمه هرکول همان طور که از اسمش بر می آید، با عظمت و قدمت خود شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مجسمه هرکول در مجموعه حفاظت شده بیستون قرار دارد و جزء عظیم ترین مجسمه هایی است بجای مانده از دوران کهن ایران است.
این مجسمه به شکل مردی عریان با مو و ریش های مجعد است و درحالی که  پیاله ای را با دست چپ خود تا نزدیکی صورتش بالا آورده است به صورت نیم خیز روی آرنج چپ خود تکیه داده. تمام این ها طوری نمایش داده شده اند که گویی هرکول روی یک شیر دراز کشیده است. مجسمه هرکول تماما از سنگ های کوه تراشیده شده و از قسمت پشتی به کوه متصل است. در عقب مجسمه هرکول مجسمه هایی مانند درخت زیتون، تیر دانی آویزان از شاخه درخت و گرزی بسیار بزرگ، حکاکی شده اند. در بالای سر هرکول کتیبه ای با نوشته هایی به خط یونانی وجود داشت و نشانه ای از حکومت ماد ها بود، همین شواهد قدمت مجسمه را بسیار زیاد می کرد. 
مجسمه هرکول حدود 1.5 متر طول دارد و سکویی که بر زیر او قرار دارد و بسیار شبیه به شیر می باشد حدودا طولی 2 متری دارد.
باستان شناسان معتقد اند قدمت این مجسمه به سال 153 قبل از میلاد حضرت مسیح بر می گردد. امن کل، نام پیکر تراش این مجسمه 2200 ساله است و گفته می شود از فرماندهان محلی آن دوران به شمار می رفته است.
در سال 1337 مجسمه هرکول کشف شد و بدون تغییر باقی ماند، اما بعد از انقلاب فرهنگی سال 1357 به جهت عریان بودن مجسمه برخی قسمت های آن دچار آسیب شد و حتی چندین بار سر آن دزدیده شد که البته ماموران توانستند آن را پس بگیرند. پس از این مورد سرقت، سر هرکول را در موزه میراث فرهنگی نگه داری می کنند و سری آهکی برای آن ساخته شده است.

بهترین زمان سفر:
مجموعه بیستون و مجسمه هرکول به دلیل قرار گیری در دامان کوه، در بیشتر روز های سال از آب و هوای سردی برخوردار است و خود کرمانشاه نیز از شهرهای خنک ایران به شمار می رود. لذا می توان گفت بهترین زمان سفر به کرمانشاه و این مجموعه گردشگری بهار و تابستان است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مجسمه هرکول

تفریحات نزدیک به مجسمه هرکول

نظرها

  • 0 0

    فکرمیکنم سال ۴۲ بود که مجسمه هرکول ضمن جاده سازی درکنار کوه بیستون پیداشده ودرهمان محل نصب گردیده است.درابتداآلت مردی هم داشته نمیدانم وسیله مقامات دولتی یا مردم متعصب شکسته گردیده است.آنانکه ازتاربخ ساخت ومدفون شدن آن اطلاع دارند نظریه مرقوم فرمایند.


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید