• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مقبره بابا یادگار شهرستان کرمانشاه استان دالاهو
  •  مقبره بابا یادگار شهرستان کرمانشاه استان دالاهو
  •  مقبره بابا یادگار شهرستان کرمانشاه استان دالاهو


مقبره بابا یادگار

نام مرکز دیدنی

baba yadegar

نوع مرکز دیدنی

معبد و مقبره

شهرستان

دالاهو

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

همه روزه

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

کرمانشاه، 45 کیلومتری شهرستان پل ذهاب

بابا یادگار( یار زرده بام و به زبان کردی: باوه یاێار) از بزرگان قرن 8 قمری و فرزند بمیان گذار آیین یارِسان (اهل حق) به نام سلطان سهاک و داده سارا (دادا ساری) است. دشمنان یارسان، بابایادگار را به قتل رساندند و مریدانش وی را در دامنه منطقه ای کوهستانی تخت سرانه در روستایی نزدیک به شهرستان خوش آب و هوا دالاهو به خاک سپردند. این بنا از جمله زیارتگاه های مهم آیین اهل حق به شمار می رود و سالانه مراسم های متعددی در این محل صورت می گیرد. آداب و رسوم این مراسم با ذکر گفتن و کف زدن همراه است و بسیار شبیه به آییین های درویشان می باشد. از بابا یادگار یا همان پیر نرگس چَم مجموعه ای ارزشمند به نام زلال زلال برجای مانده است.
آرامگاه شاه یادگار دارای معماری مربع شکل با گنبدی مخروطی است و بر روی سطوح فضای داخلی و خارجی آن اندودی از ملات گچی قرار گرفته تا بنا را از گزند های آب و هوایی محیطی دور نگه دارد. گذشته از خود مقبره، مناطق گردشگری و زیارتی دیگری همچون هفت تن، چهل تن، هانیتا و چشمه غسلان در نزدیکی این منطقه قرار دارند که از مکان های آیینی گروه یارسان محسوب می شوند. زیارتگاه بابا یدگار در گذر زمان دستخوش تغییراتی بوده و در 31 تیرماه سال 1367 خورشیدی حملات شیمیایی در نزدیکی این مقبره صورت گرفت، با این حال خود مقبره و طبیعت چشم نواز اطرافش موجب شده تا علاوه بر پیروان این مکتب، بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط کشورمان به بازدید این منطقه آیند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مقبره بابا یادگار

تفریحات نزدیک به مقبره بابا یادگار

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید