• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  سراب بیستون شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  سراب بیستون شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  سراب بیستون شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  سراب بیستون شهرستان کرمانشاه استان هرسین
  •  سراب بیستون شهرستان کرمانشاه استان هرسین


سراب بیستون

نام مرکز دیدنی

Headwater of Bisotun

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

شهرستان

هرسین

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 30 دقیقه

ساعت بازدید

نیمه اول سال از ساعت 08:00 الی 20:00, نیمه دوم سال از ساعت 09:00 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

3،000 تومان

آدرس

استان کرمانشاه، 30 کیلومتری شهر کرمانشاه، شهر بيستون، محوطه تاریخی بیستون

دریاچه ها از پرطرفدارترین تفرجگاه های گردشگری هر منطقه به شمار می روند. این دریاچه ها در هر طبیعتی از جنگل و دشت گرفته تا کوهستان و بیابان، چشم اندازهای منحصر به فردی را به نمایش می گذارند.
کرمانشاه نیز شهری است سرشار از دریاچه های گوناگون. در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون دریاچه ای پر آب با قدمتی چندین هزار ساله وجود دارد و از آن به عنوان سراب بیستون نام برده می شود. این مجموعه تاریخی به دلیل قرار گیری بر سر شاه راه های ارتباطی ایران، از ارزش بسیار بالایی برخوردار بود و سراب بیستون نیز استراحتگاه خوش آب و هوا و مناسبی برای کاروانیان به حساب می آمد. لازم به ذکر است قدمت این سراب به دوران پساتاریخی باز می گردد و از دلایل سکونت انسان های عصر پارینه سنگی در کوه های بیستون، وجود آب ،اقلیم خوش و محصوریت آن بود تا سکونتگاه امنی برای این قوم باشد.
ارتفاع سراب بیستون از سطح دریا 1320 متر بوده و آب آن بدون طعم، مزه و بی رنگ بوده است.
از سراب به کوه استوار رو به رویش که می نگری سنگ نگاره زیبای داریوش، نقش برجسته های اشکانی، مجسمه هرکول، پرستشگاه مادی، غار شکارچیان و بقایای بجا مانده از شهر پارتی نمایان می شود. کاروانسرای شاه عباسی، بقایای بنای ساسانی و کارونسرای عیلخانی نیز دیگر آثاری است که می توان از ضلع جنوبی سراب آن ها را مشاهده کرد.
دریاچه از یک سو آب کاروانسرا را تامین می کند و بخش اصلی آن روانه رود گاماسیاب می رود و نهر سهراب را تشکیل می دهد. سیراب کردن مزارع این منطقه و تپه قدیم بلوردی شهرستان هرسین نیز بر عهده این سراب تاریخی است.
سراب بیستون با شماره 5020 در 25 اسفندماه سال 1380 به ثبت ملی رسید. همچنین در 3 مرداد ماه سال 1388 به عنوان اثر طبیعی 66ام در سازمان میراث فرهنگی به ثبت میراث طبیعی ایران در آمد.

هزینه بلیط ورودی:
این مکان گردشگری بخشی از مجموعه بیستون محسوب می شود و تنها پرداخت ورودی مجموعه کافی است.
گردشگران داخلی: 3000 تومان
گردشگرات خارجی: 20000 تومان


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به سراب بیستون

تفریحات نزدیک به سراب بیستون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید