• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای جهان نما شهرستان گلستان استان کرد کوی
  •  روستای جهان نما شهرستان گلستان استان کرد کوی
  •  روستای جهان نما شهرستان گلستان استان کرد کوی
  •  روستای جهان نما شهرستان گلستان استان کرد کوی


روستای جهان نما

نام مرکز دیدنی

Jahan Nama Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

استان

شهرستان

کرد کوی

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 2 روز

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گلستان، 60 کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و 85 کیلومتری جنوب غربی گرگان

بر فراز گلستان زیبا روستایی چشم نواز قرار گرفته تا با سفر کردن به آن بتوان دنیا را از لا به لای ابر ها نظاره کرد. جهان نما نام این منطقه گردشگری است و در ارتفاع 3086 متری از سطح آزاد دریاها است. به دهکده توریستی جهان نما که بیایی گویی بر پشت بام گلستان ایستاده ای، عجین شدن کوه با درختان و دشت و انواع گونه های جانوری، تصویری متفاوت از شمال کشورمان را به نمایش می گذارد.
این دهکده از دهه 50 جزو مناطق حفاظت شده شناخته شده است و قدم زدن در میان جنگل های مملو از درخت آن بسیار دلنشین و لذت بخش خواهد بود. با رسیدن به بالای جنگل می توانید به چشم انداز هایی همچون گرگان، میانکاله، کردکوی، خلیج گیلان، بندر ترکمن و بسیاری از روستاها دید داشته باشید و عکس های بسیار زیبایی را از آن ها به یادگار بگیرید. چشمه های زلال دهکده جها نما شریان های زندگی بخش این کوهسار به شمار می روند که تعدادشان اندک نبوده و به هر گوشه از آن که می روید جوشش آب را از میان چمن ها نظاره خواهید کرد. نخود چشمه، سوته، سرخ چشمه، مازوکش، پیرزن چشمه، والیدگاه، شربت، چهار سرا، تول بنه، امام وردی، و ده ها چشمه دیگر از سرمایه های طبیعی این روستا محسوب می شوند اما در سال های اخیر آب بسیاری از آن ها کم شده و رو به زوالند.
اگر روزی دلتان خواست از تمامی شلوغی و هیاهوهای زندگی شهر نشینی دور شوید، پیشنهاد می کنیم روستای جهان نما را انتخاب کنید. گرچه این روستا فاقد بسیاری از امکانات نظیر مغازه، نانوایی و حتی برق، آب لوله کشی و تلفن است، اما همین کاستی ها باعث می شود تا بیشتر با طبیعت آشتی کنید و برای مدتی به آرامشی شگفت آور برسید. آخرین روستایی که می توانید از این امکانات بهره مند شوید روستای درازنو است، پس تمام خریدهایتان را از این منطقه انجام دهید. لذت کمپ زدن در دشت های جهان نما، تماشای آسمان بی نظیر و شفاف شب و مواجه شدن با منظره دلربای درختان مه گرفته در میان چمن زارها به وقت سحر، تجربه ای بسیار خوشایند را در تمام طول عمرتان برجای خواهد گذاشت. گرچه می توانید شب را در خانه های کرایه ای اهالی سپری کنید و به یاد داشته باشید اگر قصد کمپ زدن در دامان طبیعت را دارید بهتر است در نزدیکی همین خانه ها کمپ بزنید تا از خطر احتمالی حیوانات وحشی در امان بمانید.
با ورود به این روستا مردمانی شیرین سخن با زبان های مازندرانی و کتولی از شما پذیرایی خواهند کرد. جهان نمایی ها آنقدر مهمان نوازند که گویی چندین سال است شما را می شناسند. در میان دهکده قهوه خانه ای گرم و صمیمی به نام مش اکبر وجود دارد و با وجود فوت ایشان، همچان فرزندش آن را اداره می کند و پاتوق دلنشینی برای تمامی اهالی جهان نما و بازدیدکنندگان آن است.
حتما پس از ماجراجویی در میان جنگل جهان نما سری به دیگر نقاط گردشگری آن بزنید، از این میان می توان به میل رادکان، گورستان باستانی کمرسرک، دهكده‌ ییلاقی درازنو، جلینگ بلینگ و امامزاده رضی و مرضيه اشاره کرد که علاوه بر هویت دادن به این منطقه گردشگری از منابع اکوتوریستی استان گلستان نیز محسوب می شوند. 
کوه های جهان نما دیگر مقصد گردشگری این منطقه به شمار می روند که چهار طرف روستا را در بر گرفته اند. كالت، چلستان، و شاه پسند در بخش مرکزی، لندکوه، تلمبار و زبله در شرق و کوه دوکالی از غرب همچون میخ هایی فولادین بر دل زمین رفته و از جهان نما مراقبت می کنند. سعود به هر کدام از این کوه ها لذتی بسیار دارد و نظاره کردن دره هایشان هیجانی مضاعف به همراه خواهد داشت. پرتگاهی به ارتفاع 1000 الی 1500 متر در ضلع شمالی دهکده قرار گرفته است و به چکل سر معروف است. لازم به ذکر است این پرتگاه مکان بسیار مناسبی برای پاراگلایدر سوارها است.
انواع سوزنی برگ ها و پهن برگ ها را می توان در این منطقه دید ولی به یاد دشته باشد جهان نما زیستگاه برخی از جانوران وحشی است، پس احتیاط کنید. تمشک، زرشک، ارس، راش، ممرز، نمدار و مازو درختان منطقه و مریم گلی، گل گاو زبان، نسترن، درمنه و قاصدک، گیاهان آن را تشکیل می دهند. جهان نما زیستگاه چهارپایان ارزشمندی نظیر خرس، پلنگ، گرگ، شوکا، گوزن قرمز یا همان مَرال، خوک وحشی، گربه جنگلی و پرندگانی همچون عقاب طلایی و کبک دری است.
از آنجایی که دهکده توریستی جها نما در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، در بیشتر روزهای سال هوایی معتدل و خنک آن را احاطه می کند. بهترین زمان سفر به جهان نما نیمه اول سال تا اوایل پاییز است چرا که بعد از این زمان بارش ها زیاد شده و امکان مسدود بودن و صعب العبور شدن جاده های منتهی به روستا وجود دارد، همچنین ممکن است سرمای شدید زمستان نیز بسیار آزار دهنده شود.

نکته: روستای جهان نما در بیشتر روزهای سال هوایی بارانی دارد و پیشنهاد می کنیم چادر ضد آب، کیسه خواب، زیر انداز، لباس و کفش مناسب، چراغ قوه، گاز پیک نیکی کوچک و آب به همراه داشته باشید. ترجیحا برای سفر به جهان نما از ماشین های شاسی بلند استفاده کنید تا بتوانید به راحتی از جاده های آن عبور کرده و به مقصد برسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای جهان نما

تفریحات نزدیک به روستای جهان نما

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید