• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چشمه گل رامیان شهرستان گلستان استان رامیان
  •  چشمه گل رامیان شهرستان گلستان استان رامیان
  •  چشمه گل رامیان شهرستان گلستان استان رامیان


چشمه گل رامیان

نام مرکز دیدنی

gol ramian cheshmeh

نوع مرکز دیدنی

فواره و چشمه

استان

شهرستان

رامیان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

بیش از 2 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گلستان، 5 کیلومتری جنوب شهر رامیان، جاده شاهرود-رامیان

در یکی از دامنه های رامیان استان گلستان چشمه ای با رنگ فیروزه ای منحصر به فردی در میان طبیعتی دل نواز به چشم می خورد. چشمه گل نامی است که بر این منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی نهاده اند. این طبیعت زیبا مساحتی نزدیک به 720 متر مربع را به خود اختصاص داده که سه ضلع آن را جنگل فرا گرفته است و از ضلع دیگر آن می توان زمین های کشاوری را نظاره کرد. چشمه گل رامیان با عمقی در حدود 80 متر در بستری آهکی به وجود آمده است و پس از چشمه ای در ایالت متحده آمریکا، بزرگترین چشمه آب سرد دنیا به شمار می رود. آب این دریاچه بیضی شکل به رودخانه قره چای این شهر سرازیر می شود و کشاورزان آبیاری زمین های کشاورزی و شالیزار هایشان را از آن تامین می کنند.
امکان ندارد به این تفرجگاه زیبا بیایید و مدهوش طبیعت رنگارنگ آن نشوید چرا که این منطقه در هر فصل سال منظره منحصر به فردی به خود می گیرد. دامنه های کوه های این منطقه در فصل بهار رختی نو بر تن می کند و شکوفه ها به این چشمه فیروزه ای رنگ جلوه ای خاص می دهند، اما فصل تابستان با وجود گرم بودن سایر نقاط کشور، هیچ گرمایی را به چشمه گل راه نمی دهد و می توان از خنکای آب در عین لذت بردن از هوای تازه، بهره جست. درختان هزار رنگ کوه های رامیان در فصل پاییز باعث شده تا گردشگران بسیاری این منطقه را در فصل پاییز امتحان کنند. زمستان های این منطقه بسیار سرد است و به دلیل صعب العبور بودن جاده های منتهی به چشمه گل، سفر در این فصل توصیه نمی شود اما رنگ این چشمه در میان سفیدی یکنواخت زمستان منظره دلربایی را به وجود می آورد.
چشمه گل رامیان محل زندگی گونه های آبزی متنوعی از جمله ماهی سفید، ماهی آبرنوئیدز، سیاه ماهی، حشره های آبزی و نرمتنان به شمار می رود و به همین دلیل بیشتر گردشگران را به ماهیگیری ترغیب می کند. همچنین عمق زیاد آب و پستی و بلندی های اطراف دریاچه مکان مناسبی برای شیرجه زدن و شنا کردن در آن است. در نزدیکی این مکان گردشگری دیندنی های دیگری از جمله درهکده توریستی پاقلعه، پارک جنگلی دلند، روستای کشکک و آبشار شیرآباد وجود دارد و می توانید از دیدن آنها نیز لذت ببرید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چشمه گل رامیان

تفریحات نزدیک به چشمه گل رامیان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید