• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار شیرآباد شهرستان گلستان استان رامیان
  •  آبشار شیرآباد شهرستان گلستان استان رامیان
  •  آبشار شیرآباد شهرستان گلستان استان رامیان
  •  آبشار شیرآباد شهرستان گلستان استان رامیان


آبشار شیرآباد

نام مرکز دیدنی

Shirabad waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

رامیان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

یک روز کامل

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان گلستان، 6 کیلومتر پس از ضلع جنوبی شهرستان خان ببین، 2 کیلومتری روستای شیرآباد

در هر گوشه از استان گلستان طبیعتی زیبا و مناظری دل فریب قرار گرفته است و در این میان آبشارها بخش کثیری از این مکان های گردشگری را تشکیل داده اند.
آبشار های 12 گانه شیر آباد از زیباترین بخش های گلستان است که از میان سنگ ها و درختان پارک جنگل شیر آباد بیرون زده اند. این آبشار ها با قرار گیری در مدار 55 درجه، 01 دقیقه و 31 ثانیه عرض شمالی و 36 درجه، 58 دقیقه و 21 ثانیه طول شرقی. با نزدیک شدن به پل چوبی رودخانه شیر آباد، دو آبشار اول این مجموعه نمایان می شود، آبشار هایی که به دلیل دسترسی آسانشان محل استراحت اکثر گردشگران هستند. اما اگر کمی ماجراجو باشید و سکوت و تنهایی در طبیعت جزو برنامه های سفرتان باشد نیاز به جنگل نوردی بیشتری برای رسیدن به دیگر آبشارها دارید. ذکر این نکته ضروری است که برای ادامه مسیر احتیاج به استفاده از تجهیزات مناسب و تجربه کافی در زمینه کوهنوردی است. هر یک از آبشارهای  پلکانی شیر آباد با فواصل متفاوتی از یکدیگر قرار گرفته اند و تقریبا برای دیدن هرکدام به 15 دقیقه پیاده روی نیاز است. ارتفاع 2 آبشار نخست به ترتیب 25 و 12 متر است و آخرین آبشار با ارتفاعی نزدیک به 30 متر از همه بلندتر است. جریان زلال آب از میان صخره های سنگی و درختان شیر آباد سبب به وجود آمدن منظره های منحصر به فردی شده و بینندگانش را مجبور به صرف حداقل 2 ساعت در کنار هر یک از آنها می کند. عکاسی در طبیعت چشم نواز شیر آباد، صخره نوردی در کنار آبشار و آبتنی در حوضچه های مملو از آب آن، بهترین تفریحات سفر به این منطقه است.
طبیعت دست نخورده منطقه شیر آباد به جز آبشار های کوچ و بزرگ و طبیعت چشم نواز جنگلش، غار ارزشمندی را در ارتفاع 350 متری از سطح دریا، در دل خود جای داده است. برای ورود به غار شیر آباد باید از دهانه 9-15 متری عبور کرد و سپس به ادامه مسیر پرداخت. این غار زیستگاه جانوران مختلفی از جمله خفاش، سمندر گرگانی( سمندرغارزی ایرانی)، خرچنگ آب شیرین، قورباغه جنگلی، گاماروس و عنکبوت است. علاوه بر غار شیر آباد غار دیگری به نام دیو سپید در میان آبشار ها قرار گرفته است و نزدیک به 235 متر طول دارد.
منطقه شیر آباد در تمامی ایام سال زیبایی منحصر به فردی را به خود می گیرد اما سفر در روزهای سرد سال امکان برخورد با جاده های پر از برف و آب و هوای سرد را دارد. فصل بهار با رویش دوباره گیاهان و جوانه های خرم درختان، جلوه تازه ای را به شیر آباد می بخشد و بهترین فصل گردش در آن است.
از امکانات گردشگری این مکان می توان به پارکینگ، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و آلاچیق اشاره کرد. در هنگام سفر به شیر آباد بهتر است لوازمی همچون چادر مسافرتی، لباس و کفش های مناسب، سیستم مکان یاب، آب، غذا و هدلایت به همراه داشته باشید تا با آرامش بیشتری حتی برای چندروز در کنار آبشارها و غار های زیبایش بمانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار شیرآباد

تفریحات نزدیک به آبشار شیرآباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید