• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه نمک خور و بیابانک شهرستان اصفهان استان خور  و بیابانک
  •  دریاچه نمک خور و بیابانک شهرستان اصفهان استان خور  و بیابانک
  •  دریاچه نمک خور و بیابانک شهرستان اصفهان استان خور  و بیابانک
  •  دریاچه نمک خور و بیابانک شهرستان اصفهان استان خور  و بیابانک


دریاچه نمک خور و بیابانک

نام مرکز دیدنی

Khur and Biabanak Salt Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

خور و بیابانک

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، 40 کیلومتری شرق مرکز شهرستان خور و بیابانک، محور ارتباطی طریق‌الرضا(ع) خورـطبس

استان اصفهان از روزگاران کهن مهد باستان شناسی و گردشگری بوده است. در شرقی ترین نقطه این استان در دل کویر یکی از جاذبه ها و چهره های خاص طبیعت ایران خودنمایی می کند. دریاچه نمک خور در شهرستان خور و بیابانک بزرگترین دریاچه نمک فصلی ایران، از مرکز تا جنوب کویر مرکزی گسترش یافته است. خور به معنای آفتاب است و فرشته نگهبان آفتاب و نماینده کارهایی که در روز خور (روز یازدهم از هر ماه شمسی) انجام می‌شود.
دریاچه خور 2000 کیلومتر مربع وسعت دارد و ارتفاع 707 متری آن از سطح آب های آزاد نیز باعث شده تا جزو کم ارتفاع ترین نقاط در فلات ایران به شمار رود. این کویر بزرگ وسیع ترین پلایاهای دنیا را در خود جای داده است. پلایا به زمین های کم ارتفاعی گفته می شود که پوشیده از نمک، گل و خاک رس هستند و زمانی دریاچه های را در خود جای می دادند که در حال حاضر اثری از آن ها بر جای نمانده. لازم به ذکر است این زمین های بیابانی از نقاط اطراف خود در ارتفاع پایین تری قرار گرفته اند.

دیدنی های دریاچه خور:
از شگفت انگیزترین جاذبه های دریاچه خور اشکال زیبا طبیعی، پلی گون ها یا همان اشکال نمکین می باشد. یکی از نظریه ها برای تشکیل این اشکال، تبخیر سطحی است که موجب ایجاد یک جریان پایای آب نمک به سمت بالا می شود و سبب رسوب نمک در نزدیکی سطح می گردد. جریان شکل گرفته باعث تشکیل یک بستر متخلخل نمکی با شیب غلظت نمک می شود.
چشم انداز طلوع و غروب خورشید و زمین پوشیده شده از نمک سفید از دیدنی ترین و جذاب ترین قسمت سفر به این دریاچه می باشد و برای ثبت تصاویر به یاد ماندنی همراه خود یک دوربین داشته باشید.
دریاچه خور همچون اغلب همتایانش خالی از پوشش گیاهی و جانوری بوده اما امکان ندارد پلی گون های چندضلعی و زیبا بیابانک را ببینید و فکر راه رفتن در میان آن ها به سرتان نزند. اما بایستی به این نکته توجه کنید که این چشم انداز های زیبا قابلیت خراب شدن داشته و با پا گذشتن بر لبه هایشان از بین می روند.
از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان خور و بیابانک می توان به کویر مصر، قلعه رویایی بیاضه، قلعه و شهر تاریخی جندق، مسجد جامع جندق، نارین قلعه، آبشار نمک پتاس، روستای گرمه و روستا و مسجد فرخی اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه نمک خور: 
میزان بارش در منطقه بیابانک بسیار کم است، برای همین در بیشتر فصل های سال دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. با این وجود این دریاچه با شکوه از اوایل مهر تا اواخر اردیبهشت ماه از آب و هوای مطلوبی برخوردار بوده و مناسب ترین زمان برای بازدید از آن به شمار می رود.

کجا اقامت داشته باشیم:
به هنگام سفر به دریاچه خور و بیابانک می توانید در اقامتگاه های بوم گردی همچون کاریز مصر، افضل مصر، آتشونی، شنزار، قلعه جندق و دهکده نمکی پتاس سکونت داشته باشید و یا از سوئیت و ویلاهای گردشگری با قیمت های بسیار مناسب این منطقه استفاده کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه نمک خور و بیابانک

تفریحات نزدیک به دریاچه نمک خور و بیابانک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید