• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه نمک آران و بیدگل شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل
  •  دریاچه نمک آران و بیدگل شهرستان اصفهان استان آران و بیدگل


دریاچه نمک آران و بیدگل

نام مرکز دیدنی

Aran Bidgol Salt Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

آران و بیدگل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، کاشان، مرنجاب، 35 کیلومتری آران بیدگل، دریاچه نمک آران و بیدگل

شهر کویری آران و بیدگل در شمال استان زیبای اصفهان قرار دارد. دریاچه نمکی با شکوهی را همچون مروارید سفید در دل خود جای داده است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است ولی به جرات می توان گفت که دریاچه نمکی آن بهترین تجربه در سفر شما به این شهرستان محسوب می شود. وسعت آن حدود 3000 کیلومتر مربع و پهنه ای مثلثی شکل با رسوبات انباشته شده نمک است. این رسوبات در تابستان به شکل قطعات نمک بر روی آب شناور می شوند. فرو نشست زمین در سال های دور و انباشت چندین قرن بارش و سیلاب های ختم شده به این مکان سبب به وجود آمدن دریاچه شده اند. در اکثر فصل های سال دریاچه خشک می شود اما در صورت بارندگی نیز آبی حدود 2 سانتی متر بر روی آن جمع می شود و در اثر تبخیر آب صحنه ای حیرت انگیزی را خواهید دید. نمک های دریاچه با تشکیل پلی گون یا چند ضلعی، تصویر زیبایی را خلق می کنند. جالب است بدانید عمق نمک در این دریاچه از 5 متر تا 54 متر می رسد و این لایه های نمکین به وسیله خاک رس از هم جدا می شوند.
با تلاق های اطراف این دریاچه به حوض قیلوقه در شرق و باتلاق دو کویری در جنوب شرقی آن، معروف هستند و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.
رودهای کرج، شور، جاجرو، حبله رود و قره سو مهمترین رودهایی به شمار می آیند که به این دریاچه می ریزند. در اطراف این منطقه نمکی حیواناتی مانند شتر و روباه زندگی می کنند. اگر خوش شانس باشید در فصل پاییز می توانید فلامینگو های مهاجر را نیز ببینید همچنین دریاچه زیستگاه مناسبی برای پلانگتون ها است.

جزیره سرگردان:
یکى از دیدنى هاى دیگر دریاچه نمک، وجود جزایرى است که در چند جاى دریاچه براى خود جا خوش کرده اند و بزرگترین آنها را جزیره سرگردان مى نامند. جزیره سرگردان با دایره ای شکل و شعاع تقریبی 1500 متری، در حاشیه جنوب شرقی دریاچه و بسیار نزدیک به کاروانسرای مرنجاب است. بلندترین نقطه جزیره از نمکزار مجاور آن، در حدود 36 متر بالاتر است. جالب است بدانید در جزیره اصلی چندین تپه آتشفشانی داشته و صحنه دیدنی ای را به نمایش می گذارند. پوشش گیاهی در این منطقه به دلیل شوری جنس خاک متاثر از کویر نمک و وجود بادهای شدید در آن بسیار ضعیف و ناچیز است. 
از دید پیشینیان این منطقه، جزیره دائما در حال حرکت بود و از جایى به جاى دیگر حرکت مى کند اما امروزی ها دریافته اند هنگامى که از فاصله دور به جزیره نگاه مى کنید، انتهاى خط افق در جزیره محو و منظره اى مانند کشتى سرگردانى در دریاى بیکران پدیدار مى شود و در اصل محو شدن دو انتهاى خط افق ناشى از گرماى شدید منطقه و در نتیجه خطاى دید و شکست نور است.
برای رسیدن به این مکان مسحور کننده از تهران و اصفهان، کافی است با 3 تا 4 ساعت رانندگی خودمان را به عروس کویر مرنجاب برسانیم.

جاذبه های دیدنی و گردشگری:
از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان آران و بیدگل می توان به مسجد جامع قاضی، کاروانسرای مرنجاب، بقعه امامزاده محمد هلال، حمام رئیسه، کویر مرنجاب و منطقه شکار ممنوع یخاب اشاره کرد.

در کجا اقامت داشته باشیم:
به هنگام سفر به دریاچه آران و بیدگل می توانید در اقامتگاه های بوم گردی همچون خانه باغ شاکر، خانه صفا، آران و بیدگل و یا از سوئیت و ویلاهای گردشگری با قیمت های بسیار مناسب این منطقه استفاده کنید.

بهترین زمان برای بازدید دریاچه نمک: بهترین زمان برای سفر به این طبیعت شگفت انگیز اوایل آبان تا اواسط فروردین است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه نمک آران و بیدگل

تفریحات نزدیک به دریاچه نمک آران و بیدگل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید