• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شهر تهران استان تهران
  •  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شهر تهران استان تهران
  •  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شهر تهران استان تهران
  •  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شهر تهران استان تهران
  •  نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شهر تهران استان تهران


نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نام مرکز دیدنی

Shahre Aftab International Exhibition

نوع مرکز دیدنی

سایر سرگرمی ها

استان

شهرستان

تهران

ناحیه

پایین شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 8:30 الی 23:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

وب سایت

آدرس

تهران، آزاد راه خلیج فارس، کیلومتر ۱۰، روبروی مرقد امام، جنب دانشگاه شاهد

شهر آفتاب محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران است که در دوران شهرداری محمود احمدی نژاد در زمینی به وسعت 138 هکتار پروژه ساخت آن کلید خورد. هدف از این کار انتقال محل دائمی نمایشگاههای بین المللی به خارج از شهر تهران برای کاهش حجم ترافیک بود. در ابتدا قرار بود کل این مجموعه در سال 1386 یعنی دو سال از آغاز ساخت افتتاح شود اما متاسفانه تنها فاز یک این مجموعه در سال 1395 با برگزاری 29 امین نمایشگاه بین المللی کتاب در آن  همزمان با افتتاح ایستگاه متروی شهر آفتاب افتتاح گردید. این مرکز از یک طرف در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد قرار دارد از طرف دیگر با حرم امام خمینی همجوار است.  شهر آفتاب یک ورودی از اتوبان تهران قم دارد که اگر مسافر این شهر باشید احتیاجی به پرداخت عوارضی ندارید و درب دیگر این شهر در کمربندی شهر آفتاب قرار گرفته است. برای اطلاع از نمایشگاههای موجود در این نمایشگاه کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید تا هم بتوانید در نمایشگاه غرفه کرایه کنید یا اگر علاقمندید در آن شرکت فرمایید.

فاز یک نمایشگاه شهر آفتاب
در حال حاضر فقط بخش هایی از این نمایشگاه به بهره برداری رسیده اند که شامل 2.5 هکتار به سالن های نمایشگاهی در سه طبقه اختصاص دارد. مهمترین ویژگی طبقات نمایشگاهی نداشتن ستون است که فضای بسیار بازی برای تردد و برگزاری انواع غرفه ها را فراهم آورده است.

سالن ملل
این سالن با مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع ارتباط دهنده سالنهای مختلف به یکدیگر است که در معماری آن از صد ستون سالن اجتماعات پرسپولیس الهام گرفته شده است که ارتفاع این ستون ها 16 متر می باشد.

رستوران، کافی شاپ و فروشگاه
ساختمانی دو طبقه با مساحت 25،000 متر مربع به فضای تفریحی و فروشگاهی این نمایشگاه تخصیص داده شده است. بازدیدکنندگان به منظور استراحت می توانند از کافه ها و رستوران هایی که در این دو طبقه واقع شده اند استفاده فرمایند.

باغ ایرانی
محور غربی و شرقی نمایشگاه را به یکدیگر مرتبط می سازد و امکان استراحت برای بازدیدکنندگان نمایشگاه در فضای سبز این باغ وجود دارد.

مترو شهر آفتاب
معماری این ایستگاه مترو با الهام با معماری چهل ستون و هماهنگ با معماری نمایشگاه شهر آفتاب با داشتن چندین دهانه ورودی و خروجی برای توزیع مناسب جمعیت شکل گرفته است.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: شهر آفتاب در تهران، جنب عوارضی قم قرار گرفته است. برای رسیدن به شهر آفتاب باید خودتان را به  آزادراه خلیج فارس برسانید. شهر آفتاب درست در مقابل حرم امام خمینی  قرار دارد.
مترو: با استفاده از خط 1 مترو هم در زمان برگزاری نمایشگاهها می توانید استفاده کنید و در ایستگاه شهر آفتاب پیاده شوید. توجه فرمایید که در زمان برگزاری نمایشگاهها فقط این ایستگاه فعال است و کار آن از ساعت 8:30 صبح الی 20:30 می باشد.
اتوبوس، تاکسی، ون: معمولا از میادین اصلی شهر مانند میدان تجریش، پایانه شاهد، نوبنیاد، میدان صنعت، میدان رسالت و تهرانپارس هم اتوبوس، هم تاکسی و هم ون برای شهر آفتاب وجود دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

دیدنی های نزدیک به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید