• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران
  •  پارک شهر شهر تهران استان تهران


پارک شهر

نام مرکز دیدنی

Parke Shahr

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

منیریه و میدان حر و بریانک

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان وحدت اسلامی

پارک شهر اولین پارک تهران است که 60 سال پیش در سال 1329 در زمینی به وسعت 25 هکتار به دستور رضا شاه پهلوی در محله سنگلچ ساخته شد. 14 هکتار از این پارک را درختان و 3 هکتار آن را فضاهای چمن کاری شده تشکیل می دهند و بقیه را آبنماها، مجسمه ها، محوطه سازی ها در بر می گیرند. در این پارک امکانات بسیار خوبی وجود دارد مانند، کتابخانه، موزه، آکواریوم، دریاچه مصنوعی که در کنار تنوع پوشش گیاهیش باعث جذب گردشگران زیادی شده است. این پارک بسیار زیبا دارای 8 ورودی است و محیط مناسبی برای پیک نیک و عکاسی می باشد. از امکانات عمومی-رفاهی آن می توان به نمازخانه سفره خانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. در ضمن این پارک برای استفاده معلولان هم مناسب است و مسیرهای ویژه هم در ورودی ها و هم در گذرگاههای پارک برایشان در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن در پارک شهر به نابینایان خدمات ورزشی ارائه می شود. در ادامه به شرح مختصری از سایر امکانات این پارک می پردازیم.

کتابخانه عمومی پارک شهر
یکی از قدیمی ترین، مجهزترین و معتبرترین کتابخانه های تهران کتابخانه پارک شهر است که در قسمت کتابهای کهن آن، کتابهای خطی و چاپ سنگی نگهداری می شود. بیش از صد هزار جلد کتاب و 32،000 عنوان کتاب و 16 عنوان روزنامه و 700 عنوان مجله در اختیار اعضای این کتابخانه قرار 
می گیرد. این کتابخانه دارای بخش کودک نیز می باشد که کتابهای مناسب کودکان تا سن 14 سال را در اختیار کودکان و نونهالان قرار می دهد.

باغ پرندگان 
در دو بخش از پارک 8 قفس حاوی پرندگان مختلف در پارک شهر وجود دارند که می توان از بین آن ها به عروس هلندی، طوطیهای سبز، آرا، هفت رنگ و برزیلی، طاووس، کبک، قرقاول، انواع بوقلمون، انواع کبوتر های زینتی، بلدرچین و از این قبیل اشاره کرد.

دریاچه مصنوعی
دریاچه مصنوعی پارک شهر واقع در ضلع شمال شرقی این پارک بیشتر دارای عمق 5 متری بود و قایق سواری بدون جلیقه نجات در آن خطرناک بود اما اخیرا عمق این دریاچه به یک متر کاهش پیدا کرده و قایق سواران عزیز با خیالی آسوده می توانند در این دریاچه به قایق سواری بپردازند.

سایت پرنده نگری
در ضلع شمال شرقی این مجموعه در کنار دریاچه مصنوعی یک سایت پرنده نگری ایجاد شده است که بازدیدکنندگان از آن توسط یک مربی آموزش های لازم را می بینند و با دوربین های شکاری و تلسکوپ های مجهز در کنار یک کتابچه راهنما، پرندگان عبوری از پارک را تماشا می کنند و در مورد آنها اطلاعات کسب می کنند. تورهای پرنده نگری پارک شهر کاملا رایگان است.

زمین بازی کودکان
در پارک شهر هم مانند همه پارکهای دیگر کودکان دارای الویتی خاص هستند و برایشان یک چرخ و فلک و یک زمین بازی کوچک در نظر گرفته شده است.

امکانات ورزشی پارک
در ضلع شمال غربی پارک شهر امکانات ورزشی زیر برای علاقمندان به ورزش در نظر گرفته شده است.
1) سالن ورزشی بانوان
2) سالن ورزشی نابینایان
3) وسایل ورزشی همگانی
4) ایستگاه اجاره دوچرخه
5) میزهای پینگ پنگ

موزه صلح تهران
در یکی از ساختمان های کوچکی که در ضلع شمالی  پارک شهر وجود دارد ابزار آلات به کار برده شده در جنگ بین ایران و عراق، سلاحهای کشتارجمعی استفاده شده جنگهای جهانی اول و دوم و بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما مانند بمبهای خوشه ای، مین و بمبهای حاوی اورانیوم و عوارض ناشی از آن ها به نمایش گذاشته شده است. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به کتابخانه صلح، گالری صلح، موزه مجازی و استودیوی تاریخ شفاهی اشاره کرد. ماسک های ضد شیمیایی هم در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

آکواریوم
در جنوب شرقی پارک شهر آکواریوم ماهی های آب شیرین وجود دارند که علاقمندان به پرورش ماهی می توانند از این آکواریوم برای آکواریوم های شخصی شان ماهی بخرند.

زمان بازدید:
موزه صلح: شنبه تا چهار شنبه از ساعت 9 الی 14:30
کتابخانه پارک شهر: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 18 - پنج شنبه از ساعت 8 الی 13:00

دسترسی به پارک شهر
پارک شهر در محدوده طرح ترافیک واقع شده است قبل از عزیمت به این پارک  لطفا این نکته را مد نظر قرار دهید.
وسیله نقلیه شخصی: پارک شهر در خیابان خیام، وحدت اسلامی، فیاض بخش و بهشت ورودی دارد از هر کدام از خیابان هایی که راحت تر بودید می توانید به پارک شهر بروید.
اتوبوس: تمام اتوبوس هایی که در ایستگاه پارک شهریا خیابان امام خمینی توقف دارند گزینه های مناسبی هستند. معمولا تمام این اتوبوسها به پایانه فیاض بخش می روند. یکی از آن ها خط 376 پایانه فیاض بخش-پایانه وصال است که در خیابان وحدت اسلامی در ایستگاه پارک شهر توقف می کند.
مترو: با استفاده از خط 1 مترو می توانید در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید و با کمی پیاده روی از ورودی قورخانه وارد پارک شهر شوید. می توانید در تقاطع ایستگاه امام خمینی قطار عوض کرده و سوار خط 2 شوید و در ایستگاه وحدت اسلامی از قطار پیاده شوید و از ورودی وحدت اسلامی وارد پارک شوید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک شهر

دیدنی های نزدیک به پارک شهر

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید