• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران
  •  پارک ولایت شهر تهران استان تهران


پارک ولایت

نام مرکز دیدنی

Velayat Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

نازی آباد

ناحیه

پایین شهر

مدت زمان بازدید

2 الی 6 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع تندگویان، بوستان ولایت

بوستان ولایت در منطقه 19 در جنوب غرب تهران حد فاصل بزرگراه نواب، تندگویان و شهید چراغی در زمینی به وسعت 300 هکتار واقع شده است. فاز اول این بوستان در زمینی به مساحت 60 هکتار در سال 1390 افتتاح گردید. این پارک در گذشته فرودگاه و پادگان قلعه مرغی بوده که تبدیل به پارک شده است. از امکانات این پارک می توان به مواردی نظیر بوستان بانوان شهربانو، پیست دوچرخه سواری و کیوسک اجاره دوچرخه، پیست اسکیت، شهربازی سرپوشیده، بانجی جامپینگ، راپل ، سوارکاری، پیست آر سی، باند پروازی بادبادک ها وسایل ورزش همگانی، پارکینگ اختصاصی و پیست موتور سواری و یک تالار پذیرایی رایگان برای زوج های کم بضاعت نام برد که باعث جذب گردشگران زیادی به این پارک شده است. این پارک بزرگترین پارک خاورمیانه می باشد و ظرفیت پذیرش 150 هزار نفر گردشگر در روز را دارد. در ادامه بیشتر با امکانات این پارک آشنا می شویم.

امکانات پارک ولایت
شهر ورزش
37 هکتار از پارک ولایت صرفا به انواع ورزش ها و سرگرمی های مهیج اختصاص داده شده است.

کارتینگ
زمینی به وسعت یک کیلومتر برای علاقمندان به رالی در نظر گرفته شده است. علاقمندان این رشته از اتومبیلرانی می توانند در کارتینگ این مجموعه به رقابت بپردازند.

پیست موتور سواری
یک پیست موتور سواری به وسعت 1400 متر هم برای موتورهای چهارچرخ در نظر گرفته شده است.

پیست کنترل از راه دور ( آر سی)
اگر ماشین کنترلی صخره نورد یا هواپیماهای کنترلی دارید می توانید به قسمت آر سی پارک ولایت آورده و ساعات خوشی را سپری کنید.

پیست سوارکاری
اگرعاشق سوارکاری هستید می توانید در پارک ولایت اسب کرایه کرده و به سوارکاری بپردازید. البته برای خانواده امکان درشکه سواری نیز در این قسمت از پارک وجود دارد.

راپل
یکی از سرگرمی های مهیج پارک ولایت راپل 40 متری آن است. یکی از بهترین سرگرمی هایی که می توانید با آن  آدرنالین خونتان را حسابی بالا ببرید.

بانجی جامپینگ
پریدن از ارتفاع 50 متری در بانجی جامپینگ پارک ولایت از دیگر ورزش های مهیج بوستان ولایت می باشد.

ورزش های هوایی
در پارک ولایت تپه ای وجود دارد که مختص آموزش و ورزش های مانند پاراگلایدر، پاراموتور، هنگ گلایدر و از این دسته می باشد و ارتفاع این تپه 24 متر است. علاقمندان به یادگیری این ورزش ها می توانند به این قسمت از پارک مراجعه فرمایند. در این جا همچنین می توانید از امکانات مجموعه استفاده کرده و به تفریح در این زمینه ها نیز بپردازید.

قلعه شادی
این شهربازی برای تمام اعضای خانواده مناسب است چرا که دو لاین بولینگ دارد. شهربازی برای کودکان نو پا و انواع بازی های دیجیتال را برای بقیه سنین ارائه می کند. گذشته از آن سایر بازیهای مختص شهربازی ها مانند قطار، کشتی صبا، هلی کوپتر و بامپر کار را نیز در این شهربازی می توانید ببینید.

زمین های ورزشی
در شهر ورزش پارک ولایت انواع زمین های ورزشی و فوتسال وجود دارد. زمین فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس و دو میدانی از جمله این زمین های بازی هستند.

سالن پرورش اندام طاها 
این سالن صبح ها مختص بانوان و عصر ها مختص آقایان برای تمرینات هوازی و غیرهوازی آماده خدمات رسانی به علاقمندان این رشته ها می باشد. 

باغ بانوان شهربانو
باغ بانوان شهربانو یک مرکز فرهنگی، تفریحی، اجتماعی می باشد. بانوان می توانند با پوشش اختیاری در این باغ به فعالیت های تفریحی فرهنگی بپردازند آن ها می توانند در بدو ورود کودکانشان را تحویل مهدکودک مجموعه شهربانو دهند و با خیالی آسوده به تفریح بپردازند. از امکانات این پارک به موارد زیر اشاره کرد.

انواع کلاس ها و کارگاههای آموزشی 
در پارک بانوان شهربانو انواع کلاس های هنری در زمینه های هنری مانند ساخت بدلیجات، عروسک سازی، سفره عروس، سفره آرایی مجالس، قلاب بافی، چاپ و نقاشی روی پارچه، نقاشی روی چوب، نقاشی روی سفال، مینیاتور، تذهیب، قلم زنی، مشبک، معرق، مجسمه سازی، کاشی شکسته، انواع کلاس های موسیقی مانند پیانو، گیتار، نی، تنبک، دف، ارف، ویولون، سه تار، کلاس های سینمایی مانند گریم، فیلمنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی و مشاوره برای کنکور هنر و سبک شناسی هنر برگزار می شود.

سایر امکانات پارک بانوان شهربانو در پارک ولایت
کتابخانه و سالن مطالعه، کارگاه آزاد از جمله قالیبافی، مزرعه کوچک برای نحوه آموزش و پرورش گل های آپارتمانی، تالار زیبایی بانوان، تالار مد و فشن، استخر چهارفصل و روباز خانم ها، پیست دوچرخه سواری اختصاصی بانوان، کارتینگ بانوان، مرکز مشاوره، زمین بازی کودکان، مهدکودک، سالن ورزشی سرپوشیده برای ورزش های توپی و رزمی، زمین چمن فوتبال، زمین روباز ورزشی تنیس و بدمینتون، رستوران و کلبه سنتی از دیگر امکانات پارک بانوان شهربانو واقع در بوستان ولایت می باشد.

دسترسی
این که در کدام قسمت از پارک ولایت کار داشته باشید و هدفتان از آمدن به پارک ولایت چه باشد بسیار مهم است چون پارک ولایت پارک بزرگی است و فاصله مکان های تفریحی- ورزشی در آن زیاد است به همین علت از قبل باید مسیرتان را تعیین بفرمایید. 
وسیله نقلیه شخصی: اگر قصد دارید به پارک ولایت بروید این پارک در انتهای اتوبان نواب در تقاطع شهید تندگویان واقع شده است که باید از بزرگراه تند گویان به خروجی خیابان پادگان بروید و از خیابان پادگان وارد خیابان عبدی شوید. ورودی های جنوب شرقی و غربی پارک در این خیابان هستند اگر از خیابان عبدی به بزرگراه شهید چراغی وارد شوید ورودی های شمالی و شمال غربی پارک را می بینید. 
اما اگر قصد دارید که به پارک شهربانو بروید باید اتوبان نواب را تا انتها رفته پل نهم دی را پشت سر بگذارید و وارد بزرگراه جوانه شوید تا به پارک شهربانو برسید.
مترو: در خط 1 مترو می توانید در ایستگاه شوش پیاده شوید و با اتوبوسهای سروری یا پاسگاه در مقابل پارک ولایت پیاده شده و از پل عابر پیاده به سمت پارک روید این سمت از پارک نزدیک به پارک بانوان شهربانو می باشد. از خط 2 مترو نیز می توانید در ایستگاه نواب صفوی پیاده شوید و با تاکسی های سروری روبه روی درب پارک پیاده شوید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک ولایت

دیدنی های نزدیک به پارک ولایت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید