• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران شهرستان تهران استان تهران
  •  موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران شهرستان تهران استان تهران


موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران

نام مرکز دیدنی

Niavaran Exclusive Cars Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

نیاوران

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 09:00 صبح الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

2،000 تومان

آدرس

شهر تهران، میدان نیاوران(شهید باهنر) مجموعه موزه های کاخ نیاوران

موزه خودرو های اختصاصی نیاوران یکی از چندین موزه ارزشمند کاخ نیاوران است. این موزه با مساحتی 200 متر مربعی در بردانده بخشی از خودروها و موتورسیکلت های سلطنت پهلوی است.
این بخش از مجموعه نیاوران در ضلع شمال غربی باغ قرار گرفته است و گاراژ یا به نوعی پارکینگ خودروها به شمار می رفت. بایستی خاطر نشان کرد، با بازدید از این موزه نمی توانید دنبال تزئینات فاخر همچون سایر بخش های مجموعه نیاوران باشید، اما ماشین و موتورهای آن خود به تنهایی بسیار زیبا و با ارزشند. می توان گفت هر کدام از آن ها کلکسیونی از نفیس ترین کمپانی های ماشین سرتاسر دنیا هستند و بخشی بسیار جذاب برای تمامی سنین به شمار می روند.
به هنگام ورود به این موزه، در مرکز مجموعه 2 ماشین رولز-رویس (Rolls-Royce) فانتوم سلطنتی با مدل های 5 و 6 خود نمایی می کنند و ماشین مسابقه های فرمول 1 و موتورسیکلت ها نیز در اطراف قرار گرفته اند.
از دیگر چیزهایی که چشم شما را به خود جذب خواهد کرد، عکس های خاندان پهلوی با بخشی از ماشین هایشان است. از این میان می توان به عکس خودروی دوزیست، لیلا پهلوی و ملکه فرح دیبا به همراه خودروی برقی گلف و چندی دیگر اشاره کرد.
تا پیش از سال 1391 خورشیدی، هیچ یک از این ماشین و موتورسیکلت ها به نمایش گذاشته نشده بودند و در بخش مخازن کاخ نیاوران نگهداری می شدند اما در فروردین همان سال کارشناسان و مسئولان تصمیم گرفتند تا با به نمایش گذاشتن این آثار ارزشمند، به حفاظت بیشترشان کمک کنند. سر انجام در تیرماه سال 1391 خورشیدی قسمت خودروهای اختصاصی نیاوران فعالیت خود را شروع کرد.

هزینه های بلیط ورودی:
گردشگران داخلی: ورودی مجموعه نیاوران 2500 تومان و موزه خودرو 2000 تومان
گردشگران خارجی: ورودی مجموعه نیاوران 15000 تومان و موزه خودرو 8000 تومان
تمامی قیمت ها برای بازنشستگان و دانشجویان نیم بها حساب می شود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران

تفریحات نزدیک به موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید