• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران
  •  پارک قیطریه شهر تهران استان تهران


پارک قیطریه

نام مرکز دیدنی

Qeytarieh Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

قیطریه

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

پارک قیطریه در محله قیطریه در شمال تهران در زمینی به وسعت 12هکتار در سال 1356 توسط نوه ناصرالدین شاه دکتر غلامرضا نیک پی شهردار وقت تهران احداث شده است. دسترسی به این پارک از خیابان قیطریه، فرمانیه، پیروز، بزرگراه صدر و چیذر ممکن است. دسترسی آسان به این پارک در کنار مواردی چون تنوع زیاد گونه های گیاهی، وجود درختان دویست ساله در این باغ، پوشش گیاهی متراکم پارک، محوطه سازی بسیار زیبای پارک و گلکاری های حرفه ای و با سلیقه در پارک قیطریه به همراه آبنماها و تندیس های مختلف من جمله تندیس امیرکبیر در این پارک و امکانات مناسب و متنوع فرهنگی-ورزشی- تفریحی از دلایل جذابیت این پارک زیبا برای تمام سنین و اقشار جامعه می باشد. وقتی در هوای داغ تابستان وارد پارک قیطریه می شوید متوجه تغییر دمای محسوس هوا خواهید شد. اکسیژن زیاد و سایه درختان از مهمترین عوامل بالا بودن کیفیت هوای این پارک است. پیاده روی، دوچرخه سواری، شطرنج و اسکیت از جمله فعالیت های پر رونق این پارک است پوشش گیاهی این پارک بیشتر درختان سرو، چنار، کاج، گردو، توت، بید مجنون، بلوط، افرا، زبان گنجشک و درختچه های زرشک، زالزالک و گز می باشد. صدای پرنده ها در لابه لای درختان به گوش می رسد که البته زیاد جرات نشستن روی زمین را ندارند، چون در پارک قیطریه گربه های فراوانی زندگی می کنند که تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری پارک شده اند. افراد زیادی به هوای غذا دادن به گربه ها به این پارک می آیند و حسابی از بازی کردن با این موجودات شیرین لذت می برند. البته اگر گربه خانگی دارید و امکان نگهداری آن را ندارید از فکر رها کردن آن در پارک قیطریه صرفنظر کنید به دلیل اینکه افراد زیادی گربه هایشان را در این پارک رها کرده اند. شهرداری اگر شما را در حال رها کردن گربه در پارک ببینید شما را جریمه سنگینی خواهد کرد.

امکانات پارک قیطریه:
در مورد امکانات این پارک به موارد زیر می توان اشاره کرد:
1) برکه زیبایی که وسط آن یک آلاچیق وجود دارد و فضای بسیار رمانتیکی برای برگزاری جشن تولد می باشد.
2) دستگاههای ورزشی همگانی 
3) زمین بازی کودکان
4) آلاچیق و باربیکیو
5) میز شطرنج
6) میز پینگ پنگ
7) زمین اسکیت
8) بوفه
9) نمازخانه
10) سرویس بهداشتی
11) سینما 6 بعدی با کیفیت عالی

سایر امکانات فرهنگی
در کنار امکانات عمومی- رفاهی پارک فرهنگسرای ملل و کتابخانه مجهزش از مهمترین جاذبه های پارک برای کودکان و جوانان به شمار می آیند. در پارک قیطریه زیبا ترین ترکیب بین طیف های سنی سالمندان، نوجوانان و جوانان را می توانیم در کنار هم ببینیم. وقتی که سالمندان با یکدیگر مشغول بازی شطرنج و سایر بازی های گروهی هستند. جوانان و نوجوانان در فرهنگسرا مشغول فعالیت های فرهنگی می باشند.

فرهنگسرای ملل
ساختمان فرهنگسرای روزگاری میزبان خواهر ناصرالدین شاه و همسرش میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیر کبیر بوده است. پارک قیطریه هم جز املاک همسر امیرکبیر بوده که به دستور امیرکبیر در آن عمارت قیطریه را می سازند. این عمارت از سال 1373 محل فرهنگسرای ملل و کتابخانه امیرکبیر است. عمارت قیطریه به سبک تمام عمارت های قاجاری با چند پله از کف حیاط فاصله می گیرد و ستون های افراشته ای که روی ایوان وجود دارند. روی ایوان درب های قهوه ای رنگی دیده می شود. وارد که می شوید یک حیاط کوچک با حوض شش ضلعی آبی رنگی می بینید که دور تا دور آن اتاق های مختلف با دربهای چوبی قاجاری و پنجره های کوچکی است که با پرده پوشانده شده اند. هر یک از این اتاق ها به فعالیتی اختصاص داده شده اند. در این فرهنگسرا به مناسبت های مختلف برنامه ها و مراسمات خاصی نظیر آیین شب یلدا، حافظ خوانی، شعر خوانی، جشنواره قرآنی در ماه مبارک رمضان و جشنواره گل در فصل بهار برگزار می شود. از امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1) گالری و نگارخانه: (که بازدید از آن ها برای عموم رایگان است). اگر قصد دارید که آثار هنری خود را به نمایش عموم بگذارید باید از آثارتان عکس بگیرید و در قالب یک سی دی تحویل فرهنگسرا دهید تا بعد از باز بینی به شما نوبت داده شود. 
2) کلاسهای آموزشی: در این فرهنگسرا 50 نوع کلاس آموزشی هنری، علمی و فرهنگی وجود دارد که می توانید به سایت آن مراجعه فرمایید و از کم و کیف و زمان بندی آن ها مطلع شوید.
3) کانون ها: کانون های مردمی در این فرهنگسرا شکل می گیرند و امکان اجازه استفاده از امکانات فرهنگسرا به آنها داده می شود. مثلا کانون تاریخ، کانون تئاتر و بسیار دیگری.
4) سالن فرهنگ: یک سالن 80 نفری با 110 مترمربع مساحت با یک استیج است که امکان برگزاری جلسات، جشنها، مراسمات گوناگون در آن فراهم است.
5) کتابخانه امیرکبیر: کتابخانه امیرکبیر دارای چندین سالن برای مطالعه اعضا می باشد، سالن آقایان، بانوان و کودکان، یک بخش هم برای نابینایان و بخشی هم به نوسوادان و یک اتاق هم برای پژوهش در نظر گرفته شده است. بخش کتاب گویا در این کتابخانه بسیار جذاب است و بخش کتاب های کمک آموزشی نیز کمک بزرگی به خانواده ها برای رفع نیازهای فرزندانشان برای خرید کتاب کرده ست. بخش کتب مرجع و نشریات، بخش سمعی- بصری هم از دیگر قسمت های این کتابخانه هستند. این کتابخانه یک بوفه هم دارد که پژوهشگران و مطالعه کنندگان مجبور به ترک کتابخانه برای خرید خوراکی نشوند.

زمان بازدید:
فرهنگسرای ملل: 9:30 الی 21
سینما 6 بعدی: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 23 - پنج شنبه و جمعه از ساعت 11 الی 23

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: راههای دسترسی به پارک قیطریه زیادند. بستگی دارد که شما از کدام سمت بخواهید به این پارک بروید. یکی از بهترین راهها بزرگراه صدر است. وارد بزرگراه صدر بسوی خیابان منظریه در منطقه ۱ شوید. از خروجی برادران جوزی خارج شوید. تا به خیابان چیذر برسید از چیذر به سمت بلوار قیطریه برانید تا به پارک قیطریه برسید.
اتوبوس: با استفاده از خط اتوبوس 387  شهرک میدان رسالت- میدان قدس می توانید در ایستگاه قیطریه  پیاده شوید و با تاکسی های خطی موجود در خیابان قیطریه خودتان را به پارک قیطریه برسانید
مترو: با استفاده از خط 1 مترو می توانید در ایستگاه قیطریه پیاده شوید و با تاکسی های خطی موجود در خیابان قیطریه خودتان را به پارک قیطریه برسانید.
تاکسی: از میدان تجریش و میدان چیذر تاکسی مستقیم برای پارک قیطریه وجود دارد و می توانید مستقیم با اندک کرایه ای خودتان را به این پارک برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک قیطریه

دیدنی های نزدیک به پارک قیطریه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید