• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کوه دره دارآباد شهر تهران استان تهران
  •  کوه دره دارآباد شهر تهران استان تهران
  •  کوه دره دارآباد شهر تهران استان تهران
  •  کوه دره دارآباد شهر تهران استان تهران


کوه دره دارآباد

نام مرکز دیدنی

Darabad Mountain Valley

نوع مرکز دیدنی

پیاده روی و کوهنوردی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

آجودانیه و دارآباد

ناحیه

شمال شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز الی 1 روز کامل

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان نیاوران، خیابان سباری، خیابان پور ابتهاج، خیابان محبی، داراباد

کوه دارآباد یکی از قلل البرز مرکزی است که به قله توچال ختم می شود. البته حتما لازم نیست که برای داشتن یک روز تعطیل قله توچال را فتح کنید دارآباد به دلیل وجود رودخانه دارآباد و طبیعت سرسبزش بین تهرانی های مشهور بوده است. قله هایی اطراف دره دارآباد هست که به آن ها قلاک می گفتند برای رفتن به قلاک دارآباد سه مسیر موجود است. بعد از پارک ماشینتان در میدان کوه نوردی دار آباد می توانید در کنار رودخانه حرکت کنید و در کنار آن چادر بزنید و شبی را با صدای آب به صبح برسانید. مسیر دیگر هم  سمت چپ دره دارآباد است که بسیار کم شیب می باشد و برای همه افراد، بخصوص کوهنوردی مناسب است. راه سوم که از آبشار ختم می شود و بسیار صعب العبور می باشد.
همان طور که قبلا اشاره شد سه مسیر برای صعود از دارآباد وجود دارد که دو مسیر آن به دره ای عمیق با شیب تند منتهی می شود و بسیار صعب العبور است و مختص کوهنوردان و صخره نوردان حرفه ای می باشد. بهترین مسیر، مسیردارآباد، قله دارا آباد می باشد. در این مسیر دره زردبند در ابتدای راه قرار دارد. بعد از عبور از میان کاج ها به چشمه درازلش می رسید. اگر مستقیم این مسیر را طی کنید به سیم خاردارهای پادگانی متروکه می رسید که باید آن را پشت سر بگذارید تا به ایستگاه سرباز برسید. اگر کوهنوردی را همین طور ادامه دهید نمایی از لواسان و سد لتیان را درسمت راستتان و کمی جلوتر نمای جاده فشم را می بینید همین طور مستقیم که طی طریق نمایید به قله دارآباد می رسید. فقط تا قله دارآباد 6 ساعت راه است. 

بهترین زمان بازدید از کوه دارآباد
کوه دار آباد از اواخر آذر تا اواسط فروردین پوشیده از برف و یخ می باشد. بهترین موقع برای صعود به قله دارآباد بهار تا آخر آبان ماه می باشد.

دسترسی
با اتوبوس: با استفاده از خط  4 بی آر تی خود را به تجریش برسانید. پس از پیاده شدن در این ایستگاه سوار اتوبوس های تجریش-دارآباد شوید و در ایستگاه پله پیاده شوید. خیابان پور ابتهاج را پیاده تا آخر طی کنید تا به خیابان شهید محبی برسید. از این جا کوهپیمایی شما آغاز می شود.
با مترو:  با استفاده از خط 1 مترو در ایستگاه تجریش پیاده شوید. اتوبوس های تجریش- دار آباد را سوار شده و در ایستگاه پله از اتوبوس پیاده شوید. خیابان پور ابتهاج را پیاده تا آخر طی کنید تا به خیابان شهید محبی برسید. از این جا کوهپیمایی شما آغاز می شود.
با خودرو شخصی: اگر قصد دارید که با خودروی شخصی به دارآباد بروید. از خیابان نیاوران وارد خیابان سباری شوید در انتهای خیابان سباری، خیابان پور ابتهاج قرار دارد که به خیابان محبی ختم می شود که ابتدای مسیر صعود می باشد. در انتهای خیابان ابتهاج یا ابتدای محبی ماشین را پارک کرده و عازم کوهنوردی شوید. از بزرگراه امام علی هم می توانید مستقیم به دارآباد بروید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به کوه دره دارآباد

دیدنی های نزدیک به کوه دره دارآباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید