• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  دریاچه دوقلو سیاه گاو شهرستان ایلام استان آبدانان
  •  دریاچه دوقلو سیاه گاو شهرستان ایلام استان آبدانان
  •  دریاچه دوقلو سیاه گاو شهرستان ایلام استان آبدانان
  •  دریاچه دوقلو سیاه گاو شهرستان ایلام استان آبدانان
  •  دریاچه دوقلو سیاه گاو شهرستان ایلام استان آبدانان


دریاچه دوقلو سیاه گاو

نام مرکز دیدنی

Siah gav Lake

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

آبدانان

آدرس

ایلام، آبدانان بخش سراب باغ، روستای سیاه گاو

می توان از دریاچه دوقلو سیاه گاو به عنوان یکی از مهم ترین و برترین جاذبه های طبیعی استان ایلام نام برد، جاذبه ای شگرف که در روستای آبدانان، یکی از روستاهای توابع شهر ایلام قرار گرفته. نام این دریاچه با شهرتی جهانی یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی کشور در لیست میراث فرهنگی طبیعی ایران به ثبت رسیده. دریاچه دوقلوی سیاه گاو به عنوان یکی از دریاچه های نادر جهان در پدیده ای عجیب به دو قسمت تقسیم شده و از این رو از آن به نام دوقلو یاد می شود. این دو دریاچه با آبی زلال و بسیار شفاف توسط یک کانال به یکدیگر متصل شده اند و میزبان ماهی هایی متنوع و زیباست. قدمت این دریاچه به بیش از هزاران سال بازمی گردد. دریاچه ای کهن با ظاهری هلالی که از دور به شکل یک شاخ گاو به نظر می رسد. آب این دریاچه از رودخانه ای دائمی تغذیه می شود از این رو آب آن شیرین و بسیار زلال و شفاف می باشد. آبی زلال که انعکاس و تلالو نور خورشید بر سطح آن در طول روز ترسیم گر صحنه ای تماشایی شده، صحنه ای دلربا و فریبنده که هوش را از سر هر بیننده ای می رباید. قسمتی از آب این دریاچه از رودخانه ای نشات گرفته از ارتفاعات کبیرکوه تامین می گردد، رودی که پس از عبور از کوه ها و صخره ها املاح زیادی را با خود حمل کرده و از آنجا به سمت دریاچه جریان پیدا می کنند. این دریاچه برای روستاهای اطراف از اهمیت وافری برخوردارست و زندگی در آنها به شدت به آن وابسته می باشد. می توان از این دریاچه به عنوان بهشتی برای علاقمندان به ماهیگیری نام برد، دریاچه ای فوق العاده با بستری مناسب برای رشد ماهی ها که می توان در طول سال از ماهی گیری در آن لذت برد. لذت سفر به این شاهکار طبیعی را با امتحان غذاهای محلی آن تکمیل نمایید. 

بهترین زمان بازدید: می توان از فصل بهار به عنوان بهترین زمان بازدید از این دریاچه نام برد، زمانیکه زیبایی های طبیعی اش به بالاترین حد خود می رسد. البته این منطقه در تمام فصل سال دوست داشتنی است و سفر به آن خاطره انگیز و لذت بخش می باشد. 

دسترسی: دسترسی به این دریاچه از طریق آبدانان امکان پذیر خواهد بود، دریاچه ای که تنها سه ساعت و نیم تا شهر ایلام و نیم ساعت تا آبدانان فاصله دارد. برای رسیدن به آن کافیست یک مسیر آسفالتی 8 کیلومتری را بپیمایید و بعد از عبور از پل و 500 متر پیاده روی به دریاچه برسید.
نکته: لازم به ذکر است که شما می توانید در تالاب ها شنا کنید اما بسیار مراقب باشید چراکه عمق آب ممکن است به یکباره به بیش از سه متر برسد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به دریاچه دوقلو سیاه گاو

تفریحات نزدیک به دریاچه دوقلو سیاه گاو

نظرها

  • 0 0

    برای هر کدام جی پی اس بذارید تا ادم با نقشه بره ،،،اینجوری چه فایده داره اپلیکیشن ناقص میمونه


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید