• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تنگه رازیانه شهرستان ایلام استان بدره
  •  تنگه رازیانه شهرستان ایلام استان بدره


تنگه رازیانه

نام مرکز دیدنی

Tange Razianeh

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

بدره

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام ایام سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

جاده ایلام-بدره، 57 کیلومتری شرق ایلام، شهرستان بدره، 3 کیلومتری جبه شرقی روستای چنارباشی، دامنه ارتفاعات کبیرکوه

شهرستان زیبا و با تمدن ایلام یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران به شمار می رود. تنگ رازیانه به همراه طبیعت زیبا و دلنشینش از میان مراتع سرسبز این استان عبور می کند. تنگ رازیانه با عرضی نزدیک به 2 تا 5 متر و طول 3 کیلومتر، مساحت 30 هکتاری را به خود اختصاص داده است و پناهگاهی امن برای پرندگان مهاجر و خزندگان بومی منطقه محسوب می شود. جریان آب از میان این دره باریک و عمیق باعث شده تا دو نوع اکوسیستم بر منطقه حاکم شود. به دلیل نزدیکی به رشته کوه های کویر کوه اکوسیستم خارجی آن سرشار از گیاهان متعدد است و اکوسیستم داخلی آن را گیاهان نیمه آبزی تشکیل می دهند. ارتفاع تنگ در بعضی قسمت ها به 15 تا 30 متر می رسد و آبی روشن از میانش جریان داشته که باعث مطبوع شدن هوای محیط اطرافش می شود. سراب گرو سرچشمه این گوهر زلال است و با اینکه در تابستان از شدت آن کاسته می شود، در فصل های زمستان و بهار به اوج خود می رسد. وجود چمن و درختان به همراه آب های جاری این منطقه سبب به وجود آمدن خرد اقلیمی منحصر به فرد شده و اگر کمی خوش شانس باشید می توانید نظاره گر کوه های غرق شده در میان ابرها باشید. عطر گیاه دارویی و خوش بوی رازیانه در میان دشت های سرسبز و تنگ رازیانه پخش شده است و علت نامگذاری این منطقه نیز همین گیاهان پر خاصیت رازیانه است.
امکان ندارد به ایلام سفر کنید و آوازه طبیعت چشم نواز و محصور کننده رازیانه به گوشتان نخورد. آهک و ترکیبات کلسیم جنس این تنگ را تشکیل داده اند و لایه های رسوبی آن بسیار دیدنی است اما اگر کمی حس ماجراجویی در خود دارید حتما به داخل تنگ رازیانه روید. داخل تنگ رازیانه در بعضی از بخش های آن تاریک و تنگ است ولی بالا رفتن کمی آدرنالین خون در میان این سفر پر رمز و راز خاطره ای دلنشین و هیجان انگیزی را در ذهنتان به جای می گذارد، فقط حتما تجهیزات سنگ نوردی، لباس و کفش مناسب به همراه خود داشته باشید.
ایلام همانند بسیاری از استان های ایران در تمامی فصل های سال چهره منحصر به فرد و دلنشینی را به خود می گیرد اما طبیعت سرسبز و هوای مطبوع این منطقه در فصل بهار، بهترین زمان بازدید از آن است، به علاوه عشایر کوچنشین یکی از جذابترین بخش های سفرهای بهاری این منطقه محسوب می شوند. تابستان در تنگ رازیانه با هوای گرم و آب های گل آلود و کم عمق همراه است و در روز های کوتاه پاییز و خنکای هوای رازیانه بهتر است در نیمه اول روز از این دره عمیق بازدید کنید. اما فصل زمستان به دلیل بارش های شدید برف، جاده ها کمی صعب العبور بوده و حتما باید تجهیزات کافی به همراه داشته باشید. برای اقامت، نزدیکترین مکان هتل پل دختر می باشد اما می توان در دامنه های کوه های این منطقه نیز چادر زد و لحظات به یاد ماندنی را در دامان طبیعت گذراند.
تنگ رازیانه یکی از غنی ترین مناطق برای پژوهش های زمین شناسی، آب شناسی و هیدروژئولوژی است و در سال 1388 خورشیدی به ثبت آثار طبیعی ملی ایران رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تنگه رازیانه

تفریحات نزدیک به تنگه رازیانه

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید