• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مسجد امام حسن عسگری شهرستان مازندران استان آمل
  •  مسجد امام حسن عسگری شهرستان مازندران استان آمل
  •  مسجد امام حسن عسگری شهرستان مازندران استان آمل
  •  مسجد امام حسن عسگری شهرستان مازندران استان آمل
  •  مسجد امام حسن عسگری شهرستان مازندران استان آمل


مسجد امام حسن عسگری

نام مرکز دیدنی

Imam Hassan Asqari Mosque

نوع مرکز دیدنی

مسجد

شهرستان

آمل

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، بلوار شهید بهشتی، انتهای کوچه امامزاده قاسم

معرفی مسجد امام حسن عسگری
اگرچه جنگل ها و دریای خزر از مقاصد گردشگری محبوب استان مازندران هستند، جاذبه های تاریخی و مذهبی این استان هم دست کمی از جاذبه های طبیعی آن ندارند و بازدید از آنها شما را ناامید نخواهد کرد. مسجد امام حسن عسگری آمل از جاذبه های تاریخی مذهبی در شهرستان آمل این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به مازندران از دیدن آن لذت ببرید. 
بارزترین ویژگی مسجد امام حسن عسگری آمل قدمت آن است که بر اساس تخمین سازمان میراث فرهنگی، تاریخ بنای این مسجد به سال ۱۴۰هـ ق بر می گردد که باعث می شود قدیمی ترین مسجد آمل و کهن ترین حوزه علمیه ایران باشد. نام این مسجد در برخی منابع، مسجد امام حسن ذکر شده و برخی معتقدند که کلمه عسگری بعدها به آن اضافه شده است. همچنین در برخی منابع آمده که امام حسن عسگری در این مسجد نماز گزارده و پس از آن مسجد به نام او گردیده است، هر چند که این ادعا و ورود امام حسن عسگری به مازندران، مورد تردید کارشناسان قرار دارد. این مسجد در محله قدیمی پایین بازار آمل واقع شده است. برخی هم بر این باورند که این مسجد توسط ناصرالحق اطروش ساخته شده است. نام ناصر کبیر در واقع حسن بود و از آنجایی که او فرمانروایی مذهبی بود، مردم او را امام می نامیدند و این مسجد به نام اوست که بعدها کلمه عسگری به آن اضافه شده است. چنان که گفته می شود ناصر کبیر مسجد را در قرن سوم هجری قمری ساخته و در بیشتر منابع و دیدگاه های مردم این مسجد به نام امام حسن عسگری ذکر شده ‌است.

معماری مسجد امام حسن عسگری
بنای اصلی مسجد متعلق به قرن سوم قمری است و دارای گلدسته هشت ضلعی با بام سفالین زیبایی است که در بالای مسجد قرار گرفته و قدمت آن به قرن ششم هجری قمری می رسد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به مسجد امام حسن عسگری

تفریحات نزدیک به مسجد امام حسن عسگری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید