• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار کارنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار کارنام شهرستان مازندران استان ساری
  •  آبشار کارنام شهرستان مازندران استان ساری


آبشار کارنام

نام مرکز دیدنی

Karnam Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

ساری

ناحیه

جنگلی

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، روستای کارنام، دهستان درکاسعیده

معرفی آبشار کارنام
زیبایی های استان مازندران انکار ناپذیرند ‌و در طی سال ها طرفداران بسیاری را از مناطق مختلف جمع آوری کرده اند، به همین منظور مازندران از توریستی ترین مناطق ایران محسوب شده و همواره مقصد شمار زیادی از مسافران است. آبشار کارنام با ۴۰ متر ارتفاع از جمله دیدنی‌ ترین جاذبه های طبیعی و به یاد ماندنی استان مازندران می باشد.
آبشار کارنام را در قلب جنگل انبوه و سرسبزی در حوالی روستای کارنام بخش چهاردانگه واقع در البرز شرقی  خواهید دید که در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. 
 این پدیده درواقع از دو آبشار جداگانه و به هم پیوسته تشکیل شده است و هر زمان از سال جذابیت منحصر به فردی را به خود می‌ گیرد.
به طور کلی آب و هوای این ناحیه معتدل و مرطوب است بنابراین شرایط دلپذیر و مطلوبی را برای اشتغال مردم فراهم می کند، اکثر روستانشینان در این منطقه به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و شغل اصلی زنان نیز تولید و فروش صنایع دستی نظیر شال و کرباس است. 

جاذبه های نزدیک
مناطق گردشگری بسیاری در چهاردانگه جای گرفته اند و بازدیدکنندگان این آبشار می‌توانند به سادگی از آنها نیز دیدن کنند. برای مثال می توانیم به چشمه های باداب سورت در دهستان پشتکوه، دریاچه الندان در دهستان چهاردانگه، دریاچه میانشه در دهستان گرماب، و همچنین قله‌ های مهمی چون شاه‌ دژ با ۲۸۰۳ متر ارتفاع، سفیدکوه با ۲۶۲۰ ارتفاع و کوه و نه قله چهارنو با ۲۸۸۱ متر اشاره کنیم.

بهترین زمان بازدید
بنا بر سخنان بازدیدکنندگان سابق، چشم انداز پاییزی آبشار کارنام با انبوه درختان بلند و رنگارنگ بهترین زمان بازدید از آن بوده و در کنار موسیقی آب و سکوت جنگل فضایی سحرآمیز را شکل می دهد. 
با این حال شایان ذکر است که در تمامی فصول سال آبشار کارنام همواره صحنه ای بی تکرار و افسون کننده را دارا است.

موقعیت دقیق
آبشار زیبای کارنام در جنگلی حیرت‌ انگیز در ارتفاعات البرز شرقی و در نزدیکی روستای کارنام قرار دارد


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار کارنام

تفریحات نزدیک به آبشار کارنام

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید