• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای نچ شهرستان مازندران استان نور


روستای نچ

نام مرکز دیدنی

Noch Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نور

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، روستای نچ

معرفی روستای نچ
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای نج یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
نج یکی از روستاهای قدیمی استان مازندران از توابع بخش بلده شهرستان نور است که در دل رشته کوه های البرز قرار دارد. این روستا در گذشته بسیار پر جمعیت و پر رونق بوده ولی در سالیان اخیر از جمعیت آن کاسته شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۱ نفر بوده است. روستای نج از جنوب به کوه های چشمه کنار و سرد وخونی، از شمال به کوه لمن، از شرق به کوه دزدوش و پال نک واز غرب به کوه پیلک محدود می شود. این روستا با وسعت ۲۵۰ هکتار در دهستان تتارستاق و یک منطقه کوهستانی قرار دارد، به طوری که در تابستان هوای خنک و در زمستان هوایی سرد و خشک دارد و دمای هوای آن در این فصل گاهی به 20 درجه زیر صفر می رسد. گردو، فندق، زردآلو، گیلاس، سیب، گلابی و آلو از محصولاتی هستند که در این روستا وجود دارد. علاوه بر دامداری که بیشتر اهالی روستا به آن مشغول هستند، گندم، جو، یونجه و عدس نیز توسط آنها کشت می شود. 
بر اساس تحقیقات انجام گرفته روستای نج قدمتی بیش از 2000 سال دارد، که باعث می شود به عنوان یکی از قدیمی ترین روستاهای شمال و حتی کل کشور شناخته شود. از ویژگی های این روستا وجود قنات قدیمی است، چرا که در استان های شمالی کشور به دلیل وجود چشمه های متعدد قنات وجود ندارد و به طور کلی قنات بیشتر در مناطق خشک و مرکزی ایران مانند یزد و کرمان یافت می شود. همچنین در گورهای قدیمی این روستا مردگان به همراه اشیا و لوازم شخصی و زینتی دفن شده اند که این یکی از رسوم ایرانیان دوران باستان و پیروان آیین میترا بوده است.
علاوه بر این حسینیه معروف و قدیمی روستای نج هم قدمت زیادی داشته و منابع تاریخی آن را متعلق به دوران صفویه می دانند. 4 امامزاده به نام های عبد الله، عباس، حافظ و محمد هم از دیگر جاذبه های مذهبی روستای نج است که می توانید از آنها بازدید کنید. 

وجه تسمیه نام روستا
در مورد منشا نام این روستا نظرات و فرضیه های بسیاری وجود دارد، اما آنچه می توان به طور حتم در مورد روستای نج گفت این است که نام این آبادی یادآور دوران آیین مهرپرستی و میتراییسم در ایران باستان می باشد. چنانچه همانطور که پیشتر هم گفته شد آثار و نشانه هایی از زندگی مردم این دوران در این روستا یافت شده است. نام ''نا" یا "نی" مخفف واژه ناهید به معنای ستاره درخشان است. در واقع این ستاره، یکی از هفت ستاره مقدس پیروان این آیین بوده است. از دلایل آنکه نام روستای نج ارتباطی با ستاره ناهید و آیین مهرپرستان دارد می توان گفت که پیروان آیین میتراییسم، کوه را بهترین مکان برای پرستش مهر و هفت ستاره مقدس خود می دانستند و از همین رو به نظر می رسد که این نام نیز قدمتی به اندازه تاریخ کهن روستا دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای نچ

تفریحات نزدیک به روستای نچ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید