• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار سوا سره شهرستان مازندران استان نور
  •  آبشار سوا سره شهرستان مازندران استان نور
  •  آبشار سوا سره شهرستان مازندران استان نور


آبشار سوا سره

نام مرکز دیدنی

Sava Sareh Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، روستای بلده، 53 کیلومتری جاده هراز و 55 کیلومتری جاده چالوس

معرفی آبشار سوا سره
مازندران به عنوان یکی از قوی ترین و اصلی ترین قطب های گردشگری ایران، جاذبه های متنوع و فراوانی را در خود جای داده است. با وجود اینکه مازندران انواع جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را به نمایش می گذارد اما شهرت و محبوبیتش را به دلیل جاذبه های طبیعی اش به دست آورده است. 
یکی از این جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و متحیر کننده، آبشار سواسره است که در روستای بلده شهرستان نور واقع شده است. 

دلیل نام گذاری آبشار
کلمه سواسره به معنی نسیم صبحگاهی است و از آنجایی که این آبشار در منطقه کوهستانی قرار گرفته است که نسیم های صبحگاهی اش بی نظیر می باشد، این نام را به آن نسبت داده اند. 

این آبشار 100 متری در منطقه کوهستانی سواسره و در میان آبشارهای متعدد این منطقه به گونه ای دیگر خودنمایی می کند و توجه هات را به سمت خودش جلب می نماید. از ویژگی ها و زیبایی های این منطقه می توان به نسیم های ملایم و صدای آب های جاری و همچنین صدای دلنشین و زندگی بخش پرندگان اشاره کرد، تمامی این ویژگی ها باعث چند برابر شدن زیبایی های این آبشار می شوند. آب این آبشار به دلیل ارتفاع بسیار زیادی که دارد با سرعت بسیار بالایی به سمت پایین سرازیر می شود. 
اطراف و پیرامون این آبشار را مناطقی سرسبز پوشانده اند و زیبایی منطقه را دو چندان ساخته اند. 

مسیرهای دسترسی به آبشار
در کل برای رسیدن به این اثر زیبا سه مسیر پیش رویتان است، یکی از سمت جاده چالوس که ابتدا به نور و بعد هم به روستای بلده راه می یابد. دیگری جاده هراز که برای استفاده از این مسیر باید آمل، محمود آباد و نور را پشت سر بگذارید تا در نهایت به روستای بلده و آبشار سواسره برسید. 
مسیر سوم هم به این ترتیب است که ابتدا باید وارد جاده چالوس شوید و بعد نرسیده به سیاه بیشه، به سمت کمربن پیش روید، در این مسیر پس از گذشتن از چند روستا به روستای بلده و سپس منطقه سواسره خواهید رسید. 

بهترین زمان برای بازدید
از آنجایی که این آبشار در ارتفاعات منطقه قرار گرفته، آب و هوای بسیار سرد و خنکی بر آن حاکم است از همین رو بهترین زمان سفر و بازدید از آن اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان است. با این حال باز هم همراه داشتن لباس های گرم را فراموش نکنید. به علاوه پاییز هم زیبایی های خاص خود را دارد که به سرمایش غلبه می کند اما سرمای زمستان بازدید از آبشار را بسیار سخت و دشوار می سازد. در کل هنگام بازدید از این آبشار و جاذبه های اطراف اش لباس های گرم و کفش های مناسب را فراموش نکنید. 

جاذبه های گردشگری نزدیک به آبشار سواسره
روستای بلده و خانه های محلی آن، بیشه زارهای سرسبز فضای کوهستانی اطراف آبشار، رودخانه های متعدد و حواشی سرسبز آنها، گیاهان دارویی و قلعه تاریخی منطقه که از دوران صفویه باقی مانده است بخش هایی بسیار ارزشمند و زیبا در نزدیکی این آبشار هستند که بازدید از آنها هم خالی از لطف نیست. رودخانه بطاهرکلا که حدود 20 کیلومتر طول دارد و از کوهی به نام رستم چال سرچشمه می گیرد نیز از مهم ترین جاذبه های نزدیک به این آبشار می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار سوا سره

تفریحات نزدیک به آبشار سوا سره

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید