• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه و موزه نیما یوشیج شهرستان مازندران استان نور
  •  خانه و موزه نیما یوشیج شهرستان مازندران استان نور
  •  خانه و موزه نیما یوشیج شهرستان مازندران استان نور
  •  خانه و موزه نیما یوشیج شهرستان مازندران استان نور


خانه و موزه نیما یوشیج

نام مرکز دیدنی

Nima Yushij's House

نوع مرکز دیدنی

موزه تاریخی

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 08:00 صبح الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

4،000 تومان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، روستای یوش، جاده هراز، جاده منتهی به جاده کندوان

بیش از 120 سال از تولد نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی، می گذرد و شاید یکی از بزرگترین سوال های دوستداران این شاعر گرانقدر، آرامگاه و خانه آن باشد. خانه نیما یوشیج بنایی است مطعلق به دوران قاجار. این بنا در عین سادگی، در بر دارنده خاطرات و فراز و نشیب های علی اسفندیاری است.
موزه نیما یوشیج با نما سفید رنگش، خانه ای آبا و اجدادی است و ناظم الایاله در سال 1171 خورشیدی آن را ساخت. اگر به دیدن این بنا بروید، پی به منحصر به فرد بودن آن خواهید برد زیرا هیچ تشابهی با دیگر معماری های مناطق اطراف خود ندارد و همین موضوع سبب خاص تر نشان دادن آن شده است. شاه نشین، اتاق های متعدد، زمستان نشین، تابستان نشین، حیاط و 3 ورودی، اجزا اصلی این خانه به نسبت بزرگ را تشکیل می دهند و در جای جای آن می توان گچبری هایی چشم نواز را مشاهده کرد. حیاط موجود در مرکزیت بنا سبب تشابه بیشتر خانه نیما به معماری درونگرا خطه مرکزی ایران شده است.
اکثر اتاق های این عمارت، موزه ای از اشیا و عکس های پدر شعر نو ایران محسوب می شوند. اتاق های نزدیک به ورودی، بخش نمایشگاهی موزه را به وسیله دست نوشته ها، نامه ها، اثر هنری طراحی مناره قزوین به دست استاد و عکس های وی را تشکیل می دهند. علاوه بر این آثار، شعر هایی از شاعران مازندرانی در ستایش و توصیف علی اسفندیاری، روستای یوش و منطقه مازندران نیز به چشم می خورد. برخی از اتاق ها نیز اشیا به جا مانده از نیما یوشیج و خاندان او می باشند و از آن میان می توان به تفنگ سر پر، ظرف های برنزی، مسی و چوبی اشاره کرد. 3 اتاق به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار گرفته و شامل کتاب های ادبی، دینی، تاریخی و میکرو الکترونیک هستند. 2 اتاق نیز به منظور اسکان مهمانان سازمان میراث فرهنگی می باشند.
از اتاق ها و فضای نمایشگاهی که بگذریم به حیاط مجموعه یا همان مزار نیما یوشیج می رسیم. این بخش بدون هیچ تزئینی فقط چند سنگ قبر را در خود جای داده است و شامل قبر های نیما، خواهرش، بهجت اسفندیاری و سیروس طاهباز است.
خانه نیما یوشیج همچون الماسی در میان دیگر خانه های روستایی و دلنشین دهکده یوش می درخشد و در سال 1375 خورشیدی با شماره 1802 به ثبت میراث ملی ایران در آمد.

نکته: نرخ بلیط ورودی گردشگران خارجی مبلغ 30،000 تومان می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه و موزه نیما یوشیج

تفریحات نزدیک به خانه و موزه نیما یوشیج

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید