• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای کرسی شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای کرسی شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای کرسی شهرستان مازندران استان نور
  •  روستای کرسی شهرستان مازندران استان نور


روستای کرسی

نام مرکز دیدنی

Korsi Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، روستای کرسی

معرفی روستای کرسی
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. روستای کرسی یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
روستای کرسی از توابع بخش بلده شهرستان نور است که در دهستان تتارستاق قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده است. مردم این روستا به زبان مازندرانی یا تبری سخن می‌گویند و به کرسی چی مشهور هستند. روستای کرسی دارای دو محله به نام های کیامحله و اسحاق‌محله است که کیامحله به بخش شرقی و بالادست روستا و اسحاق محله به بخش غربی و پایین دست روستا اتلاق می شود. بخش مرکزی روستا نیز به نام حموم سره شناخته می شود.
کرسی یک از قدیمی ترین و مرتفع ترین روستاهای استان مازندران است، به طوری که از شواهد و جستجوهایی که در محدوده آن انجام گرفته، تاریخ سکونت بشر در این محل تا هزاره اول قبل از اسلام تخمین زده می شود. 
‏اگر می خواهید کمی از آب و هوای شرجی مازندران دور شوید، روستای کرسی نور بهترین و نزدیک ترین مقصد برای شما خواهد بود. آب و هوای معتدل کوهستانی و سرد کوهستانی آن حتما شما را سرحال می آورد، بویژه اگر در فصل تابستان به آن سفر کنید. دوری از دریا و افزایش تدریجی ارتفاع در زمین های جلگه ای، باعث ایجاد تغییرات در آب و هوای این منطقه روستایی شده است. به طوری‌که در ارتفاعات ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متری آن، آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستان های سرد و یخبندان طولانی و تابستان های کوتاه را می توان تجربه کرد. 
بهترین زمان برای سفر به روستای کرسی
با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن این روستا، بهترین زمان برای سفر از اواخر بهار تا اواخر تابستان است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای کرسی

تفریحات نزدیک به روستای کرسی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید