• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل
  •  روستای موسی کلا شهرستان مازندران استان بابل


روستای موسی کلا

نام مرکز دیدنی

Musa Kola Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

بابل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان میاندورود، بخش مرکزی، دهستان کوهدشت غربی

معرفی روستای موسی کلا
مازندران یکی از خوش آب و هواترین استان های شمال ایران است که شهرها و روستاهای بی اندازه زیبایی را در خود جای داده است. این شهرها و روستاهای حیرت انگیز از جمله مقاصد همیشگی گردشگران می باشند. 
در میان تمام جذابیت ها و مناظر دیدنی این منطقه، روستاهای جنگلی و کوهستانی شهرستان میاندورود یکی از بی نظیرترین نقاط برای وقت گذرانی و گردشگری محسوب می شوند. 
این روستاهای سرسبز نه تنها زیبایی های طبیعت را به نمایش می گذارند، بلکه آثار تاریخی منحصر به فردی را هم درون خود جای داده اند. 
یکی از این روستاها، روستای موسی کلا واقع در جنوب شرقی ساری می باشد، یکی از ویژگی هایی که این روستا را نسبت به دیگر روستاها برتریت می بخشد، مسیر دسترسی به آن است. برای رسیدن به این روستا باید از میان روستای بسیار بسیار زیبای دارابکلا عبور کرد. 

کمی درباره شهرستان میاندورود
میاندورود یکی از شهرستان های زیبای مازندران است که میان رود شهر نکا و رود تجن شهر ساری قرار گرفته است. از همین رو نام میاندورود را به آن نسبت داده اند. این شهر از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب به جنگل هایی انبوه منتهی می شود و به همین ترتیب مکانی بسیار عالی برای گردش محسوب می شود.

کمی درباره روستا
این روستا درواقع بزرگ ترین روستای شمال کشور است که جمعیتی نزدیک به 9257 نفر را در 5200 هکتار مساحت خود جای داده است. از جاذبه های دارابکلا می توان به کیجا قلعه، پدر قلعه، دختر قلعه، حمام دارابشاه، حوض داردار و همچنین مجسمه اژدهای بی دست واقع در جنگل دارابکلا را نام برد. 
این روستا از روستاهای کم جمعیت منطقه به شمار می آید و طبق آخرین سرشماری انجام شده در آن، 13 نفر جمعیت کل آن را تشکیل می دهند. به همین ترتیب این روستا مکانی بسیار آرام و دور از شلوغی و سر و صدای زندگی شهری است. روستاهای سرتا و بازیارخیل از روستاهای نزدیک موسی کلا هستند که بازدید از آنها هم لذت بخش خواهد بود. جنگل ها و فضاهای سرسبز این روستاها بی شک هر بیننده ای را مجذوب خود خواهند کرد. از انواع درخت های مجود در موسی کلا می توان به درخت های صنوبر اشاره کرد که خودشان به تنهایی جلوه زیبایی را به این روستا بخشیده اند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک به روستا
از جاذبه های نزدیک به این روستا می توان به روستاهای اطرافش نظیر بازیارخیل و سرتا اشاره کرد. همچنین پناهگاه حیات وحش دشت ناز و سمسکنده هم از بهترین و محبوب ترین جاذبه هایی هستند که در نزدیکی این روستا واقع شده اند. 

بهترین زمان برای بازدید
در کل می توان گفت آب و هوای شمال کشور، طوری است که هر فصلی از سال زیبایی ها و تفریحات خاص خودش را دارد. از همین رو سفر به این منطقه در هر زمانی لذت بخش خواهد بود. با این حال شاید به توان گفت که فصل بهار به عنوان فصل شکوفایی و تولد دوباره طبیعت از هر لحاظ بهترین زمان سفر به این منطقه محسوب می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای موسی کلا

تفریحات نزدیک به روستای موسی کلا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید