• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای برجی خیل شهرستان مازندران استان سیمرغ
  •  روستای برجی خیل شهرستان مازندران استان سیمرغ


روستای برجی خیل

نام مرکز دیدنی

Borji Kheyl Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

سیمرغ

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، شهرستان سیمرغ، بلوار اصلی کیاکلا به سمت میدان شهر

معرفی روستای برجی خیل
روستاهای مازندران از زیباترین مناطق کشورمان هستند که همواره گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده اند. اگر قصد سفر به این استان را دارید و می خواهید از طبیعت زیبای آن لذت ببرید، بازدید از روستای برجی خیل و مناظر زیبای آن در فهرست سفر خود قرار دهید. 
روستای برجی خیل واقع در شهرستان سیمرغ یکی از زیباترین روستاهای این منطقه است که با کوچه ها و خیابان های منحصر به فردش، افراد زیادی را شیفته خود می کند. 

موقعیت مکانی
روستای گالشکلا و دینه سر در شمال برجی خیل، روستای ملاکلا در جنوب آن، بالا دست رکن الکلا در قسمت شرقی و آبندان روستاهای سرخدشت و برج خیل لنگور هم قسمت غربی این روستا را در بر گرفته اند. 

بر اساس سرشماری که در سال 1395 انجام شده است، تعداد 85 خانوار و در مجموع 391 نفر ساکن این روستا بوده که بیشتر اهالی آن به کشاورزی و دامپروری مشغول اند. البته در گذشته گروهی از این افراد به بستن جارو می پرداختند اما امروزه دیگر به جز تعدادی محدود، کسی این کار را نمی کند. از امکانات این روستا می توان به وجود معابر آسفالته، نانوایی، گاز شهری و یک مدرسه ابتدایی در آن اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری روستای برجی خیل
از جاذبه های این روستا می توان به رودخانه تلار اشاره کرد که با عبور از وسط این روستا، آن را به دو قسمت تقسیم می کند. به طوری که سمت شمالی را یور و سمت جنوبی را بالابرج خیل و پایین برج خیل می نامند. پیش از احداث پل بر روی این رود اهالی روستا برای عبور از روی آن از قایق استفاده می کردند. 
در رابطه با نام این رود گفته می شود، از آنجایی که اقامتگاه های چوبی دامداران و گالش ها که در جنگل قرار داشته و تلار نامیده می شدند، نام رودخانه را هم از آن گرفته اند. 
برخی نیز باور دارند که این واژه در اصل از دو بخش تل به معنی گل و آر به معنی آب تشکیل شده و روی هم رفته به معنی آب گل آلود می باشد. 
سرچشمه این رود، آب های ارتفاعات گدوک، عباس آباد و شفلین است که بهم پیوسته و این رودخانه را به وجود می آورند. رودخانه تلار با عبور از یک مسیر 80 کیلومتری و گذر از میان شهر شیرگاه، در نهایت به دریای مازندران می ریزد. جالب است بدانید در طی مسیری که این رود جریان دارد، رودهای دیگری هم به آن می پیوندند. 
به علاوه اگر در موازات مسیر این رود حرکت کنید می توانید راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور و همچنین جاده تهران به شمال را تماشا کنید. 
یکی دیگر از جاذبه های مورد توجه این منطقه، پیرتکیه ای با قدمت 400 سال است. این پیرتکیه در اصل بیانگر باور و اعتقادات دینی مردم این روستا است که در سال 1360 بنای جدید آن ساخته شد. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل بارش های فراوان در فصل های پاییز و زمستان، بهتر است که دو فصل اول سال را به عنوان زمان سفر خود انتخاب کنید، اما در هر صورت می توان گفت که آب و هوای حاکم بر این منطقه، آب و هوایی معتدل است و نه گرمای تابستان و نه سرمای زمستان در آن طاقت فرسا نمی باشد. 

مسیر دسترسی
بعد از اینکه به شهرستان سیمرغ می رسید، بلوار اصلی کیاکلا را که به سمت میدان شهر ادامه دهید، با پیمودن 7 کیلومتر به روستای برجی خیل خواهید رسید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای برجی خیل

تفریحات نزدیک به روستای برجی خیل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید