• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای سلیم شیخ شهرستان مازندران استان ساری


روستای سلیم شیخ

نام مرکز دیدنی

Salim Sheykh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش کلیجان رستاق، دهستان کلیجان رستاق علیا

معرفی روستای سلیم شیخ
از جذاب ترین مناطق گردشگری ایران می توان به روستاهای جنگلی و کوهستانی واقع در شهرستان های استان مازندران اشاره کرد که مانند گنجینه هایی سبز در شمال کشور می درخشند و هر فردی را مجذوب و شیفته خود می سازند. این روستاهای بسیار زیبا به دلیل دوری از آلودگی و سر و صدای شهری و زندگی مدرن به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده اند. 
شما هم اگر به دنبال فرار از زندگی مدرن و سختی های آن هستید می توانید به یکی از این روستاها پناه ببرید و اوقات آرام بخشی را سپری کنید. 
روستای سلیم شیخ ساری از زیباترین روستاهای این منطقه می باشد که بهتر است بازدید از آن را از دست ندهید. 
این روستا از سه جهت در محاصره جنگل های انبوه و سرسبز قرار گرفته است و تنها دارای یک مسیر ارتباطی مستقیم به جاده ساری کیاسر است. براساس آخرین سرشماری که در این روستا انجام شده، یعنی سرشماری سال 1395، تعداد 94 نفر جمعیت ساکن این روستا هستند. بیشتر این مردم به شغل هایی نظیر کشاورزی و دامپروری مشغول هستند. گندم، جو و صیفی جات از محصولات اصلی این روستا هستند. نکته جالب درباره این مردم نوع پوشش آنها است، پوشش آنها بیشتر از پوشش های سنتی مازندرانی پیروی می کند. 

مسیر دسترسی به روستا
پس از پشت سر گذاشتن چند کیلومتر از شهرستان ساری و حرکت در مسیر جاده ساری به کیاسر با امام زاده ای در کنار جاده برخورد خواهید کرد که جاده ای فرعی و تک افتاده ای در کنار آن به چشم می خورد، با وارد شدن به این جاده به روستای جنگلی و خوش آب و هوای سلیم شیخ خواهید رسید. 

جاذبه های گردشگری روستا
پوشش گیاهی بی نظیر جنگل های این روستا از اصلی ترین ویژگی های آن محسوب می شود. بوته های تمشک، درختان میوه و قارچ های بومی تنها بخشی از این پوشش گیاهی حیرت انگیز هستند. 
راه های سنگی، باغ ها و مزارع متعدد، کناره ها و حواشی سرسبز و زیبای رودخانه تجن، تپه ای زیبا و پرتگاهی میان مناطق جنگلی، آستان مقدس امام زاده تقی، خانه های کاهگلی و چشمه هایی دل انگیز همگی از جاذبه های دیدنی این روستا محسوب می شوند. 

بهترین زمان برای برای بازدید از روستای سلیم شیخ
از آنجایی که عمده جذابیت این روستا طبیعی هستند، فصل بهار که فصل شکوفایی و سرزنده بودن طبیعت است بهترین زمان برای گشت و گذار میان این شگفتی می باشد. با این وجود رنگ های پاییزی و تفریحات آبی در تابستان را هم نباید از دست داد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای سلیم شیخ

تفریحات نزدیک به روستای سلیم شیخ

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید