• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای ارزفون شهرستان مازندران استان ساری


روستای ارزفون

نام مرکز دیدنی

Arzefon Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، بخش کلیجان رستاق ساری، 17 کیلومتری مرکز استان

معرفی روستای ارزفون
روستاهای زیبای شهرستان ساری از برترین مقاصد گردشگری در شمال کشور هستند که در صورتی که تا کنون از آنها بازدید نکرده اید، حتما باید سفر به آنها را به فهرست برنامه سفر خود اضافه کنید. برای شروع می توانید روستای زیبای ارزفون را انتخاب کنید که بین شهرستان های ساری، قائم شهر و سوادکوه قرار گرفته و دارای مناظر طبیعی چشمگیری است.

موقعیت مکانی
این روستای جنگلی از سمت شرق به روستای امره، از غرب به جنگل های شیرگاه و سوادکوه، از شمال به روستای دلاک خیل و از جنوب نیز به جنگل های افرا منتهی می شود. روستای ارزفون آخرین روستایی است که در مسیر جاده ساری به سمنان قرار گرفته و روستاهای کلا، ملاکلا و دروار، مشون کلا و دلاکخیل روستاهایی هستند که قبل از ارزفون قرار گرفته اند. 


بر اساس آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شده، تعداد 105 خانوار و 268 نفر در این روستا ساکن بوده اند. از خانواده هایی که در این روستا زندگی می کنند می توان به خاندان قنبری، عبدی، یعقوبی، سلیمانی، میرجانی، اسدپور، عابدی و محسنی اشاره کرد. بیشتر این مردم به مشاغلی نظیر دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. گفته می شود این مکان توسط دامدارانی که به ییلاق و قشلاق دام ها می پرداختند مسکونی شده است. 

جاذبه های گردشگری
جاذبه های طبیعی بسیاری در این روستا قرار گرفته که هر کدام به تنهایی ارزش بازدید را دارد. آب بندان پسکود که بر روی قسمت های بالایی کوه قرار گرفته، یکی از بهترین مکان های تفریحی ارزفون محسوب می شود. این آب بندان نه تنها از جاذبه ها و زیبایی های روستا است بلکه مهمتر از آن، منبع تغذیه آب زمین های شالیزاری پایین دست میان روستای ارزفون تا روستای پهنه کلا نیز می باشد. می توان گفت که آب بندان پسکود نزدیک به 72 هکتار زمین را آب می دهد. 
درخت های تنومند، انواع قارچ، آلوچه وحشی، تمشک، سیب وحشی، ازگل وحشی و انواع سبزیجات در جنگل، باعث ایجاد محیطی بسیار چشم نواز شده و گشت و گذار و تفریح در میان این پوشش گیاهی متنوع را لذت بخش می کند. علاوه بر این، رودخانه سالار دره هم از دیگر جاذبه های ارزفون است که هموراه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

جاذبه های گردشگری نزدیک
روستاهای اطراف ارزفون، به ویژه روستاهای کلقوچال، ورند، امره، سوادکوه و آق مشهد از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک به این روستا هستند. به علاوه شما می توانید با طی مسافت نسبتا کوتاهی به شهر ساری برسید و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن کنید که شامل آثار تاریخی باشکوهی نظیر خانه کلبادی و خانه فاضلی، پارک ملل و پارک جنگلی شهید زارع، بازارها و مراکز خرید سنتی و مدرن شهر و همچنین سواحل فوق العاده آن می شود. 

بهترین راه برای رسیدن به روستای ارزفون
مسیر جاده ساری به سمنان، فرعی پهنه کلا، بهترین انتخاب است چرا که با گذشتن از این مسیر امکان بازدید از روستاهای دیگری نظیر پهنه کلا، ملاکلا و دروار، مشون کلا و دلاکخیل نیز فراهم است. به علاوه امکان تماشای طبیعت و مناظر اطراف هم از دیگر ویژگی های خاص این جاده هستند. 

بهترین زمان برای سفر
می توان گفت تقریبا تمامی روزهای سال برای بازدید از این روستا مناسب هستند و هرکدام از فصل ها زیبایی خاص خود را دارند. بهار، اوج زیبایی و شکوه طبیعت، زمانی فوق العاده مناسب برای بازدید از این روستا و طبیعت بکر آن می باشد. تابستان هم پس از بهار از فصل های محبوب برای بازدید از این روستا است. با این حال، پاییز و زمستان هم با وجود بارندگی زیاد و آب و هوای نسبتا سرد، همچنان طرفداران خود را دارند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ارزفون

تفریحات نزدیک به روستای ارزفون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید