• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای امره شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای امره شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای امره شهرستان مازندران استان ساری


روستای امره

نام مرکز دیدنی

Amreh Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش کلیجان رستاق، دهستان کلیجان رستاق علیا

معرفی روستای امره
استان مازندران یکی از زیباترین قسمت های ایران است که انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است و به همین ترتیب به یکی از قوی ترین قطب های گردشگری ایران تبدیل شده است. 
روستاهای این گنجینه سبز رنگ با فضاهای جنگلی و کوهستانی خود گردشگران بسیاری به سمت خود جذب می کنند. به علاوه طبیعت و آب و هوای دلنشینی که این روستاها دارند، دوری آنها از شلوغی و سر و صدای زندگی مدرن هم دلیل محکمی برای سفر و وقت گذرانی در آنها می باشد. 
روستای امره ساری واقع در بخش کلیجان رستاق یکی از روستاهای کوهستانی و بسیار زیبای این استان است که بهتر است بازدید از آن را حتما در لیست مقاصد سفرهایتان قرار دهید. 
این روستا از نظر موقعیت مکانی در سه کیلومتری قسمت غربی جاده ساری به سمنان قرار گرفته است. روستای امره با 124 هکتار وسعت و 550 هکتار زمین های کشاورزی جمعیت قابل توجه را در خود جای داده است، از همین رو وضعیت اقتصادی و میزان تولیدات آن هم به مراتب بالاتر از روستاهای دیگر است. 
با اینکه کوهستانی بودن روستا باعث افزایش زیبایی و جذابیت آن شده است اما همین کوهستانی بودن یکی از دلایل اصلی مشکلات روستای امره است. 
شاید برایتان جالب باشد که بدانید روستای امره در گذشته درواقع بخشی از قائم شهر بوده و تا سال 1335 هم هنوز جزو توابع این شهر محسوب می شده است اما بعدها به دلیل وابستگی مردم ساکن آن از نظر مراودات به ساری و همچنین به دلیل وجود جاده شوسه یا همان جاده ساری به کیاسر، این روستا از سال 1345 به بعد بخشی از ساری تبدیل شده است. 
بر اساس آخرین سرشماری یعنی سرشماری سال 1395 که در این محل انجام شده است،تعداد 2206 نفر جمعیت ساکن این روستا هستند. 

در خصوص نام روستا
درباره دلیل نام گذاری این روستا داستان های زیادی گفته می شود، براساس یکی از آنها روستای امره در گذشته سرخده نام داشته و در اصل دارای چهار آبادی به نام های سرخ ده، میان ده، بالاده و پایین ده بوده است. بیشتر مردم هر یک از این آبادی ها به دامپروری مشغول بوده اند و با وجود ارتباط اندکی که با یکدیگر داشتند کاملا مستقل بوده اند. در آن زمان افرادی این بخش ها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند و اموال آنها را غارت می کردند، به همین ترتیب افرادی به عنوان نگهبان در راهدار خانه و یا همان ورودی روستاها به نگهبانی مشغول می شدند، بعدها این نگهبانان مردم آبادی ها را امر کردند که به منظور قوی تر کردن امنیت روستاها در یک محل جمع شوند، به این ترتیب نام این محل امر شد.  

جاذبه های گردشگری روستا
یکی از زیباترین و با شکوه ترین جاذبه های گردشگری واقع در این روستا، کافر قلعه است که در قسمت جنوبی روستا قرار گرفته است. این اثر تاریخی تقریبا 700 متر با آخرین خانه مسکونی روستا فاصله دارد. گفته می شود مردمی که ساکن این قلعه بودند، مردمی گبری و کافر بودند که در علم پیشرفت چشم گیری داشته اند. کافر قلعه در ارتفاع 120 متری از سطح دره های اطراف اش ساخته شده. دیوارهای این قلعه ابتدا شالوده سنگی بوده و بعد دو نوع آجر در چیدن آنها به کار رفته است و همین امر نشان دهنده آن است که این بنا بر روی سازه هایی قدیمی تر ساخته شده است. 
بر طبق آثار به جا مانده بر روی آجرهای قلعه، این بنا دارای سازه های مختلفی در چهار طبقه بوده که اکنون تخریب شده اند. طبقه اول مختص حیوانات و درواقع اصطبل بوده است، طبقه دوم آشپزخانه، طبقه سوم امیر نشین و در نهایت طبقه چهارم دارای استخرهای آب و مراکز تفریحی این چنینی بوده است. 
براساس اظهارات مسئولان میراث فرهنگی، این بنا تنها قابل نگهداری می باشد و متاسفانه قابل مرمت و بازسازی نیست. 
به علاوه این قلعه تاریخی، دریاچه و روستای الندان، چشمه های باداب سورت و روستاهای اطرافش، جنگل زیبای کیاسر، دریاچه چورت، آبشار و جنگل بولا و خانه های تاریخی نظیر خانه تاریخی فاضلی از نمونه مکان ها و آثاری هستند که بهتر است بازدید از آنها را هم از دست ندهید.

بهترین زمان برای بازدید
این روستا با توجه به شرایط عالی آب و هوایی که از آن برخوردار است در هر فصلی زیبایی و تفریحات خاص خودش را ارائه می دهد، با این حال بهار و پاییز زمان های بهتری برای طبیعت گردی می باشند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای امره

تفریحات نزدیک به روستای امره

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید