• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بوستان ولایت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ولایت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ولایت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ولایت ساری شهرستان مازندران استان ساری
  •  بوستان ولایت ساری شهرستان مازندران استان ساری


بوستان ولایت ساری

نام مرکز دیدنی

Velayat Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

ساری

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 9:00 الی 23:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، خیابان شیخ طبرسی، بین مازیار و میدان امام حسین

معرفی بوستان ولایت ساری
مازندران همواره یکی از حیرت آورترین استان های کشورمان بوده و در جای جایش زیبایی هایی را برای بازدید کنندگان دارا است. از جمله این مکان های دیدنی بوستان ولایت ساری به عنوان بزرگ ترین پارک این شهر از اهمیت و توجه بسیاری برخوردار است. این پارک با مساحت 6 هکتار جایگزین مکان ارتش شهر ساری شد و در اردیبهشت ماه سال 1397 افتتاح گردید. 
در شهر ساری که قلب استان مازندران می باشد، ولایت درواقع نام مرکز فرهنگی و پارکی است که به منظور حفظ معماری بومی بر پایه همان اصول قدیمی ساخته شده و فضایی دلنشین را فراهم آورده است. 
بوستان ولایت ساری از بخش های سرگرم کننده و خاصی تشکیل شده است و به همین علت می تواند همزمان برای گروه های متفاوتی از مردم جذاب و جالب باشد. به عنوان مثال کتابخانه دیجیتال، سالن آمفی تئاتر، خانه هنرمندان، خانه دانشوران و سرای ارشد، موزه، نگارخانه، مسجد و فضای بازی کودکان بخش هایی از آن هستند و هرکدام متقاضیان مختص خود را دارند.

کتابخانه دیجیتال
مجموعه مدیریت شده و سازمان یافته از پیوندها به اسناد، نرم افزارها، تصاویر، و پایگاه های داده ها می باشد که در یک یا مجموعه ای از شبکه های کامپیوتری قرار گرفته است. 

آمفی تئاتر
سالن آمفی تئاتر ظرفیت 400 نفر را داشته و از 16 ردیف سکو و سه ردیف ورودی از همکف و چهار ردیف پلکان دسترسی به سکوهای نشیمن تشکیل شده است.

خانه دانشوران
مساحت خانه دانشوران ۴۳۰ متر مربع می باشد و فضایی مطلوب را جهت مطالعه و دسترسی به افکار با مضامین علم، فرهنگ، هنر و همچنین چهره های تاثیر گذار شکل داده است. 

سرای ارشد بوستان
این بخش از بوستان ولایت با هدف توانمند سازی و ایجاد برنامه های شاد برای اوقات فراغت مناسب سالمندان ساخته شده است و ۱۰۶ متر مربع مساحت دارد. عموم مردم قادر به استفاده از این بخش و بهره مندی از برنامه های صحیح و کاربردی آن هستند. 

خانه هنرمندان و نگارخانه
این دو بنا هر کدام 415 متر مربع مساحت داشته و در دو طبقه ساخته شده اند. نگارخانه همانجور که از نامش پیداست فضایی را برای برگزاری نمایشگاه های متداول و آثار هنرمندان در اختیار مردم قرار می دهد؛ در حالی که خانه هنرمندان با وجود سالن گردهمایی و اتاق جلسات، فضایی برای پایداری تعاملات مردم آماده می کند.

موزه
موزه مردم شناسی و آثار تاریخی و موزه تاریخ طبیعی مازندران هر کدام در ساختمانی مجزا که ۴۳۰ متر مربع وسعت دارد ایجاد شده اند و گنجینه ای از گونه های متنوع گیاهی و حیوانی را محفوظ کرده اند.

موزه مطبوعات
این بنا با هدف افزایش مشارکت و همگرایی خبرنگاران ساروی در مسیر فعالیت های تخصصی ساخته شده است و مساحت آن به ۴۳۰ متر مربع می رسد. 

آدرس و دسترسی ها
بوستان ولایت در محله طبرسی ساری، بین خیابان عسکری محمدیان و خیابان مازیار قرار دارد بنابراین موقعیت جغرافیایی این مکان مطلوب بوده و در نزدیکی مراکزی چون مسجد جامع ساری،  پل راهبند، بیمارستان امام خمینی، بیمارستان فاطمه الزهرا ساری که مرکز قلب مازندران می ‌باشد جای گرفته است.

بهترین زمان بازدید
بوستان ولایت در هر زمان از سال چشم اندازی خاطر انگیز را در اختیار بازدید کنندگانش قرار داده و افراد همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب قادر به بازدید از آن هستند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به بوستان ولایت ساری

تفریحات نزدیک به بوستان ولایت ساری

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید