• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ممشی شهرستان مازندران استان قائم شهر
  •  روستای ممشی شهرستان مازندران استان قائم شهر


روستای ممشی

نام مرکز دیدنی

Memshi Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

قائم شهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، سوادکوه، ولوپی

معرفی روستای ممشی
استان زیبای مازندران مملو از روستاهای دیدنی و جالبی است که هرکدام به تنهایی می‌ توانند خاطرات به یاد ماندنی را برای بازدید کنندگان به ارمغان بیاورند. روستای ممشی از جمله این روستاهای دلپذیر و خوش آب و هواست که در بخش ولوپی شهرستان سوادکوه قرار گرفته است. 
فاصله‌ این روستا تا شهر باستانی آلاشت پانزده کیلومتر و تا شهر سرسبز ساری نود و پنج کیلومتر می باشد. 
در روایات آمده است که نخستین اهالی ممشی کردهایی که به این مکان تبعید شده بودند هستند و بنابر همین حقیقت ممشی کرد نام گرفتند. با این حال که دلیل و مدرکی برای اثبات این فرضیه وجود ندارد، عده ای دیگر بر این باورند که ممشی از ممسنی شیراز گرفته شده است. روستای ممشی از جمعیت مطلوبی برخوردار است؛ و به طور تقریبی هشتاد خانواده در این مکان مشغول به زیست هستند. از آنجایی که امکانات تحصیلی در روستای ممشی وجود ندارد، در طی فصل های مدرسه افراد به شهرهای اطراف مهاجرت می‌ کنند و جمعیت این روستا کم‌ تر می ‌شود. 

جاذبه های گردشگری نزدیک 
جنگل هایی با انبوه درختان تو در تو حوالی روستا را پوشش داده و چشم اندازی بسیار جادویی را شکل داده اند و همواره گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌ کنند. روستای ممشی از شرق در همسایگی روستایی متروکی به نام عسل بوده و از غرب نیز در نزدیکی روستای کارمزد می‌ باشد. و از جمله دیدنی های اطراف ممشی می‌ توانیم از دریاچه و جنگل لفور، جنگل راش، آبشار گزو، غار زنگیان، روستای آلاشت و پل ورسک نام ببریم.

بهترین زمان برای بازدید
همان گونه که شهرستان سوادکوه در هر زمان زیبایی خیره کننده خود را حفظ می‌ کند این منطقه نیز با فرا رسیدن هر فصل وجه زیبا و منحصر به فردی را به خود می گیرد با این حال می‌توان از فصل بهار به عنوان بهترین زمان بازدید نام برد، چرا که در این زمان از سال درختان جنگلی و برگ ها سبز تر و جالب تر هستند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ممشی

تفریحات نزدیک به روستای ممشی

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید