• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای علی آباد عسگرخان شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای علی آباد عسگرخان شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای علی آباد عسگرخان شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای علی آباد عسگرخان شهرستان مازندران استان نوشهر


روستای علی آباد عسگرخان

نام مرکز دیدنی

Aliabade Asgarkhan Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، نوشهر، بخش مرکزی، دهستان بلده کجور، در فاصله 3 کیلومتری دریای کاسپین

معرفی روستای علی آباد عسگرخان
روستاهای نزدیک شهرستان نوشهر از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا از دریا و جنگل و همچنین آب و هوای خنک شناخته شده هستند. روستای علی آباد عسگرخان از توابع کجور شهرستان نوشهر، یکی از این روستاهای دیدنی است که می توانید از طبیعت زیبای آن در سفر بعدی خود به مازندران بازدید کنید. 
روستای علی آباد عسگرخان از دو شهرستان نوشهر و نور 25 کیلومتر فاصله دارد و در 17 کیلومتری شهر رویان، در دهستان بلده کجور واقع شده است. این روستا با حدود 900 هکتار وسعت، از غرب به روستای انارور، از شرق به روستای توسکاتک، از شمال به دریا و از جنوب به جنگل و کوه محدود می شود.
ﻋﻠﯽﺁﺑﺎﺩ ﻋﺴﮕﺮﺧﺎﻥ که قدمت آن به بیش از هشت قرن پیش باز می گردد، ﺍﺯ روستاهای آباد نوشهر است و علاوه بر امکانات تفریحی دارای ﺁﺏ، ﺑﺮﻕ، ﮔﺎﺯ، ﺗﻠﻔﻦ، ﻣﺴﺠﺪ، ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻭ همچنین ﺳﺎﻟﻦ ﻭﺭﺯﺷﯽ وکتابخانه می باشد. این روستا در ارتفاعات البرز واقع شده است و مجاورت آن با دریای خزر از یک سو و کوه های البرز و جنگل های در هم تنیده از سوی دیگر، باعث شده به یکی از مقاصد مهم گردشگری نوشهر تبدیل شود. فاصله بین جنگل و دریا در این روستا بین 2 الی 3 کیلومتر است. در گذشته ساکنان روستا، به دامپروری و کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل پایین بودن حاشیه سود محصولات کشاورزی برای آنها، در حال حاضر زمین های کشاورزی تبدیل به ویلا شده و روستای علی آباد عسگرخان را تبدیل به یک مکان توریستی تمام و کمال کرده است. 
روستای علی آباد عسگر خان حدود 1680 نفر جمعیت دارد که از این جمعیت در حدود 1200 نفر شامل ویلادارن و غیر بومیان هستند و فقط 300 خانوار به طور دائم ساکن این منطقه می باشند. این روستا نیز مانند روستای توسکاتک مورد توجه افراد غیر بومی قرار گرفته است که با خرید ویلاهای شهرکی، ساحلی و جنگلی در اینجا سرمایه گذاری می کنند. از چهار مسیر می توان وارد این روستا شد که شامل ورودی های شهید فرسیان، خیابان حسینی، ورودی مرکزی و اصلی علی آباد عسگرخان و همچنین ورودی قسمت شرقی روستا می باشد. 

وجه تسمیه
روایت است که در زمان فتحعلی شاه قاجار یکی از خوانین کرمانشاه به این منطقه کوچ کرده و برای تامین تغذیه دام هایش این منطقه را به مدت 20 سال از دولت وقت اجاره کرده و نام خود را بر آن نهاده است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
از مکان های زیبا و مفرح نزدیک علی آباد عسگرخان می توان به پارک جنگلی سی سنگان اشاره کرد که در فاصله 3 کیلومتری آن قرار دارد. دیگر مکان دیدنی نزدیک این روستا، دریاچه ارواح است که ورودی جاده منتهی به آن در فاصله 3 کیلومتری علی آباد عسگرخان قرار گرفته است. علاوه بر اینها، شما می توانید از روستاهای زیبا و توریستی توسکاتک، انارور و سنگسرا در همسایگی روستای علی آباد عسگرخان نیز بازدید کنید. همچنین اگر از این روستا به سمت شرق حرکت کنید می توانید از دریاچه آویدر و روستای صلاح الدین کلا نیز بازدید کنید.

بهترین زمان برای بازدید از روستای عالیدره
به دلیل بارندگی زیاد در این منطقه، بازدید از روستای عالیدره در فصل بهار و تابستان توصیه می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای علی آباد عسگرخان

تفریحات نزدیک به روستای علی آباد عسگرخان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید