• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای توسکاتک شهرستان مازندران استان نوشهر


روستای توسکاتک

نام مرکز دیدنی

Tuska Tok Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان نوشهر، کیلومتر 27 شهرستان نوشهر به سمت رویان

معرفی روستای توسکاتک
روستاهای استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا، آب و هوای معتدل و آثار تاریخی ارزشمند خود شناخته شده هستند. روستای توسکاتک در بخش مرکزی شهرستان نوشهر، یکی از محبوب ترین روستاهای دیدنی نوشهر است که می توانید از آن در سفر بعدی خود به مازندران بازدید کنید.
روستای توسکاتک در دهستان بلده کجور و در 20 کیلومتری شهرستان نوشهر قرار دارد که از شرق به پارک جنگلی سی سنگان، از غرب به روستای علی آباد عسگرخان، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه های البرز منتهی می شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1395 انجام گرفته است، ۱۵۸۳ نفر ساکن این روستا بوده اند. 
برای آشنایی بیشتر با این روستا ابتدا به ریشه نام آن اشاره می کنیم که برگرفته از درخت توسکا می باشد. در گذشته در نزدیکی رودخانه کوچک در روستا، یک درخت توسکای بلند وجود داشته که نماد روستا محسوب می شده و افرادی که از این روستا گذر می کردند می توانستند از دور دست ها این تک درخت بلند توسکا را ببینند. به همین دلیل از این تک درخت به عنوان یک مکان شناخته شده استفاده می شد و با دادن نشانی آن به مسافران، آنها به راحتی قادر بودند به این روستا بیایند و به این ترتیب این روستا به تک توسکا و بعدها به نام توسکاتک شناخته شد. 
اما این درخت توسکا که امروزه تعداد زیادی از آنها را می توان در این روستا مشاهده کرد، تنها جاذبه و دلیل شناخته شدن روستای توسکاتک نبوده است. روستای توسکاتک به دلیل همجواری خود با ساحل دریای مازندران، فاصله یک کیلومتری تا پارک جنگلی سی سنگان و همچنین مناظر طبیعی و زیبای اطراف خود، توانسته گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کند و تبدیل به یکی از توریستی ترین مناطق شمال کشور شود. در واقع امروزه بخش قابل توجهی از جمعیت روستا را افراد غیر بومی تشکیل می دهند که با خرید ویلا و ملک در آن ساکن شده اند. همین امر سبب شده این روستا در میان کسانی که به دنبال خرید ویلا در شمال هستند نیز بسیار محبوب شود.
علاوه بر ساحل و پارک جنگلی سی سنگان، مناطق تفریحی بین نوشهر و نور، نزدیکی دریا و جنگل و همچنین ویلاهای جاده معروف نخ شمال، باعث شده تا این روستا از بهترین مناطق ویلایی نوشهر و مازندران محسوب شود. از دیگر ویژگی های این روستا وجود روستاهای نزدیک آن است که از این بین می توان به علی آباد عسگرخان، انارور و در سمت شرق آن به روستای صلاح الدین کلا اشاره کرد.
روستای توسکاتک با وسعت 700 هکتار از غرب تا شرق آن حدودا 3 کیلومتر امتداد داشته و مسافت شمال تا جنوب آن نیز در حدود 2600 متر است. با ورود به این روستا اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند وجود ویلاهای نوسازی است که در نقاط مختلف به چشم می خورد. ورودی اصلی توسکاتک خیابان شهید آهنگریان است و از آن می توان به تمامی بخش ها و اماکن این روستا دسترسی داشت. خیابان شکارگاه، خیابان مهرگان، خیابان مسجد، خیابان شهید کاظمی، خیابان نخ شمال، خیابان کشاورز و خیابان شالیزار هم خیابان های فرعی این روستا را تشکیل می دهند. 

جاذبه های گردشگری روستا
علاوه بر تمامی ویژگی هایی که باعث محبوبیت روستای توسکاتک شده اند، این روستا جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که در زمان بازدید یا اقامتتان در این روستا می توانید از آنها دیدن کنید. 
یکی از مکان های دیدنی این روستا منطقه فتک است. فتک نام یک منطقه جنگلی آرام و سرسبز در جنوبی ترین بخش توسکاتک و در انتهای جاده نخ شمال است. فتک به دلیل نزدیکی به روستای دیزیرکلا که دارای برکه آب و چشمه است، از اصلی ترین مناطق گردشگری برای بازدیدکنندگان و ساکنان این روستا است. علاوه بر این، می توانید از منطقه ای که به نخ شمال معروف شده نیز دیدن کنید. این منطقه به دلیل وجود کارخانه نخ شمال که در سال های بسیار دور در اینجا احداث شده است، به این نام شناخته می شود. جالب است بدانید منطقه نخ شمال دارای بیشترین شهرک های ویلایی در سطح شهرستان نوشهر می باشد.
پارک جنگلی و پارک ساحلی سی سنگان از دیگر نقاط گردشگری این روستا هستند که حتما باید از آنها بازدید کنید. پارک بین المللی سی سنگان در شرقی ترین بخش توسکاتک با تنوع درختان چند صد ساله خود شما را شگفت زده خواهد کرد. پارک ساحلی سی سنگان در مقابل جنگل سی سنگان قرار دارد و علاوه بر امکانات ساحلی،‌ دارای امکانات دیگری نیز می باشد.
روستای توسکاتک علاوه بر مناظر طبیعی، جاذبه تاریخی زیبایی را هم در نزدیکی خود دارد که به نام دختر قلعه شناخته می شود. این قلعه زیبا را با یک پیاده روی ۲ ساعته می توان بازدید کرد و در اطراف آن طبیعتی زیبا با آبشار و حوضچه آب عمیق به چشم می خورد.
تفرجگاه جنگلی عمو نصیر دیگر مکان گردشگری توسکاتک است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم. برای رسیدن به این تفرجگاه باید از توسکاتک به سمت رویان در قلب جاده سراسری و متصل به پارک سی سنگان بروید. پس از رسیدن به محل می توانید از آلاچیق و غذای محلی و دریایی که در اینجا ارائه می شود لذت ببرید.
علاوه بر اینها، خیابان های فرعی توسکاتک که در بالا به آن اشاره کردیم خود بخشی از جاذبه های این روستا هستند و از گشت و گذار در آنها می توانید نهایت لذت را ببرید.
وجود اقامتگاه های ویلایی و هتل های شیک نیز باعث شده تا مسافران هیچ کمبودی در گزینه های پیش روی خود برای اقامت در این منطقه احساس نکنند. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای توسکاتک
آب و هوای نسبتا معتدل این روستا باعث شده تا امکان بازدید از آن در تمامی روزهای سال فراهم باشد. با این حال فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این روستا است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای توسکاتک

تفریحات نزدیک به روستای توسکاتک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید