• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار سیسنگان شهرستان مازندران استان نور
  •  آبشار سیسنگان شهرستان مازندران استان نور
  •  آبشار سیسنگان شهرستان مازندران استان نور


آبشار سیسنگان

نام مرکز دیدنی

Sisangan Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

شهرستان

نور

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، کیلومتر 30 شهرستان نوشهر به نور، پارک جنگلی سیسینگان، دره نهر رودبار

معرفی آبشار سیسنگان
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. آبشار سیسنگان یکی از مکان های دیدنی در شهرستان نور این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
آبشار سیسنگان در دل دره ای پرآب به نام نهر رودبار در پارک جنگلی سیسنگان  قرار گرفته است. مسیری که به آبشار منتهی می شود به اندازه ای زیبا و چشمگیر است که لقب دالان بهشت را از آن خود کرده است. برای رسیدن به کنار آبشار بایستی به پایین دره رفته و از کنار رود پر آب خود را به آبشار رساند. چشمه ای که این آبشار از آن جاری می شود در وسط جنگل سیسنگان قرار دارد که با ریختن به دره نهر رودبار بستر مناسبی برای رویش خزه های سنگی فراهم کرده است. 
جنگل سیسنگان در سال 1344 در منطقه ای به وسعت 35 کیلومتر مربع به منظور تفریح عموم و حفظ منابع طبیعی تاسیس گردید و یکی از بزرگترین منابع شمشاد خاورمیانه را در خود جای داده است. بعد از شمشادها، درختان تنومند و کهنسال جنگلی مانند راش، افرا و بلوط زیبایی و شکوه چشم نواز این جنگل را دو چندان کرده انده و پس از آن نیز درختان میوه از قبیل انواع تمشک ها و آلوی جنگلی که در هیچ کجای ایران جز خطه سبز شمال کشور یافت نمی شود را می توان به وفور در این پارک دید. بعد از تمشک و آلوی جنگلی، انار و ازگیل و توت و گاهی درختچه های انجیر دیده می شود. علاوه بر این، این پارک محل امنی برای زیست حیواناتی چون شوکا، گراز، شغال و روباه می باشد. 
صدای آبشار، آواز پرندگان مختلف و کوبش دارکوب ها بر تنه درختان تنومند در جوار دریای زیبای کاسپین و در دل پارک جنگلی، نمایی جذاب از بهشت را به نمایش می گذارد. جنگل سیسنگان حد فاصل بین دو شهر نوشهر و نور قرار گرفته است و در نزدیکی منطقه گردشگری کجور قرار دارد و از شمال نیز با ساحل زیبای دریای خزر هم مرز است. به همین دلیل گردشگران زیادی در بهار و تابستان از آن بازدید می کنند. تورهای گردشگری کجور- سیسنگان نیز همه روزه دایر می باشد و برای کسانی هم که وسیله نقلیه شخصی ندارند، فرصت بازدید از این بهشت پنهان در دل طبیعت فراهم آورده شده است.
برای رفتن به آبشار سیسنگان بهترین مسیر از نوشهر یا نور می باشد. برای شروع سفر از سمت نوشهر بایستی به سمت چالوس رانندگی کنید و در 5 کیلومتری چالوس وارد جاده کجور شوید. بعد از اینکه به پل دوآب رسیدید، 50 کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا به منطقه کجور برسید. به کجور که رسیدید باید وارد جاده معدن ذغال سنگ شوید، بعد از معدن یک مسیر فرعی باریک خاکی وجود دارد که آبشار در انتهای این مسیر قرار گرفته است.

امکانات رفاهی تفریحی
از امکانات رفاهی نزدیک به آبشار سیسنگان می توان به سکوها و آلاچیق ها برای چادر زدن، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، پارک کودکان، کافی شاپ، سفره خانه و رستوران اشاره کرد. همچنین امکانات تفریحی نظیر قایق سواری، کلوپ جت اسکی و پیست اسب سواری در نزدیکی آبشار وجود دارد. 

وسایل مناسب برای بازدید
کوله پشتی، کفش مناسب پیاده روی، عینک آفتابی، کلاه نقاب دار، لباس مناسب فصل، لباس شنا، بطری آب، تنقلات از مواردی هستند که باید همراه خود داشته باشید. بازدید این آبشار برای همه گروه های سنی که توانایی پیاده روی حداقل 5 کیلومتر را دارند مناسب می باشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک
تعداد زیادی جاذبه گردشگری در اطراف آبشار و جنگل سیسنگان وجود دارد که از جمله آنها می توان به دریاچه آبیدر یا اویدر با امکانات رفاهی مناسب برای کمپینگ و پیک نیک اشاره کرد. ساحل سیسنگان، رودخانه کجور، مسیر جنگلی کجور، آبشار آب پری، رودخانه کلیرود، روستای کنسه رود، رودخانه و پل کنسه رود و مسیر جنگلی کنسه رود نیز از دیگر مکان های دیدنی نزدیک آبشار هستند.

بهترین زمان برای بازدید
آب و هوای آبشار سیسنگان به دلیل نزدیکی به دریا در تابستان ها گرم و شرجی می شود، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از جنگل و آبشار سیسنگان فصل بهار و پاییز است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار سیسنگان

تفریحات نزدیک به آبشار سیسنگان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید