• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای چلک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای چلک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای چلک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای چلک شهرستان مازندران استان نوشهر
  •  روستای چلک شهرستان مازندران استان نوشهر


روستای چلک

نام مرکز دیدنی

Chelak Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نوشهر

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، نوشهر، بخش مرکزی، دهستان بلده کجور، روستای چلک

معرفی روستای چلک
روستاهای استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا، آب و هوای معتدل و آثار تاریخی ارزشمند خود شناخته شده هستند. روستای چلک در بخش مرکزی شهرستان نوشهر، یکی از این روستاهای دیدنی است که می توانید با سفر به آن از تماشای مناظر بکر جنگلی در کنار ساحل دریای خزر لذت ببرید.
این روستا با وسعت حدود 600 هکتار در 11 کیلومتری نوشهر و در دهستان بلده کجور قرار دارد و به دو بخش چلک سلفی و چلک علیا تقسیم می شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن 1021 نفر بوده است. چلک که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای نزدیک به شهرستان نوشهر شناخته می شود، از سمت شرق با روستای کهنه سرا، از غرب به روستای مزگاه و جاده کیسی، از شمال به دریا و از جنوب با جنگل های سرسبز و رشته کوه های البرز همجوار است. این روستا همچنین در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده چالوس به کرج و در فاصله ۷۰ کیلومتری جاده هراز قرار گرفته است. 
علاوه بر فاصله بسیار کم این روستا با نوشهر، منطقه چلک با دریا و جنگل هم کمتر از 2 کیلومتر فاصله دارد که همین امر باعث شده یک مکان بسیار عالی جهت تفریح و گذران اوقات فراغت به ویژه برای گردشگران و ساکنان غیر بومی آن باشد. در واقع روستای چلک، کمترین فاصله بین دریا و جنگل را در بین تمام روستاهای نوشهر دارد. همین ویژگی روستای چلک را به یکی از بهترین مناطق شمال کشور جهت سرمایه گذاری، ساخت و ساز، خرید و فروش زمین و ویلا و همچنین به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است.
برای بازدید از روستای چلک باید سفر خود را از نوشهر شروع کنید. با حرکت در مسیر نوشهر به رویان به دنبال تابلویی باشید که شما را به سمت روستای چلک هدایت می کند. با نزدیک شدن به چلک، کوهستان های مه گرفته و دشت های سرسبز را در پس زمینه یک مجسمه از دور خواهید دید.
چلک دارای ویلاهای شهرکی، جنگلی و ساحلی بسیاری است. چلک همچنین دارای امکاناتی نظیر فست فود، رستوران و هتل است که در این بین می توان به مجتمع اقامتی توریستی ساحل کاسپین و هتل پرشیا چلک اشاره کرد.

وجه تسمیه
چلک در لغت به معنای چاله کوچک است و معمولا به روستایی گفته می شود که در گودی قرار گرفته باشد. از آنجا که روستای چلک نسبت به روستاهای همسایه خود در ارتفاع کمتری قرار داشته، نام چلک بر آن گذاشته شده است. این روستا به نام های چیلک یا چالک نیز در زبان محلی نیز شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری روستا
علاوه بر مناظر زیبای دریا و جنگل که هر دو همزمان در این روستای شگفت انگیز قابل مشاهده است، جاذبه های دیگری هم در این روستا وجود دارد که در زمان اقامتتان می توانید از آنها دیدن کنید. به غیر از مناظر طبیعی نخستین چیزی که نظر شما را در زمان ورود به روستا به خود جلب می کند، مطمئنا وجود یک مجسمه برنزی متعلق به مرحوم حاج محسن رستمی است. آقای محسنی در واقع از اشخاصی بوده که در عمران و آبادانی روستا نقش مهمی داشته است. ایشان متاسفانه در یکی از عملیات های عمرانی دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهد. از همین رو مردم روستا برای بزرگداشت حاج محسن رستمی، مجسمه یادبودی از ایشان را در ابتدای ورودی روستا نصب کردند.
از دیگر جاذبه های چیلک وجود دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی خاویار و قزل آلا است که علاوه بر بازدید از آنها می توانید ماهی مورد علاقه خود را خریداری کنید و از صرف یک وعده غذای خوشمزه در طبیعت زیبای روستا لذت ببرید.
سه مسجد در چلک سلفی، چلک علیا و چلک مرکزی و همچنین یکی از زیباترین زمین های ورزشی شمال کشور از دیگر مکان هایی هستند که می توانید از آنها  بازدید کنید.
علاوه بر اینها، در غرب و شرق روستای چلک دو غار زیبا وجود دارد که غار شرقی در کنار ویلای کاخ ریاست جمهوری قرار گرفته و بازدید از آن خالی از لطف نیست. این غار در سال 1382 به ثبت ملی رسید.

بهترین زمان برای بازدید از روستای چلک
از آنجا که روستای چلک در مقایسه با سایر شهرهای شمالی کشور در ارتفاع نسبتا بیشتری از سطح دریا قرار دارد، دارای رطوبت کمتری است و در نتیجه، از آب و هوای بهتری برخوردار است، این روستا در تمام سال به جز زمستان، آب و هوای معتدلی دارد و برای سفر به این منطقه، بهار، تابستان و پاییز زمان مناسبی است. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای چلک

تفریحات نزدیک به روستای چلک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید