• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای مرگاو علیا شهرستان مازندران استان ساری


روستای مرگاو علیا

نام مرکز دیدنی

Margav Olya Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان ساری، بخش دودانگه، دهستان فریم، روستای مرگاو علیا

معرفی روستای مرگاو علیا
یکی از روستاهای زیبای مازندران روستای مرگاو علیا یا همان مرگاب است که به علاوه این دو اسم با نام های مرگو و مرگ ئو نیز شناخته می شود. این روستا که در بخش دودانگه ساری و دهستان فریم قرار گرفته، مقصدی عالی برای فرار از شلوغی و سر و صدای زندگی مدرن است. 
روستای مرگاب در مرتفع ترین قسمت بخش دودانگه قرار گرفته و 1550 متر با سطح دریا فاصله دارد. روستای پرکوه در قسمت شمالی، روستای رسکت در جنوب، جنگل های انبو و سرسبز در قسمت غربی و زمین ها و کشتزارهای گندم و جو در شرق این روستا واقع شده اند و باعث زیایی و جذابیت دوچندان مرگاب گشته اند. 

درباره نام روستا
نام این روستا از دو واژه مرگ و آب تشکیل شده و گمان می رود که کم آبی منطقه دلیل این نامگذاری بوده باشد. در لفظ محلی به آن مرگ او گفته می شود. 

جاذبه های گردشگری
اصلی ترین جاذبه این روستا جنگل های انبوه آن هستند که در کنار ارتفاع بالا، تپه های متعدد و آب و هوای معتدل روبه خنکی یکی از بهترین مجموعه های تفریحی را ایجاد کرده اند. جنگل نوردی و گشت و گذار در میان این طبیعت زیبا آرامش خاصی را به روح انسان هدیه می دهد.
تپه های روستا خودشان به تنهایی جاذبه ای عالی محسوب می شوند، این تپه های مرتفع به تمامی منطقه دودانگه مشرف هستند.
اهالی این روستا نام های قابل توجهی را برای برخی از جاذبه های این منطقه برگزیدند، نام هایی نظیر نفتک، سنگ سی، واتاش، ریگ چشمه و هفت برار. 
اطراف روستا را هم جاذبه های فراوانی پر کرده اند که بهتر است بازدید از آنها را هم از دست ندهید. برج رسکت واقع در روستای رسکت، روستای پرکوه، روستا و دریاچه الندان همگی مکان هایی فوق العاده و نزدیک به این روستای خوش آب و هوا هستند. 

بهترین زمان برای بازدید از روستای مرگاب
آب و هوای غالب بر این منطقه معتدل و نسبتا خنک می باشد از همین رو حتی تابستان که گرم ترین فصل سال است هم آب و هوایی خنک و بارش هایی ملایم دارد. به این ترتیب می توان گفت که تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. البته تفریح و گشت و گذار میان برف های زیبا و فراوان زمستان های روستا هم بی شک لذت بخش خواهد بود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای مرگاو علیا

تفریحات نزدیک به روستای مرگاو علیا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید