• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قله خرو نرو شهرستان مازندران استان ساری
  •  قله خرو نرو شهرستان مازندران استان ساری
  •  قله خرو نرو شهرستان مازندران استان ساری
  •  قله خرو نرو شهرستان مازندران استان ساری
  •  قله خرو نرو شهرستان مازندران استان ساری


قله خرو نرو

نام مرکز دیدنی

Khero Nero Peak

نوع مرکز دیدنی

غار و کوه

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، روستای سنگده

معرفی قله خرو نرو
شهرستان ساری به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی را در خود جای داده است. تنوع بسیار این جاذبه ها باعث شده تا این شهرستان مناسب هر نوع سلیقه گردشگری باشد. جنگل ها و سواحل این منطقه تنها بخشی از این گنجینه سرسبز هستند که خود به تنهایی انگیزه ای کافی برای بازدید از این شهر می باشند. 
قله خرو نرو واقع در نزدیکی سوادکوه یکی از آثار طبیعی بی نظیر و زیبای این منطقه است که در صورت سفر به این منطقه و علاقه به کوهنوردی، بازدید از آن را نباید از دست بدهید.
این قله که با نام کوه نرو هم شناخته می شود یکی از قله های حرفه ای کشور است. نام این قله از دو بخش خرو به معنی چشمه پر آب و نرو به معنی چشمه کم آب تشکیل شده است. 3620 متر ارتفاع این قله در کنار مناظر طبیعی دیدنی آن، انگیزه قوی در افراد ایجاد می کند تا به فکر صعود به آن بیافتند. البته علاوه بر انگیزه کوهنوردی، یخ نوردی و سنگ نوردی نیز بخشی از مسیر صعود به قله این کوه است و از همین رو باید دانش، تجربه و تجهیزات مخصوص به این کار را نیز داشته باشید. 
اگر قصد صعود به این قله را دارید از طریق دو روستای سنگده و آریم می توانید این کار را انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که کوهنوردی در این منطقه در فصل زمستان بسیار خطرناک است چراکه خطر سقوط بهمن در این منطقه جدی است. 

مسیر دسترسی
اگر بخواهید از مسیر روستای سنگده شروع کنید، ابتدا باید از جاده فیروزکوه به سوادکوه برسید و سپس در اولین فلکه پل سفید به سمت روستای سنگده بروید. بعد از رسیدن به شرکت چوب بری فریم در این روستا، باید مسیرتان را به طرف جنگل ادامه دهید. بعد از این با چند دوراهی روبه رو خواهید شد که در مواجهه با دوراهی اول و دوم به سمت راست و در دوراهی سوم به سمت چپ حرکت کنید. در مقابل دوراهی چهارم فرقی ندارد که به کدام جهت حرکت کنید، هر دوی آنها شما را به این قله خواهند رساند. این دو راه از مسیرهای گزنه چال و مرسی سی عبور می کند که مسیر گزنه چال با کوهپیمایی و مسیر مرسی سی با خودرو قابل پیمودن است. پس از عبور از هر یک از این مسیرها به روستای بندبن می رسید که پس از آن هم باید به منطقه زرجو بروید. در واقع دشوارترین بخش صعود به قله خرو نرو گذشتن از مراتع و رسیدن به دیواره زرجو است. پس از آن ادامه مسیر به شکل تپه های ماهوری با شیب ملایم تر است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
در نزدیکی و پیرامون این قله صخره ای، جاذبه های فراوانی قرار دارند که می توانید از آنها نیز دیدن کنید. جنگل راش معروف به جنگل مرسی سی با درختان 40 متری خود از زیباترین مناطق این اطراف هستند که بازدید از آنها هم بی شک لذت بخش است. آبشار اوبن، پارک ملی کیاسر و پناهگاه حیات وحش چهاردانگه هم از دیگر مکان های دیدنی هستند که به این قله نزدیک اند و بازدید از آنها هم خالی از لطف نخواهد بود. 

بهترین زمان برای بازدید
برای صعود به این قله فصل بهار و تابستان توصیه می شود و بهتر است از صعود به آن در فصل های پاییز و به خصوص زمستان خودداری کنید، چرا که بارندگی های فراوان منطقه در این فصول باعث لغزندگی سطوح می شود و علاوه بر آن خطر سقوط بهمن هم در زمستان وجود دارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قله خرو نرو

تفریحات نزدیک به قله خرو نرو

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید