• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید
  •  روستای برنت شهرستان مازندران استان پل سفید


روستای برنت

نام مرکز دیدنی

Bernet Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

سوادکوه

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان راستوپی، روستای برنت

معرفی روستای برنت
جاذبه های طبیعی استان مازندران از مهمترین مقاصد گردشگری شمال کشور هستند که به دلیل مناظر و طبیعت زیبا و همچنین آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. برنت یکی از روستاهای دیدنی در شهرستان سوادکوه این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید.   
روستای برنت از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه است که بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳9۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده است. این روستا یکی از زیباترین و برترین مقاصد گردشگری در شهرستان سوادکوه است که با طبیعت زیبا و چشمه های آب معدنی بسیاری که دارد، مسافران بسیاری را به خود جذب می کند. علاوه بر این، روستای برنت قدمت چندین هزار ساله دارد و همین امر باعث شده آثار تاریخی بسیاری را نیز در خود جای دهد. آب و هوای معتدل، زمین های حاصلخیز و وجود تپه ها و کوه های کوچک و بزرگ از دیرباز تا کنون دلیل محبوبیت این روستا برای اهالی آن بوده است. رودخانه ها، یخچال های طبیعی، چشمه های آب معدنی، مناطق ییلاقی، جنگل های انبوه و مراتع و کوه های مرتفع از جاذبه ‌های طبیعی این روستا می باشند. عمارت علی محمدخان، آسیاب بادی، مسجد و مدرسه علمیه و... نیز آثار و جاذبه های تاریخی این روستا را تشکیل می دهند. 
از دلایل اصلی محبوبیت این روستا در میان طبیعت گردان می توان به ویژگی منحصر به ‌فرد این منطقه که وجود یخچال های طبیعی در دامنه کوه است اشاره کرد. جالب است بدانید که دامداران از این یخچال ها برای نگهداری محصولات لبنی و گوشت های خود استفاده می‌کنند. 
البته دیدنی های روستای برنت تنها به مواردی که ذکر شد ختم نمی شود. جاذبه های این روستا خیلی زودتر و قبل از اینکه به آن برسید، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. جاده خوش آب و هوای فیروزکوه مسیری است که باید از آن برای رسیدن به روستا عبور کنید که در طی آن درختان سرسبز و رودخانه های خروشان جلوه خاصی به به مناظر اطراف بخشیده اند. حدود ۵ کیلومتر قبل از سوادکوه به جاده این روستای زیبا می رسید و حدود ۸ کیلومتر هم باید در جاده خاکی ادامه دهید تا به این روستای کوهستانی برسید. حتما در این مسیر برای مدت کوتاهی هم که شده در کنار رودخانه ها و درختان توقف کنید و از نوشیدن چای و تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. پس از رسیدن به روستا بازدید از چشمه های آب معدنی آن که شامل اوکسر وااو، سرخ رز وااو، داوود وااو، سید بی بی وااو می شود بازدید کنید. 
در صورتی که تجهیزات کافی و لازم برای دوچرخه سواری در مناطق کوهستانی و جنگلی را به همراه داشته باشید، می توانید در نیمه اول سال به این ورزش جذاب در طبیعت و هوای پاک روستا بپردازید. پیاده روی در طبیعت و گشت و گذار در محیط اطراف، تفریح محبوب دیگری است که در سفر به این روستا فرصت انجام آن را خواهید داشت. اگر هم قصد اقامت در روستا را دارید هیچ نگران نباشید چرا که علاوه بر امکان کمپینگ در خود روستا، می توانید در سوادکوه یا شهرهای اطراف که در فاصله نزدیکی از روستا قرار دارند نیز اقامت کنید. "کلبه چوبی الیزه سوادکوه" یکی از اقامتگاه هایی است که تمام فضای داخلی کلبه های آن از جنس چوب است و تراس هایی رو به مراتع سوادکوه دارند. این اقامتگاه سرویس پذیرایی صبحانه و ناهار ندارد ولی در ۳ کیلومتری این اقامتگاه نانوایی، سوپرمارکت و پروتئین فروشی در دسترس است. 
بومی‌های روستای برنت سوادکوه به دا‌پروری، باغداری و کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی مانند پنیر، کشک، دوغ، شیر و کره تولید می کنند که گردشگران آنها را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای برنت

تفریحات نزدیک به روستای برنت

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید