• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  امامزاده عبدالله عامل شهرستان مازندران استان آمل
  •  امامزاده عبدالله عامل شهرستان مازندران استان آمل
  •  امامزاده عبدالله عامل شهرستان مازندران استان آمل
  •  امامزاده عبدالله عامل شهرستان مازندران استان آمل


امامزاده عبدالله عامل

نام مرکز دیدنی

Emamzadeh Abdollah Amol

نوع مرکز دیدنی

مکان مذهبی

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، جاده هراز به سمت آمل، 5 کیلومتر مانده به آمل، روستای اسکو محله

معرفی امامزاده عبدالله عامل
امامزاده عبدالله یکی از سرشناس ترین امامزادگان استان مازندران محسوب می شود که در بخش مرکزی شهرستان آمل، دهستان بالا خیابان لتکوه واقع شده است. در مسیر جاده هراز به آمل و در فاصله پنج کیلومتر مانده به این شهر، یک جاده فرعی به چشم می خورد که از راه اصلی جدا شده و با عبور از میان جنگل، به آرامگاه امامزاده عبدالله در روستای اسکو محله می رسد.

بنای امامزاده عبدالله آمل
بنای اصلی امامزاده در سال ۱۳۴3 خورشیدی تخریب و بنای نوساز و کنونی به جای آن ‌ساخته شد. این تغییرات به دست هنرمندان ماهر اصفهانی صورت گرفت و ضریح آن از طلا و نقره، به طول۴۶۳ سانتى‌ متر و عرض ۳۷۵ سانتى‌ متر ساخته شد و ارتفاع آن نیز به ۲۷۵سانتى‌‌ متر رسید. مساحت محوطه این بقعه به طور تقریبی ۲۰ هکتار است. از دیگر آثار قدیمى استان مازندران که اطراف امامزاده عبدالله قرار گرفته اند، حوض شفا و مرقد بى بى‌ فاطمه و سقاخانه آن است که به وسیله سازمان اوقاف بازسازی شده اند.

امکانات رفاهی
در نزدیکی امامزاده عبدالله، حدود ۲۱۰ زائرسرا و ۴۱ سوئیت، بازارچه، سالن غذاخوری، امکانات رفاهی، گرمابه عمومی و خصوصی، پارک و شهربازی با چشم اندازی خاص از جنگل و کوهستان قرار گرفته اند که رفاه بخش شما خواهند بود.

بهترین زمان برای بازدید
شهرستان ساری یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور است و از همین رو بازدید از جاذبه هایش در تمامی فصول سال تجربه ای عالی خواهد بود. البته اگر قصد دارید از تفریحات آبی منطقه هم بهره ببرید بهتر است فصل های گرم تر را به عنوان زمان سفرتان انتخاب کنید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به امامزاده عبدالله عامل

تفریحات نزدیک به امامزاده عبدالله عامل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید