• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  جنگل بناب ارسنجان شهرستان فارس استان ارسنجان
  •  جنگل بناب ارسنجان شهرستان فارس استان ارسنجان


جنگل بناب ارسنجان

نام مرکز دیدنی

Bonab Holiday Park

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

استان

شهرستان

ارسنجان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

3 ساعت

ساعت بازدید

24 ساعته

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

فارس، بزرگراه مرودشت - سعادت شهر، بزرگراه سعادت شهر - ارسنجان

شهر زیبا و توریستی شیراز علاوه بر دارا بودن جاذبه های تاریخی و آثار باستانی متعدد از جاذبه های طبیعی بکر و کم نظیری نیز برخوردار است. جنگل بناب ارسنجان یکی از ییلاقات سرسبز و زیبا در محدوده ی شهر شیراز است.

جنگل بناب ارسنجان، قطعه ای از بهشت
جنگل بناب ارسنجان در جنوب رشته کوه زاگرس و در میانه کوه های مرتفع واقع شده است. ترکیب محیط کوهستانی و درخت های سر به فلک کشیده این جنگل سبب شده تا جنگل بناب در تمامی طول سال از آب و هوایی مطبوع و مناسب برخوردار باشد. جنگل بناب همچنین در تمامی فصول از آب های جاری بهره مند بوده و این موضع علاوه بر ایجاد محیطی بسیار سرسبز و غنی، فضایی مناسب برای کمپ، گردش و پیک نیک های خانوادگی را فراهم می کند. درختان بادام، کیکم، بنه و گیاهان مرتعی مانند جاشیر، انغوزه و کماو، بخش عمده پوشش گیاهی این جنگل بکر و روح انگیز را تشکیل می دهند.

مروارید سبز ارسنجان، شکوه میل به بقا
در قسمت شمال غربی جنگل بناب، تک درخت قدیمی و کهن سال بنه بر فراز صخره ای به ارتفاع حدود شش متر، قد بر افراشته و برای حفظ حیات خود و رساندن ریشه هایش به خاک، با شکافتن این صخره بلند در دل آن نفوذ کرده است. تلفیق شکوه این درخت که از آن با نام مروارید سبز ارسنجان یاد می شود به همراه ابهت صخره سنگی زیر آن، باعث ایجاد منظره ای کم نظیر و خیره کننده شده که نظر اغلب گردشگران را به خود جلب می کند. به شما پیشنهاد می کنیم در صورت رفتن به جنگل بناب بازدید از این درخت زیبا و کهن را از دست ندهید.

بهترین زمان بازدید
همانطور که گفته شد جنگل بناب ارسنجان در تمامی فصول از آب و هوای مطبوعی برخوردار است و رفتن به این جنگل در هیچ زمانی خالی از لطف نخواهد بود. با این حال، به سبب سرسبزی چشمگیر دامنه کوه ها و جان گرفتن دوباره طبیعت در فصل بهار، این فصل بهترین زمان برای رفتن به جنگل بناب می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به جنگل بناب ارسنجان

تفریحات نزدیک به جنگل بناب ارسنجان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید