• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی پالایشگاه زرقان شهر فارس استان شیراز
  •  پارک جنگلی پالایشگاه زرقان شهر فارس استان شیراز
  •  پارک جنگلی پالایشگاه زرقان شهر فارس استان شیراز


پارک جنگلی پالایشگاه زرقان

نام مرکز دیدنی

Zarqān Forest Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

شیراز

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

حدود 2 ساعت تا پیک نیک نیم روزه

ساعت بازدید

24 ساعته

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان فارس، مسیر اتوبان شیراز- اصفهان، 20 کیلومتری شیراز به مرودشت، مقابل پالایشگاه

معرفی پارک جنگلی پالایشگاه زرقان
بزرگترین پارک جنگلی مصنوعی استان فارس، پارک جنگلی پالایشگاه زرقان با وسعت 250 هکتار است که قدمت آن به دوران پهلوی برمی گردد. وجود جنگل کاج بلند، این پارک دیدنی و زیبا را از سایر پارک های شهر متمایز کرده است. در کنار هم قرار گرفتن درختان سبز و آب مکانی زیبا و به یادماندنی از پارک ساخته است. از امکانات موجود در پارک می توان به دریاچه مصنوعی با امکان قایق سواری، آبنما، فضای سبز، زمین بازی کودکان، بوفه و نمازخانه، وجود آلاچیق و سکوی چادر، باربکیو، مسیر دوچرخه سواری و باشگاه سوارکاری را اشاره کرد. تمامی این امکانات باعث شده تا پارک جنگلی زرقان به مکانی مناسب برای پیک نیک و گردش نیم روزی تبدیل شود.
این پارک در مسیر شیراز به تخت جمشید و در خارج از شهر قرار گرفته، می توانید زمان خود را به گونه ای قرار دهید تا از باغ وحش شیراز نیز بتوانید دیدن کنید و خاطراتی خوش را برای کودکان خود بسازید.

بهترین فصل سفر
پارک ها فضاهایی باز و مناسب پیک نیک هستند، به همین دلیل بهترین فصل بازدید از آنها اواخر فصل زمستان تا اوایل فصل پاییز می باشد. این پارک در بهار با توجه به سبز شدن زمین و شکوفه دادن دوباره درختان و شکفتن گل ها، جلوه ای دیدنی به خود می گیرد. در تابستان نیز به دلیل وجود درختان بلند و سایه انداز در کنار آب از گرمای کلافه کننده هوا در امان خواهید بود.

نکته: به دلیل دور بودن پارک از شهر اقامت شبانه در آن توصیه نمی شود ولی برای اقامت نیم روزی مناسب است. علاوه بر این، امکان قایق سواری با توجه به اینکه سطح آب دریاچه همیشه بالا نیست، ممکن است در برخی از اوقات سال وجود نداشته باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی پالایشگاه زرقان

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی پالایشگاه زرقان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید