• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  آبشار مارگون شهرستان فارس استان سپیدان
  •  آبشار مارگون شهرستان فارس استان سپیدان
  •  آبشار مارگون شهرستان فارس استان سپیدان


آبشار مارگون

نام مرکز دیدنی

Margoon Waterfall

نوع مرکز دیدنی

دریاچه و آبشار

استان

شهرستان

سپیدان

آدرس

۴۸ کیلومتری شمال اردکان در استان فارس، جنب روستای مارگون

می توان از آبشار مارگون به عنوان یکی از شاهکارهای خالق هستی در دل طبیعتی وصف نشدنی نام برد، آبشاری مرتفع که در مجاورت شهرستان سپیدان و مرز بین استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد قرار گرفته. در ارتفاعات این آبشار هیچ رودخانه ای قرار ندارد و منشا آن چشمه هایی کوچکی اند که از دل کوه جوشیده و به سطح صخره ها راه یافته اند. مارگون عریض ترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای در جهان به شمار می رود. اگر عاشق طبیعت هستید و می خواهید زیبایی های طبیعی را از جلوه ای خاص و منظر منحصربه فرد ببینید، پیشنهاد می شود از تنگه مارگون به سمت آبشار حرکت کنید، جاییکه فرصت طلایی بازدید از این شاهکار طبیعی از زاویه ای خاص برایتان فراهم می شد. این مسیر از شیراز قابل دسترسی است، پس از پیمودن مسیری دو ساعتی با اتومبیل از شیراز به محل جوشش آب های جاری از دل صخره ها یا به بیانی دیگر منشا آب های آبشار خواهید رسید. دسترسی به آبشار از طریق تنگه مارگون مستلزم انجام یک پیاده روی سه ساعته در دل آب می باشد، مسیری حیرت انگیز که غرق در نوای گوش نواز حرکت آب در مسیر رودخانه ای خروشان و زیبایی ها و سرسبزی های درختان وحشی اطرافش خواهید شد. بعد از عبور از این مسیر به بالای ارتفاعات آبشار خواهید رسید که بعد از آن باید از ارتفاعی 20 متری به سمت پایین حرکت کنید. البته پایین آمدن از این ارتفاعات کمی دشوارست و اغلب بازدیدکنندگان را از انتخاب این مسیر باز می دارد. پس از پایین آمدن از ارتفاعات با چالشی دیگر روبرو خواهید شد و می بایست فاصله ای 25 متری را در امتداد حوضچه ای طبیعی شنا کنید. ارتفاع این مسیر در ابتدا 2320 متر و در انتهای راه 2140 متر می باشد. مسیری که در نهایت به یک پارکینگ اتومبیل ختم می شود.
البته این مسیر برای عاشقان طبیعت و علاقمندان به آدرنالین مناسب است و افرادی که می خواهند تنها روزی خاطره انگیزی را در مجاور این شاهکار طبیعی سپری نمایند می توانند از مسیری بسیار راحت به آن برسند. مسیری ماشین رو که تا فاصله 800 متری تا آبشار نیز ادامه دارد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به آبشار مارگون

تفریحات نزدیک به آبشار مارگون

نظرها

  • 0 0

    عالییییبی


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید