• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  منطقه گود دو باغ (چاله چاه) شهرستان اصفهان استان نایین
  •  منطقه گود دو باغ (چاله چاه) شهرستان اصفهان استان نایین
  •  منطقه گود دو باغ (چاله چاه) شهرستان اصفهان استان نایین
  •  منطقه گود دو باغ (چاله چاه) شهرستان اصفهان استان نایین


منطقه گود دو باغ (چاله چاه)

نام مرکز دیدنی

God Do Bagh Area (Chaleh Chah)

نوع مرکز دیدنی

منطقه و میدان

استان

شهرستان

نایین

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهرستان نائین، ۳۰ کیلومتری شمال شرق دهستان چوپانان و دم ریگ جن

کویرهای استان اصفهان یکی از زیباترین مکان های گردشگری است که در دل خود جاذبه های پر رمز و رازی را جای داده است. ممکن است درمیان گرما و خشکی هوا حوضچه طبیعی پر آبی را بیابید و یا با رفتن به دل این طبیعت انبوهی از درختان را مشاهده کنید. منطقه گود دوباغ یکی از این جاذبه های شگفت آور کویری است و می توان دو بیشه را مملو از درختان گز و تاغ در آن مشاهده نمود.
گود دو باغ یا چاله چاه را تپه های ماسه ای عظیمی در بر گرفته اند و همین موضوع سبب شده تا درختان از وزش باد در امان بمانند. شاید با تماشا این منطقه برایتان سوال پیش آید که چگونه این تعداد از درختان آب مورد نیازشان را تامین می کنند و پاسخ آن خاصیت جذب آب بالای ماسه است که تمام این محوطه را پوشش داده است، بنابراین بستر مناسبی را برای پروش این موجودات زنده به وجود آورده است.

گونه های جانوری
گونه های جانوری متعددی از قبیل پا مسواکی، روباه شنی، کاراکال، کفتار، گربه شنی، گرگ، عقرب و مار می توانند به راحتی در میان این درختان زندگی کنند. پس به هنگام بازدید از این طبیعت زیبا مراقب سلامتی خودتان در مقابل حیوانات بومی این منطقه باشید.

راه دسترسی به منطقه گود دو باغ
می توانید برای بازدید از منطقه گود دوباغ دو راه دم کویر ریگ جن و یا روستای چوپان را در نظر بگیرید، البته به یاد داشته باشید بازدید از مناطق کویری نیاز به افرادی راه شناس و ماشین های مناسب دارد.

بهترین زمان بازدید از گود دو باغ یا چاله چاه
گود دو باغ در منطقه ای کویری قرار دارد و خاصیت این مناطق اختلاف دما زیاد میان شب روز است که سبب می شود روزهایی بسیار گرم و شب هایی بسیار سرد را تجربه کنید، از این جهت بهترین فصل سفر به این منطقه گردشگری از نیمه دوم مهرماه تا اواسط فصل بهار است، چرا که تابستان ها هوایی بسیار گرم با تابش های شدید بر کویر حکم فرما است. نیمه دوم سال زمان خوبی برای این سفر می باشد اما بهتر است پیش از رفتن به سمت آن از اطلاعات آب و هوا شناسی بهره مند شوید.

لوازم مورد نیاز
پیشنهاد می کنیم در هنگام بازدید از گود دو باغ و کویر پیرامونی آن وسایلی نظیر آب، غذا، کرم ضد آفتاب، کلاه، جعبه ابزار، نقشه، GPS، لباس مناسب اعم از گرم و سرد، کفش اضافه، پاوربانک، چراغ قوه، فندک یا کبریت، کارت شناسایی، داروهای عمومی و کمک های اولیه، وسایل خواب و چادر مسافرتی به همراه داشته باشید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به منطقه گود دو باغ (چاله چاه)

تفریحات نزدیک به منطقه گود دو باغ (چاله چاه)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید