• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قله سیرو شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  قله سیرو شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  قله سیرو شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  قله سیرو شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  قله سیرو شهرستان اصفهان استان کاشان


قله سیرو

نام مرکز دیدنی

Siroo Summit

نوع مرکز دیدنی

غار و کوه

استان

شهرستان

کاشان

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان اصفهان، شهر کاشان، جاده راوند به ورکان منطقه جعفرآباد

شهر کاشان دارای چندیدن قله با ارتفاعات مختلف از بزرگترین آنها به اسم کوه کرکس می باشد که در شهر نطنز واقع شده اما امتداد آن به کاشان می رسد و قله به نسبت کوتاه آن به اسم قله سیرو است که ارتفاعش به 1750 متر می رسد. قله سیرو از جمله طبیعت های بکر و چشم نواز این شهر به شمار می رود و کمتر شناخته شدنش باعث حفظ چشم اندازهای آن شده است.

جاذبه های گردشگری
همانطور که گفته شد این کوه از طبیعتی دست نخورده ای برخوردار است و به همین دلیل مامن جانوران به شمار می رود که می توانند سوژه بسیار مناسبی برای عکاسی به شمار روند. در مسیر رسیدن به قله نیز شاهد صخره های حفره دار متعددی خواهید بود و چهره متفاوتشان سبب جذب بسیاری از کوهنوردان و گردشگران می شود، تنها بایستی مراقب مارهایی که این سوراخ ها را به عنوان پناهگاهشان در نظر گرفته اند باشید. دندان اژدها نیز قطعه سنگی است و به دلیل تشابه آن به این اسم خوانده می شود که یکی دیگر از جاذبه های قله سیرو است و دیدنش خالی از لطف نیست، کافی به بالای آن رسیده و لحظاتی را در حین تماشای طبیعت به خوردن چایی گرم بپردازی.

پوشش گیاهی و جانوری
با وجود عدم تعداد زیاد گیاهان در این منطقه، اما در فصل بهار گیاهان دارویی متعددی در دامنه کوه سیرو رشد می کند و درختان بونه یکی از آنها است.
بدبده، گنجشک کوهی، سبزه مره و مار نیز از جمله حیوانات قله سیرو به شمار می روند. ذکر این نکته الزامی است که در سوراخ های موجود در دامنه کوه، مارهایی وجود دارند و برخی از آنها سمی خواهند بود، پس در حین گشت و گذار مراقب آنها باشید.

بهترین زمان سفر به قله سیرو
این کوه پیوسته در تمامی فصل های سال جلوه ای منحصر به فرد را به خود می گیرد تنها کافی است ببینید از چه فصل بیشتر لذت خواهید برد.
بهار و آب و هوای مطبوع شهر کاشان می تواند بهترین زمان برای لذت بردن از تماشای گیاهان کوهی و جمع آوری داروهای گیاهی در دامنه کوه سیرو باشد. در تابستان نیز شاهد گونه های متعدد جانوری از جمله مارهای بعضا سمی خواهید بود.
نیمه دوم سال طبیعت چهره ای متفاوت را به سیرو می بخشد. در بیشتر روزهای پاییزی قله کوه سیرو را ابرها در بر می گیرند و می توان جنگلی از ابر را در زیر پاهایتان تماشا کنید. دامنه سفید پوش سیرو در زمستان بهترین زمان برای خوردن چایی داغ و عکاسی از این عروس بلورین است.

پیشنهادات و نکات الزامی
بهتر است در ساعات اولیه روز به سمت کوه سیرو حرکت کرده تا در هنگام برگشت با هوای تاریک رو به رو نشوید زیرا این کوه دارای جانورانی از قبیل مار است و در تاریکی هوا تشخیص آنها کمی سخت خواهد شد. همچنین بهتر است در ابتدا مسیر کوهنوردی وعده غذایی سبکی میل کنید تا در طول مسیر انرژی بیشتری به همراه داشته باشید.
پیشنهاد می کنیم اگر برای نخستین با به این کوه می روید از راهنمایان محلی و یا افراد متخصص کمک بگیرید زیرا این کوه دست نخورده است و امکان گم کردن راه نیز وجود دارد.

تجهیزات مورد نیاز
برای صعود به سیرو پیشنهاد می کنیم وسایلی نظیر لباس گرم، کفش مناسب، عصای کوهنوردی به منظور کاهش فشار بر زانوهایتان، آب، مواد مغذی و امثال آنها را با خود ببرید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به قله سیرو

تفریحات نزدیک به قله سیرو

نظرها

  • 0 0

    با سلام از کی تا حالا کرکس جز کاشان بوده رشته کوه کرکس امتداد داره تا کاشان ولی جز نطنز است


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید