• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ فین کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  باغ فین کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  باغ فین کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان
  •  باغ فین کاشان شهرستان اصفهان استان کاشان


باغ فین کاشان

نام مرکز دیدنی

Fin Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

کاشان

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 8:30 تا 19

آدرس

شش کیلومتری جنوب کاشان، انتهای خیابان امیرکبیرفعلی و روستای فین قدیم

می توان از باغ فین به عنوان زمردی درخشان در مجموعه ارزشمند باغ های ایرانی نام برد، اقیانوسی سرسبز در دل اقلیمی خشک که زیبایی های طبیعی بی نظیری را همراه با داستان هایی عجیب در دل خود جای داده. باغ فین یکی از زیباترین باغ های ایران و احتمالا از قدیمی ترین آنها به شمار می رود. شاهکاری بی بدیل که شاهد داستان قتل ناجوانمردانه صدر اعظم تاریخ ایران میرزا تقی خان امیرکبیر بوده و بار سنگین این اتفاق مهم را به دوش می کشد. این باغ وسیع و افسانه ای در شهر کاشان قرار گرفته و به لطف ویژگی های منحصر به فردش موفق به کسب جایگاهی در فهرست سایت میراث جهانی شده است. اطلاعاتی دقیق درباره قدمت و منشا پیدایش باغ فین وجود ندارد اما بیشتر احتمال می رود که قدمت این باغ سنتی به اواسط قرن شانزدهم و اوایل دوران قدرت سلسله صفوی باز می گردد. بنای کنونی این باغ در واقع به دوران سلطنت شاه عباس یکم باز می گردد. شاه عباس یکم بعد از منحل کردن فتنه ترکمن ها دستورات لازم برای ساخت بنای امروزی باغ فین را صادر نمود، بنایی که به باغ فین نو معروف است. در زمان سلطنت دومین پادشاه سلسله قاجار، فتحعلی شاه بار دیگر باغ فین را تحت پروژه نوسازی و وسعت مساحت قرار دارد. دو عنصر آب و درخت در معماری این باغ نقشی بسیار اساسی را ایفا می کنند و رنگ و بویی با طراوت به این بنای باستانی بخشیده اند. هر چند در گوشه و کنار این باغ نظیر جوی ها، فواره ها، استخر مقابل کوشک و حوض خانه صفوی عنصر آب به چشم می خورد. اما پویایی آب در جویبارهای فیروزه ای اش که با سایه درختان سر به فلک کشیده اش پوشانده شده واقعا دلنواز و تماشایی است. ترکیب فوق العاده بناهای تاریخی و باستانی، درختانی سر برافراشته به آسمان، جریان آب و فضایی مملوء از انرژی های مثبت خالق این شاهکار ایرانی شگرف شده اند. بازدید از حمام های فین فرهنگ و شیوه زندگی باستان را برایتان تداعی می کند و می تواند ترسیم گر تجربه ای منحصر به فرد برایتان باشد.

نکته:لطفا توجه داشته باشید این مکان در ایام تعطیل، سوگواری و زمان تحویل سال نو تعطیل می باشد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ فین کاشان

تفریحات نزدیک به باغ فین کاشان

نظرها

  • 0 0

    کاشان شهری عالی است.


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید