• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران
  •  چهارسوق بزرگ بازار تهران شهرستان تهران استان تهران


چهارسوق بزرگ بازار تهران

نام مرکز دیدنی

Tehran Great Bazaar Chahar Sooghe Bozorg

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

بازار تهران

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:00 الی 17:00

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار بزاز ها، چهارسوق کوچک، دست چپ، چهار سوق بزرگ

بازار بزرگ تهران یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است که بخش هایی از آن به دوران زندیه باز می گردد. چهارسوق بزرگ بازار بزرگ تهران یکی از بخش های بازار بزرگ است که بیش از 450 سال قدمت دارد. از خیابان پانزده خرداد از ورودی مقابل خیابان ناصرخسرو که وارد بازار بزازها شویم و مسیرمان را مستقیم ادامه بدهیم به چهارسوق کوچک می رسیم. سمت چپ ما بازار چهارسوق بزرگ قرار گرفته است. در بازارهای قدیمی اصطلاحاتی برای آدرس دهی وجود دارد که کمتر در میان مردم عادی رایج است. یکی از این اصطلاحات چهارسوق است. اصطلاح چهارسوق یا چهارسو به چهارراهی اطلاق می گردد که از تلاقی دو راسته بازار به وجود می آیند. هر چه عرض بازارها بزرگتر باشد چهارسوی پدید آمده بزرگتر می باشد. راسته به جایی گفته می شود که در دو طرف آن حجره هایی وجود دارد که یک نوع محصول را به مشتریان ارائه می کنند. اما چرا چهارسوق بزرگ بازار تهران دیدنی است و تورهای تهران گردی آن را در الویت بازدید قرار می دهند. در چهارسوق های قدیمی سقف های گنبدی شکل و طاق های ضربی وجود دارند که با کاشی کاری، مقرنس کاری و آجر کاری تزیین شده اند و یک نورگیر در انتهای سقف معمولا نور اکسیژن بازار را تامین می کند. معمولا مغازه هایی که در چهارسوق قرار دارند اجناس شیک تر و با کیفیت تری ارائه می کنند. چهارسوق بزرگ در سال 96 به همت سه معمار داخلی و 8 معمار از دانشکده آخن آلمان در قالب توافقی که بین سازمان میراث فرهنگی و دانشکده معماری آخن بسته شده بود مرمت گردید.

ثبت ملی 
این اثر در 1356 با با شماره 1541 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

دسترسی 
وسیله نقلیه شخصی: چهارسوق بزرگ بازار تهران در خیابان پانزده خرداد بعد از بازار بزازها واقع شده است. مد نظر داشته باشید که طرح زوج و فرد برای خودروها در این محدوده وجود دارد و جای پارک هم به سختی پیدا می شود. خیابان 15 خرداد را مستقیم بروید تا به ناصر خسرو برسید ماشین را پارک کرده و پیاده از مقابل خیابان ناصر خسرو وارد بازار بزار ها شوید مستقیم بروید تیمچه حاجب الملک را رد نموده و مسیرمان را ادامه دهیم تا به چهارسوق کوچک برسیم. بازار دست چپی، بازار چهارسوق است که حدفاصل بازار جامع و چهار سوق کوچک قرار گرفته است.
مترو: بهترین گزینه برای رفتن به چهارسوق ایستگاه متروی خیام در خط 1 مترو می باشد. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به چهارسوق بزرگ بازار تهران

تفریحات نزدیک به چهارسوق بزرگ بازار تهران

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید