• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان
  •  موزه علوم و فنون آموزش و پرورش شهرستان اصفهان استان اصفهان


موزه علوم و فنون آموزش و پرورش

نام مرکز دیدنی

Isfahan Education Science and Technology Museum

نوع مرکز دیدنی

موزه علمی

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

2 ساعت

ساعت بازدید

همه روزه به غیر از روزهای جمعه از ساعت 08:00 الی 14:00, پنجشنبه ها از ساعت 08:00 الی 12:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

وب سایت

آدرس

شهر اصفهان، دروازه شیراز، خیابان سعادت آباد، خیابان مصلی، کوچه شماره 24

موزه علوم، فنون، آموزش و پرورش در بخش های مختلف علوم و فنون با هدف ارتقا انگیزه دانش آموزان، دانش پژوهان و فرهنگیان و همچنین رشد آگاهی و شناخت افراد از جنبه های مختلف علوم تاسیس شده است. این موزه مجموعه ای از لوازم، وسایل و امکانات مورد نیاز در زمینه های مختلف علوم از جمله زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، فنی و حرفه ای، اکوسیستم ها و نجوم را در خود جای داده است و در تلاش بوده تا افراد را با ذخایر زیست محیطی و پدیده های طبیعی آشنا کند.

بخش های مختلف موزه علوم، فنون، آموزش و پرورش

بخش زیست شناسی:
در این قسمت به معرفی برخی از دانشمندان و بزرگان این زمینه پرداخته شده است. در قسمتی از بخش زیست شناسی شما می توانید 10 زیستگاه از اکوسیستم های مختلف موجود در ایران را همراه با گیاهان نیمه طبیعی این مناطق و حیوانات تاکسیدرمی شده، مشاهده کنید.
هدف اصلی این بخش نمایش مناظر زیبا و دست نخورده ایران، عرض های جغرافیایی سرزمینمان و آموزش اکوسیستم های برتر و شاخص آن است. در بخش زیست شناسی 10 حجم از جغرافیا طبیعی و ناحیه های اکولوژیک ایران در عرض های مختلف جغرافیایی به نمایش در آمده است. در این قسمت شما می توانید عوارض طبیعی و غیر طبیعی مختلفی از ایران را ببینید، از آن جمله به سد، قنات، کویر، دلتا، کوه و رودخانه می توان اشاره کرد.
در قسمت زیست شناسی همچنین گونه هایی از بند پایان، حشرات، انواع خرچنگ ها، جانوران خاص و گونه های جهش یافته ای از سراسر کره زمین مثل مارمولک های پرنده، خرچنگ صخره ای، فسیل زنده خرچنگ نعل اسبی و گوساله دوسر، در معرض دید قرار گرفته اند.

بخش زمین شناسی:
در این قسمت به بررسی ادوار مختلف زمین شناسی پرداخته شده است و نمونه ای از هر دوره شرح داده شده است. ذخایر و منابع ارزشمند و متنوع ایران سبب شده است تا بتوان در این موزه به تماشای فسیل های دوره های مختلف زمین شناسی، کانی های مختلف، سنگ های دگرگونی، سنگ های آذرین درونی و بیرونی، سنگ های رسوبی، پرداخت. 
در بخش دیگری از قسمت زمین شناسی آکواریومی غنی از آب های شور و شیرین به همراه ماهی های رنگارنگ و زینتی قرار گرفته است. از این میان می توان به . 300 نمونه از آبزیان مانند توتیا، خارتنان، دو کفه ای ها، ستاره های دریایی، شکم پایان و صدف ها اشاره کرد تا علاوه بر جنبه آموزشی، به زیبایی و حس زندگی مجموعه بیافزاید.

بخش شیمی:
در بخش شیمی این موزه قسمتی به معرفی شیمیدان های مشهوری مانند محمد زکریا رازی، کاشف الکل و  جابر ابن حیان، پدر علم شیمی و کاشف جوهر گوگرد می پردازد. در بخشی نیز بیوگرافی و تصویر برخی از این دانشمندان در معرض دید است.
در بخش دیگر، ابزار و تجهیزات مربوط به آزمایش های ساده تا پیچیده قرار داده شده است، برخی از این تجهیزات تنها جنبه ایجاد فکر و انگیزه در بازدیدکنندگان را دارند، برخی نیز در موزه استفاده می شوند، همه ساله تعدادی از آزمایش ها در دستور کار موزه قرار می گیرد تا به صورت زنده برای بازدیدکنندگان اجرا شود. به این شکل بازدیدکنندگان فن آوری های روز علم شیمی را از نزدیک مشاهده می کنند.
این ابزار و تجهیزات شامل انواع روش های جدا سازی، آبکاری، الکترولیز، برف مصنوعی، پیل الکتروشیمیایی، سانتریفیوژ، لوله های تخلیه الکتریکی، دستگاه گلاب گیری، اسپکتروفتومتر، دستگاه تقطیر جز به جز نفت خام و دستگاه تهیه بیوگاز می باشد.

بخش فیزیک:
بخش جالب دیگر این موزه قسمت مربوط به علم فیزیک است. در این بخش با سیر تحول در قانون جهان هستی آشنا می شوید و در قسمتی از آن نیز بیوگرافی دانشمندان بزرگ این علم را می توانید مشاهده کنید.

بخش فنی و حرف ای:
در این بخش، تحولات عکاسی، چاپ، الکترونیک و الکتروتکنیک، خیاطی، زراعت، متالوژی، ساخت و تولید بررسی می شود.در قسمتی از این بخش به معرفی رشته های مختلف و مشاغل مربوط به آنها پرداخته شده است

بخش نجوم:
در سال 1390 به منظور توسعه موزه و برای تجهیز و تکمیل قسمت های موزه بخش آسمان نما، نجوم و اپتیک به موزه اضافه شد. در بخش آسمان نما، شما می توانید با رفتن به زیر گنبد، در رابطه با  انفجار ستارگان، تولد ستاره، سیاره و صورت های فلکی اطلاعات هیجان انگیزی را کسب کنید. در بخش نجوم نیز می توانید با مفاهیم پایه این علم، نظیر اجرام آسمانی، ستاره، سیاره، منظومه و منظومه شمسی، آشنا شوید. بخش اپتیک نیز به آزمایش ها و قوانین مربوط به نور، عدسی، ترکیب و تجزیه رنگ ها می پردازد.

نکته: بازدید گروهی تنها در صورت هماهنگی قبلی با مدیر مجموعه امکان پذیر خواهد بود.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به موزه علوم و فنون آموزش و پرورش

تفریحات نزدیک به موزه علوم و فنون آموزش و پرورش

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید