• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان
  •  باغ گلها اصفهان شهر اصفهان استان اصفهان


باغ گلها اصفهان

نام مرکز دیدنی

Isfahan Flowers Garden

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

اصفهان

مدت زمان بازدید

2 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

همه روزه از ساعت 07:00 الی 21:00

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

5،000 تومان

آدرس

شهر اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدا خیابان سلمان فارسی

باغ گل ها یکی از جاذبه های متفاوت اصفهانی است که انبوهی از جاذبه های تاریخی را در خود جای داده است. این باغ در زمینی به مساحت 67000 متر مربع با حدود 390 گونه گیاهی متنوع در فضای باغ های ایرانی احداث شده است و فضایی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طراوت و نشاط مجموعه فراهم کرده است. در این مجموعه شما همچنین فرصت آشنایی با انواع گل ها و گیاهان را دارید و می توانید از این فضا برای آموزش فرزندانتان در کنار تفریحشان استفاده کنید. جالب است بدانید یکی از اهداف تاسیس این مجموعه ایجاد فضایی برای بهره مندی دانشجویان و دانش پژوهان و کارکرد های پژوهشی در کنار افزایش زیبایی های شهر بود.

کارکرد های مختلف مجموعه باغ گلها
همان طور که ذکر شد، این مجموعه با ایجاد هوای پاک به کمک محیط زیست آمده و همچنینی فضایی تفریحی، فرهنگی و پژوهشی ایجاد کرده است. در این باغ هدف دیگری نیز دنبال می شود و آن معرفی و شناساندن گل ها و گیاهان به مردم است.

بخش های مختلف باغ
محوطه باغ به طور کلی سطح چمن کاری شده دارد و در آن باغچه های مختلفی با گیاهان 1ساله، 2 ساله و دائمی تزئین شده اند. بخش هایی از باغ نیز بدون چمن هستند و گذرگاه های آن را تشکیل می دهند، مجموع این گذرگاه ها 5000 متر مربع بوده و با کف پوش های گرانیتی پوشیده شده اند.
برای نور شب این باغ پروژکتور هایی با پایه های بلند برای ایجاد نور متمرکز تعبیه شده است، همچنین پایه های کوتاه با نور آرام نیز وجود دارند. 
گذر گاه های اصلی و فرعی باغ آب نماهای کوچکی با فواره های متعدد در خود دارند و همین امر به طراوت مجموعه افزوده است. آب این فواره ها از مرکز باغ به سمت آب نماها روانه می شود. همچنین جوی آبی نیز در میان راسته اصلی باغ ایجاد شده است تا تداعی کننده باغ های قدیمی ایرانی باشد.
این باغ شامل قسمت های مختلف زیر می باشد:


آبشار باغ: در شرق باغ صخره ای ساخته شده است و 4 متر ارتفاع دارد. ریزش حجم زیادی آب از این ارتفاع و برخورد آن به سنگ های رودخانه ای تعبیه شده در ساختمان آبشار، فضایی کاملا طبیعی ایجاد می کند.

آمفی تئاتر رو باز: فضایی با ظرفیت آن 250 نفر در ضلع شرقی باغ که با هدف برگزاری جشن ها، سخنرانی ها و نمایشگا ها به وجود آمده است. این آمفی تئاتر از تنه بریده شده درختان ساخته شده است.

باغ رز بخش مختص به رز ها در این باغ را بایستی در باغ رز دنبال کنید انواع رز ها با رنگ های مختلف در آن پرورش داده می شوند و منظره دلربایی را ایجاد کرده اند.

باغ سوزنی برگان: فضایی از باغ به مساحت 2166 متر مربع، در بر دارنده 86 گونه گیاهی از سوزنی برگان است و کار را برای علاقه مندان به این نوع گیاهان آسان کرده است زیرا می توانید اکثر سوزنی برگان را در آنجا پیدا کنید.

باغ صخره ای: 250 گونه گیاهان صخره ای در فضایی با 2500 متر مربع و 3 متر ارتفاع کاشته شده اند تا فضایی مشابه فضای طبیعی این گیاهان را بتوانید احساس کنید.

باغ گیاهان پیازی: گیاهان پیازی گونه بسیار زیادی از انواع گل  و گیاهان را همچون سنبل تشکیل می دهند و بخشی از باغ گلها اصفهان با مساحتی بیش از 740 متر مربع، متعلق به 38 گونه گیاه پیازی سازگار با آب و هوا اصفهان است. 

باغ گیاهان دارویی و خوراکی: بخش دیگری از باغ است و با 1170 متر مربع مساحت 132 گونه گیاهی دارویی و خوراکی از سراسر ایران را در خود دارد. گیاهان این بخش از باغ بر اساس مطالعات و تحقیقات انتخاب شده اند.

برکه باغ: با 3500 متر مربع مساحت به هدف تطلیف و شاداب سازی فضا ساخته شده است و با حضور این برکه در باغ امکان پرورش گیاهان آبزی همچون نیلوفر و زنبق ایجاد شده است. در بالا بخشی از این برکه صخره ای وجود دارد که آبشار این باغ را ایجاد کرده است.

طرح باغ ژاپنی و طرح باغ فرانسوی: قسمت هایی از باغ هستند و همانطور که از نامشان پیداست این باغ ها در کنار باغ های ایرانی با الهام از سبک و شیوه ژاپنی و فرانسوی طراحی شده اند.

فرش ایرانی در مرکز باغ: از جذاب ترین بخش های این باغ به شمار می رود. در این فرش از نقوش اصیل و قدیمی اصفهان یعنی گل و بته و ترنج استفاده شده است. مساحت این فرش 1860 متر مربع است و در طراحی آن گل ها به گونه ای اتخاب شده اند تا در هر فصل، گل های متناسب با آن فصل به فرش جلوه ای ویژه بدهند.

کلکسیون گل و فلاور باکس، کلکسیون گیاهان پوششی و گلخانه کاکتوس: از دیگر بخش های این باغ رنگارنگ فضایی با 700 متر مربع است. گلخانه باغ گل ها با توجه به شرایط آب و هوایی اصفهان و کم بودن گل ها در فصل زمستان به وجود آمده است تا با فراهم کردن شرایط اقلیمی مساعد برای گل ها، شرایط پرورش آن ها را در تمام فصول سال ایجاد کند.

لابیرنت یا هزار تو باغ: فضایی از باغ را شامل می شود و در آن با استفاده از گیاهان پرچینی مثل شمشاد، هزار تو یا مازی به وجود آمده و کودکان و بزرگسالان را برای مدتی سرگرم می کند. از این بخش می توان به عنوان فضای بازی در میان آن همه گل و رنگ یاد کرد.

مجموعه پرچین: بیش از 1540 متر طول دارد و شامل گیاهانی مانند زرشک، شمشاد و مورت است که می توانند به شکل پرچین در بیایند. از این مجموعه برای جدا کردن قسمت های مختلف باغ استفاده شده است.

مجموعه گل های داوودی: مساحتی حدود 900 متر مربع دارد و میزبان 26 گونه گیاهی است.

مجموعه گونه های زنبق: در کنار آمفی نئانر قرار دارد و در مساحت 900 متر مربعی 46 گونه زنبق را در خود جای داده است.

پاویون ورودی: در هنگام ورود به باغ گل ها در ابتدا با سختمانی 2 طبقه مواجه می شوید. در طبقه اول این ساختمان، قسمت شمالی مخصوص راه پله ها و قسمت جنوبی مخصوص ارایه بروشور، بلیط و اطلاعات مربوط به باغ و بذرها است. این طبقه به صورت ایوانی ساخته شده است و با قرار گیری در آن می توانید محوطه کلی باغ را ببینید. طبقه دوم این ساختمان سالنی است مخصوص نمایش فیلم و اسلاید های مربوط به گیاهان.

جشنواره لاله ها در باغ گلهای اصفهان
هر سال با فرا رسیدن بهار در این باغ زیبا برگزار می شود و در آن انواع گل های لاله با رنگ های چشم نواز به نمایش گذاشته می شوند.

سایر امکانات باغ
باغ گل ها اصفهان با فراهم کردن امکاناتی نظیر آلاچیق، پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه فروش و آموزش، کافی شاپ، شربت خانه و نماز خانه سعی در ایجاد فضایی راحت و دلپذیر را برای گردشگرانش ایجاد کرده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به باغ گلها اصفهان

دیدنی های نزدیک به باغ گلها اصفهان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید