• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  کلیسا و مدرسه ژاندارک  شهرستان تهران استان تهران
  •  کلیسا و مدرسه ژاندارک  شهرستان تهران استان تهران
  •  کلیسا و مدرسه ژاندارک  شهرستان تهران استان تهران
  •  کلیسا و مدرسه ژاندارک  شهرستان تهران استان تهران


کلیسا و مدرسه ژاندارک

نام مرکز دیدنی

Jeanne d'Arc School ( Zhandark Church)

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

کمتر از 1 ساعت

ساعت بازدید

در ساعات کاری می توانید از مدرسه فقط بازدید فرمایید

آدرس

تهران، خیابان فردوسی، خیابان منوچهری، بن بست طاهری

دبیرستان امامیه جنب کلیسای ژاندارک در خیابان لاله زار در سال 1260 هجری خورشیدی برای دختران راهبه به درخواست فرانسوی ها در زمان محمدشاه قاجار ساخته شد. این مدرسه صرفا برای تحصیل دختران غیر مسلمان و خارجی در زمینی متعلق به مشیرالدوله و در جنب خانه وی ایجاد شده بود. معمار این مدرسه فردی روسی به نام نیکلای مارکوف بود. مارکوف این خانه را با ترکیب معماری ایرانی و اروپایی طراحی کرد. در این مدرسه دختران مسیحی دروس مذهبی می آموختند. بودجه این مدرسه توسط کلیسای ژاندارک تامین می شد و از بودجه ای که خیرین برای یتیمان در نظر می گرفتند برای این مدرسه هزینه می کردند. از کلیسا دربی به مدرسه باز می شد که آمد و رفت به کلیسا را تسهیل می نمود. زمان ناصرالدین شاه به درخواست بنجامین وزیر مختار آمریکا از دختران مسلمان هم در این مدرسه ثبت نام کردند و کلاس ها به دو زبان فارسی و فرانسه برای مسلمانان و مسیحیان به طور مجزا برگزار می شد. از سال 1304 وزارت معارف برای این مدرسه یک بودجه 100 تومانی اختصاص داد. این مدرسه در دو مقطع دبستان و دبیرستان در دو بخش شش ساله به دانش آموزانش خدمات ارائه می کرد. جالب است بدانید در دوره دبستان و دبیرستان درس خیاطی جزو الزامات بوده است. دروسی که در دوره دبستان به کودکان آموزش داده می شد عبارت بودند از حساب، معرفه الاشیاء، ادبیات و فوائد الادب، تاریخ، جغرافی، دیکته، خیاطی و دروسی که در دبیرستان به بچه ها ارائه می شد شامل جبر و هندسه، شیمی، فیزیک، تاریخ طبیعی، تاریخ شعرا، تاریخ عمومی، دستور زبان فارسی، کلیله و دمنه، خیاطی و تدبیر منزل بوده است. معلمان این مدرسه معمولا از میان فارغ التحصیلان همین مدرسه برگزیده می شدند. فرح پهلوی ملکه ایران شاگرد این مدرسه بوده است فرخ رو پارسا هم معلم فرح بود که بعدها به عنوان اولین زن وزیر ایرانی برگزیده شد. این مرکز بین سالهای 1359 تا 1370 مرکز تربیت معلم دخترانه بوده است. بعد از یک وقفه از سال 1372 تا 1376 در سه مقطع آموزشی دبیرستان دخترانه عدل، دبستان پسرانه امام سجاد و مدرسه راهنمایی و دبیرستان سمیه فعال بوده است و در سال 76-77 به اولین دوره پیش دانشگاهی پسرانه امام سجاد اختصاص یافت. این مدرسه درب های جداگانه ای به یک پانسیون، یک صومعه و یک کلیسا دارد. البته امکان بازدید از کلیسا و صومعه برای افراد مسلمان وجود ندارد.

ثبت ملی 
این اثر در تاریخ  20 آذر  1379 با شماره 2928 به ثبت ملی رسید.

دسترسی به مدرسه و کلیسای ژاندارک
وسیله نقلیه شخصی: کلیسا و مدرسه ژاندارک در خیابان فردوسی، خیابان منوچهری، بن بست طاهری واقع شده است.
اتوبوس: تمام خطوط اتوبوسی که در خیابان فردوسی ایستگاه دارند به راحتی شما را به کلیسای ژاندارک می رسانند. ایستگاه فردوسی درست مقابل بن بست طاهری واقع شده است.
مترو: با استفاده از خط 2 مترو در ایستگاه فردوسی از قطار پیاده شوید. وارد خیابان فردوسی شده و مستقیم مسیرتان را طی کنید تا به سفارت انگلیس برسید درست مقابل سفارت بن بست طاهری است که کلیسا و مدرسه ژاندارک در آن واقع شده است.

نکته: در ساعات کاری می توانید از مدرسه فقط بازدید فرمایید. کلیسا و صومعه برای افراد غیر مسیحی امکان بازدید ندارد.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به کلیسا و مدرسه ژاندارک

تفریحات نزدیک به کلیسا و مدرسه ژاندارک

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید