• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران
  •  خانه شقاقی (عمارت کوشک) شهرستان تهران استان تهران


خانه شقاقی (عمارت کوشک)

نام مرکز دیدنی

Shaghaghi Building (Kooshk House)

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

تهران

منطقه

لاله زار، فردوسی و شیخ هادی

ناحیه

مرکز شهر

مدت زمان بازدید

2 ساعت

ساعت بازدید

شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9:00 الی 18:00 ( نیاز به مجوز میراث فرهنگی است)

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، خیابان مهنا

عمارت شقاقی یا خانه کوشک یا ماندالا مربوط به دوره رضا شاه پهلوی می باشد. عمارتی بیضی شکل در یک زمین 1550 متری با یک معماری به سبک معماری خانه های دوره قاجاریه و ترکیب آن با معماری اروپایی است. نمای داخلی و بیرونی این خانه به قدری زیبا و هنرمندانه با گچبری، مقرنس کاری، آجرکاری، گره چینی، نقاشی، آینه کاری و کاشی کاری تزیین شده است که ببیننده از دیدن آن سیر نمی شود. چهار ایوان بسیار زیبا در اطراف این عمارت وجود دارد که زیبایی این قصر با شکوه را دو چندان می نمایند. این عمارت شامل طبقات زیرزمین، همکف، طبقه اول و کلاه فرنگی است که به صورت مورب در ابعاد 49 در 33 متر ساخته شده است. این عمارت دارای چندین زیرزمین، 5 تالار، 6 اتاق خواب، یک اتاق مطالعه و دفتر کار و یک آشپزخانه مجهز به فِر سنگی می باشد. آشپزخانه در مجاورت آب انبار در زیرزمین واقع شده است که مخزن آب گرمی نیز در کنار آن قرار دارد. مالک اصلی این خانه دکتر حسین شقاقی بوده است. وی در سال 1310 از آلمان به ایران آمد و با الهام از خانه های قجری این خانه را ساخت. این خانه در سال 1378 به ثبت ملی رسید و بعد از ثبت، کلاس های صنایع دستی در آن برگزار شد. وقتی اسفندیار رحیم مشایی به ریاست سازمان میراث فرهنگی رسید از خانه شقاقی به عنوان مکانی برای ستاد تبلیغات نمایشگاههای مورد استفاده قرار گرفت. وقتی حمید بقایی به ریاست این سازمان برگزیده شد عمارت شقاقی به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد.

ثبت ملی 
این اثر در تاریخ فروردین ۱۳۷۸ با شمارهٔ ۲۳۲۲به ثبت ملی رسید.

دسترسی به عمارت شقاقی یا خانه کوشک
وسیله نقلیه شخصی: خانه کوشک یا عمارت شقاقی در خیابان فردوسی، خیابان تقوی، خیابان مهنا واقع شده است.
مترو: با استفاده از مترو خط 4 در ایستگاه فردوسی از قطار پیاده شوید. وارد میدان فردوسی شده به سمت خیابان فردوسی بروید. در کمتر از 100 متر به خیابان گلپرور می رسید وارد خیابان گلپرور شوید. به خیابان امیرسلیمانی که رسیدید به سمت راست بپیچید. مستقیم بروید تا به خیابان مهنا برسید. عمارت کوشک در این خیابان واقع شده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به خانه شقاقی (عمارت کوشک)

تفریحات نزدیک به خانه شقاقی (عمارت کوشک)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید